Servicii PPC (pay-per-click) sau promovare online plătită

 

Același tip de reclamă poate produce de 2 sau de 4 sau de 10 ori mai multe conversii. Exploatează la maximum fiecare leu investit în publicitate plătită!

Când timpul te presează, când ai nevoie rapid de rezultate, când vrei să afli informații valoroase despre publicul serviciilor și produselor tale, dar și când vrei să testezi direcția unei strategii înainte să investești sume importante, serviciile de pay-per-click, adică de promovare online plătită, te pot ajuta.

O campanie PPC nu se limitează doar la Google Ads, ci acoperă o arie mult mai vastă, precum reclame pe platformele sociale ca Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube (deși este un motor de căutare video, este considerat rețea de socializare), Twitter, Reddit, TikTok, site-uri comparatoare de preț sau campanii PPC de marketing afiliat. Toate acestea funcționează prin plata la click, adică doar atunci când un utilizator dă click pe reclama ta. De aceea, PPC este cunoscut și sub denumirea de model CPC, de cost-per-click.

Deși căutările organice furnizează în general 53% din traficul site-ului, în timp ce promovările plătite doar 27%, o creștere generată de o strategie SEO puternică nu se vede mai devreme de 3 luni de zile cel puțin, așadar reclamele plătite îți pot genera un flux de clienți până când site-ul tău, indiferent dacă este magazin online sau un site de prezentare, va atrage organic clienții de care are nevoie. De asemenea, există situații în care nu este ușor să te clasezi pe prima pagină într-o piață competitivă, pe cuvinte cheie care aduc multe conversii sau unele în care brandul îți este afectat de concurență neloială sau de PR negativ, așadar promovarea plătită te poate ajuta să fii în fața competitorilor tăi sau să te asiguri că utilizatorii văd mai întâipartea ta de adevăr, înainte de a lua o decizie.

Cu toate că anunțurile de tip pay-per-click par ușor de gestionat, definirea audienței este din ce în ce mai dificilă pentru cineva care nu este specializat în citirea și interpretarea datelor, care nu are experiență în crearea de conținut de marketing sau care nu știe de ce este nevoie pentru a urmări și a le reaminti utilizatorilor oferta ta de servicii și produse, proces denumit retargeting. Când ești novice în domeniu, este foarte ușor să-ți irosești bugetul pe acțiuni de promovare online fără să vezi rezultate sau chiar să plătești mai mult pentru rezultate care pot fi obținute cu un efort financiar mai mic.

Desfășurarea oricărei campanii PPC de succes implică necesitatea de a urmări și de a afla de unde provine fiecare conversie și de a ajusta campania în consecință, ca nu doar să recuperezi investiția, ci să ai și profit. Mai exact,orice formă de promovare online, mai ales cea plătită, trebuie analizată și optimizată. Iar aceste lucruri înseamnă mult timp investit și cunoștințe de specialitate.

Serviciile PePrimaPagină de PPC se concentrează pe dezvoltarea și optimizarea continuă a campaniilor de promovare plătită. Întotdeauna există o modalitate mai bună de a face lucrurile, deoarece același tip de reclamă poate produce de 2 sau de 4 sau de 10 ori mai multe conversii. În cazul în care nu se testează și optimizează mesajele, audiența, paginile de destinație sau strategia per ansamblu, nimeni nu poate spune dacă o campanie PPC merge excelent sau dacă are rezultate mediocre.

Care sunt beneficiile serviciilor de promovare online plătită? 

