Sunt milioane de promoții și chiar dacă mulți consumatori sunt în mod natural atrași de ofertele de preț, orice idee de promoție trebuie privită în contextul socio-economic și cultural. În 2022, suntem la cel mai înalt nivel al inflației din ultimii 19 ani, după 2 ani grei de pandemie și cu un război la graniță. Ce înseamnă acest lucru? Ce spun studiile?
Mai exact, foarte puțini își permit să nu cerceteze piața înainte de a cheltui orice sumă de bani. De exemplu, promoțiile de tip 1+1 sunt în creștere cu 30% față de anii precedenți, conform studiilor publicate de Google.
Ca urmare a creșterii prețurilor și a scăderii puterii de cumpărare, toți consumatorii caută în mod activ alternative mai ieftine. Un studiu Ipsos realizat majoritar la nivelul consumatorilor americani, dar și cu respondenți europeni a concluzionat următoarele:
Mai mult decât atât, niciun consumator nu se simte bine când vede că brandurile preferate cresc prețurile. Percepția este că doar că se transferă majorările de costuri. S-ar putea să înțeleagă, dar cu siguranță nu bucură pe nimeni acest lucru.
Paradoxul acestei perioade este că, indiferent de incertitudinile economice actuale, consumatorul mediu cheltuiește mai mult decât în urmă cu un an, deoarece vrea să-și reia stilul de viață pre-pandemie, iar acest lucru este dovedit de profitul agențiilor de turism extern, de restabilirea profiturilor din domeniul retail ș.a.m.d.
Există studii ample care au demonstrat că menținerea unui buget inteligent investit în marketing într-o perioadă de recesiune este benefică și produce creșteri spectaculoase atunci când economia își revine. Însă, pe termen scurt, există presiunea ca brandurile să se adapteze, să fie mult mai eficiente în ceea ce privește strategia de marketing, să-și mențină și chiar să-și crească vânzările.
În concluzie, rolul departamentului sau al agenției de marketing este să gândească soluții care să mențină clienții fericiți și să le mențină loialitatea față de marcă în această situație cu care nu ne-am mai confruntat niciodată.
În acest context, cu atât mai mult, orice promoție sau ofertă de preț trebuie gândită foarte bine, având în vedere următoarele perspective:
Și contrar preconcepțiilor, aproape în orice domeniu de activitate putem crea promoții legate de această perioadă:
Brandurile trebuie să privească această perioadă ca o oportunitate unică, deoarece în sfârșit, oamenii sunt mai atenți la ceea ce cumpără, iar mulți dintre consumatorii români încep să-și pună pe lista de dorințe produse mai scumpe, așteptând reduceri mai consistente, asociate cu Black Friday. Dacă însă promoțiile sunt suficient de atractive, este posibil să cumpere ce au nevoie mai devreme.
Ca popor, avem un comportament diferit de cei din Vestul Europei și de peste ocean. Mașina, casa, hainele, telefonul reprezintă un statut pentru mulți dintre români și din acest motiv sunt dispuși să investească semnificativ în propria imagine.
Mai mult decât atât, în ultimul timp românii au început să aprecieze calitatea sau mai bine zis, un raport calitate-preț corect, mai ales că piața din România a fost și încă mai este invadată de produse de calitate proastă, la prețuri care nu reflectă realitatea. Dacă există o alternativă mai bună de produse sau servicii la același preț sau la o diferență foarte mică, vor migra instantaneu la un alt brand.
Românii nu se uită doar la calitatea percepută, ci și la ce spun alții, la părerea altora, a prietenilor, a cunoscuților și a străinilor. Peste 97% dintre participanții unor studii extinse au spus că verifică recenziile clienților când iau o decizie de cumpărare, iar 92% dintre consumatori ezită să facă o achiziție atunci când nu există recenzii ale acestora.
Sunt multe promoții care nu sunt clare. De exemplu, varianta cu prețul tăiat e cea mai simplă și mai clară. Dar, dacă oferi în magazinul tău online reduceri cu 20 de coduri promoționale, iar diferența acordată se primește sub formă de voucher ori reducere la următoarea comandă, situația se complică exponențial. Niciun client nu are răbdare să înțeleagă mecanisme complicate.
O modalitate foarte bună pentru a vinde mai mult este prin grupare. Adică, se oferă 2 sau mai multe produse la un cost total mai mic față de costul total al articolelor individuale când achiziționate separat. Comercianții folosesc adesea această strategie pentru a promova un produs care nu se vinde bine, asociindu-l cu un produs popular.
Se poate crește valoarea medie a comenzilor oferind un bonus atunci când un client atinge un anumit prag de achiziție.O versiune populară a acestei strategii este transportul gratuit condiționat, adică „transport gratuită peste X lei”. Dacă ai o mulțime de comenzi în valoare cea 100 de iei, poți lua în considerare oferirea de transport gratuit la peste 120 lei.
în cazul în care nu-ți permiți ca business să oferi transport gratuit, poți alege un articol cadou sau o reducere atunci când o comandă online atinge un anumit prag.
Clienții existenți cheltuiesc cu 31% mai mult față de cumpărătorii noi și au șanse cu 50% mai mari să încerce un produs nou. Se poate încuraja această loialitate răsplătindu-i pe cei mai importanți dintre aceștia cu oferte personalizate.
Pentru a profita și mai mult de această strategie, încurajează-ți clienții recompensați să-și împărtășească experiența pe rețelele sociale și oferă-le chiar un bonus pentru recomandare.
Mulți deținători de magazine online consideră merchandising-ul ca pe o strategie offline, dar este la fel de important pentru comerțul electronic. Când modifici paginile și adaugi elemente vizuale noi, atragi atenția asupra promoției tale.
Produsele promovate trebuie să fie primele afișate. De asemenea, se poate revitaliza orice categorie și pagină individuală de produs, prin evidențierea nu doar a promoției, ci și a oricăror accesorii sau produse conexe populare.
S-a observat că afișarea a 5 recenzii - în comparație cu nicio recenzie pentru un produs - poate crește conversiile cu până la 270%. Înainte de a iniția promoția, asigură-te că produsele au recenzii bune.
Cercetările arată că și recenziile negative ajută la construirea încrederii în business și pot aduce cu până la 85% mai multe conversii.
Audiențe diferite răspund diferit la aceleași promoții. Efectuarea de teste de tip A/B este o modalitate ușoară și eficientă de a înțelege modul în care publicul percepe promoțiile tale.
Testarea A/B trimite 2 versiuni ale unei campanii, o promoție cu reducere procentuală față de o promoție cu reducere în lei, de exemplu, ca să vezi care este mai atractivă și în care merită să investești un buget mai consistent când faci reclame plătite.
Consumatorii au sute promoții care ajung în căsuța de e-mail și sunt bombardați de dorite oferte în social media în fiecare zi. Este important ca brand să ieși în evidență, de preferință printr-un conținut de marketing personalizat și autentic.
Îți este greu să găsești cel mai bun mix de marketing pentru a asigura vizibilitatea afacerii tale sau ai mulți vizitatori, dar vânzările s-au blocat la un anumit nivel sau sunt în scădere? Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro sau sună-ne la ☎️0755430685 și beneficiezi de o evaluare completă și gratuită a prezenței afacerii tale în online.