  • Obții vizibilitate imediată, ceea ce înseamnă că serviciile PPC te ajută să-ți îndeplinești obiectivele, indiferent dacă vrei să-ți faci cunoscut brandul, să convingi mai mulți clienți să-ți cumpere produsele sau să-ți popularizezi rapid o ofertă limitată.
  • Campaniile PPC se pot urmări și măsura. Vezi în detaliu informații despre câte persoane au văzut anunțurile tale, câte au interacționat cu acestea, cuvintele-cheie care au determinat conversia sau informații demografice despre publicul tău. În funcție de obiectivele afacerii tale, poți împărți și evalua tot procesul de conversie, de la primul click, până la achiziție. Aceste statistici te ajută să vezi mai clar atât obstacolele, dar și oportunitățile.
  • Oferă un control foarte bun, atât în ceea ce privește cuvintele-cheie sau destinațiile de plasare, care pot fi largi sau restrictive, în acord cu strategia agreată. Există și o flexibilitate bugetară, deoarece se poate începe promovare online cu orice buget. O campanie PPC poate rula pe orice perioadă, se poate opri oricând și se poate optimiza la nesfârșit.
  • Se completează perfect cu alte forme de marketing digital: cu optimizarea SEO, cu eforturile neplătite din social media și cu orice formă de marketing de conținut. De exemplu, statisticile de performanță precum afișările, click-urile și conversiile din Google Ads ajută în prioritizarea acțiunilor de SEO, dar și datele generate de traficul organic pot deschide noi oportunități pentru toate formele de pay-per-click.
  • Ajungi simultan la audiențe diferite. Se pot testa audiențe și intenții variate, pentru a avea cât mai multe afișări în fața unui public cât mai numeros, nou, care nu știe nimic despre brandul tău. Există oportunitatea de a testa ce funcționează cel mai bine și poți stabili mai ușor niște obiective, când știi costul de achiziție al clienților tăi.
  • Ai acces la o multitudine de informații folositoare pentru a-ți dezvolta strategia de marketing digital pe termen lung. Poți să verifici interesele audienței tale, cum se descurcă competiția, dar și de ce cuvinte-cheie ai nevoie pentru a atrage noi clienți spre afacerea ta.
  • Rezultatele apar mai rapid ca în cazul oricărei alte acțiune de marketing online și tu plătești doar click-urile pe care le efectuează utilizatorii ca să ajungă pe site-ul tău sau pe pagina de destinație aleasă, care poate fi și un canal de YouTube, Facebook sau Instagram.

Ce presupun serviciile de PPC (pay-per-click)?

Serviciile PPC se asigură că o afacere profită la maximum de orice acțiune de promovare plătită, deoarece includ, fără a se limita la: optimizări manuale ale sumelor licitate, reducerea costurilor per click, generarea codurilor de urmărire, îmbunătățiri ale calității traficului, setarea tipurilor de potrivire ale cuvintelor cheie, urmărirea și optimizarea conversiilor și a scorului de calitate, testarea mesajelor și a reclamelor în funcție de rezultate, testare pe secțiuni A/B, copywriting pentru orice tip de reclamă, strategii variate de retargeting, optimizarea campaniilor de shopping, selecția precisă a audiențelor, setarea și rafinarea campaniilor de YouTube, optimizarea conținutului paginilor de destinație șamd.

De asemenea, de cele mai multe ori, serviciile PPC acoperă promovarea simultană pe mai multe platforme, pentru a testa și a obține creșteri importante pe fiecare canal de marketing, conform strategiei. Iată câteva din cele mai comune tipuri de reclame de tip pay-per-click

Search Ads (anunțurile din căutările Google): acest tip de serviciu PPC este cel mai utilizat și apare atunci când un potențial cumpărător caută deja un produs din nișa sau industria din care face parte produsul/serviciul tău. Google Ads este recomandat pentru afacerile care vor să își promoveze o ofertă sau o promoție limitată, cu un ciclu scurt de vânzare, dar este potrivit și pentru cei care vor să își atragă clienți care sunt interesați de produsele/serviciile oferite.

Display Ads (anunțuri grafice): Acest tip de reclame plătite este utilizat deoarece impactul vizual nu este deloc de neglijat. Anunțurile de tip Display apar pe site-uri web sau aplicații în timp ce potențialii cumpărători navighează pe internet. Spre deosebire de Search Ads, acest tip de anunțuri apare în fața utilizatorilor care ar putea fi interesați de produsele sau serviciile companiei tale. Prin urmare, publicitatea din rețeaua de display tinde să aibă o rată de conversie mai mică decât cea din search. Cu toate acestea, anunțurile de tip display au adesea prețuri per click mai mici față de search ads și este adesea folosită pentru a populariza brandul. Așadar, dacă produsele sau serviciile tale nu sunt suficient de cunoscute publicului, reclamele de tip Display te pot ajuta.

Social Ads (Anunțuri pe platformele de socializare): publicitatea plătită pe rețele de socializare implică afișarea de reclame pentru utilizatorii acestora, în timpul petrecut pe Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat sauTikTok. În general, utilizatorii care ajung la afacerea ta prin aceste rețele sunt potențiali clienți, care se potrivesc și au nevoie de produsele sau serviciile tale. Algoritmii acestor rețele selectează publicul țintă în funcție de: pasiuni, interese, date demografice, etc.

Remarketing Ads. Reamintirea este cea mai bună metodă de a-i convinge pe utilizatori să revină pe site-ul tău, în cazul în care ți-au vizitat site-ul, dar nu au efectuat nici o conversie. Acest tip de promovare plătită le plasează anunțuri sau le trimite email-uri prin care să le amintească faptul că au vizitat site-ul tău și că se pot reîntoarce pentru a finaliza acțiunea întreprinsă în site. De obicei, reprezintă și printre cele mai ieftine tipuri de promovare PPC.

Google Shopping Ads. Acest tip de anunțuri este potrivit unei companii care deține un volum mare de produse. Anunțurile se afișează atunci când un utilizator caută deja ceva ce compania ta oferă și apar sub formă de carusel cu imagini, sub bara de căutare sau în lateral. Utilizatorul se informează despre produsul tău direct din anunț, ceea ce înseamnă că dacă acesta accesează anunțul companiei tale, este foarte interesat de ceea ce oferi. Google Shopping Ads este folosit la scară largă de magazinele online și decompaniile care își doresc să atragă clienți cu o intenție sigură de conversie.

In-Stream Ads sau anunțurile care apar în videoclipuri. YouTube a fost primul care a folosit acest tip de anunțuri, după care modelul a fost copiat și de Facebook. Compania ta își poate plasa anunțul într-un videoclip pe care un utilizator îl urmărește, iar acesta este prezentat sub formă de reclamă.

Gmail Sponsored Promotion folosește emailul Google (Gmail) ca mijloc de promovare, astfel că un utilizator poate da click pe anunțul tău chiar de la el din inbox.

Local Services Ads sau promovarea la nivel local diferă de PPC, deoarece nu se plătește la click, ci doar în momentul care apare o conversie. Promovarea plătită la nivel local este indicată tuturor companiilor cu prezență fizică, dar și celor care oferă servicii într-o anumită zonă și vor să atragă audiență locală.

Există o varietate de platforme și tipuri de anunțuri disponibile. Nu toate se potrivesc fiecărui produs sau servicii, ci se folosesc în funcție de context, obiective, nevoi specifice șamd.

Cum pot sprijini serviciile PPC eforturile de SEO? 

Deși cele două metode au abordări diferite din perspectiva strategiei de marketing, urmăresc același obiectiv și acela este promovarea companiei tale în fața publicului interesat.

De exemplu, multe companii se folosesc de reclamele plătite chiar dacă sunt pe prima pagină în căutările Google neplătite, pentru a ocupa cât mai mult spațiu și a nu le oferi competitorilor nicio șansă de vizibilitate. Această tactică maximizează șansele ca utilizatorii să aleagă site-ul companiei tale, întrucât o dublă expunere poate transmite un mesaj de încredere față de cei care intră prima oară în contact cu afacerea ta.

În al doilea rând, campaniile PPC ajută la descoperirea unor cuvinte cheie valoroase, care îți pot aduce trafic de calitate și mai multe conversii. Cum eforturile SEO necesită 3-6 luni pentru a-și face simțite efectele, poate fi dificilă evaluarea eficacității alegerii cuvintelor cheie prioritare. O campanie plătită îți oferă rapid detalii care te pot ajuta în strategia SEO.

Mai mult decât atât, anunțurile de tip PPC îți vor populariza și brandul, contribuind la creșterea vizitelor directe sau la căutările după numele afacerii tale și ajută enorm în combaterea PR-ului negativ ori în situații de criză, atunci când ai nevoie să transmiți imediat informații care îți pot proteja afacerea.

În concluzie, eforturile SEO și PPC nu se exclud, ci pot funcționa excelent împreună, iar combinate în mod inteligent îți aduc vizibilitate maximă, trafic relevant și beneficii de lungă durată.

De ce să alegi serviciile de pay-per click PePrimaPagină?

✅Testăm fiecare campanie de PPC pe care o concepem, înainte de a-ți recomanda un buget pe termen lung. Obiectivul nostru este să exploatăm la maximum fiecare leu investit în publicitate plătită.

✅Obținem ratę de conversie peste medie, prin optimizarea continuă a campaniilor PPC și a paginilor de destinație. Avem experiență în crearea de pagini de destinație noi pentru produse și servicii diferite, care cresc rata de conversie, micșorând costurile.

✅Ai control direct al bugetului de promovare pe platformele alese, iar sumele reținute de către acestea se vor face direct din contul companiei tale.

✅Nu percepem comisioane în funcție de bugetul investit strict în reclame, deoarece nu considerăm această practică etică față de clienții noștri. Tarifăm strict munca noastră, nu efortul financiar al clienților noștri.

✅Știi exact ce primești și beneficiezi de o colaborare onestă și transparentă. Ne asigurăm că poți vedea oricând ceea ce se întâmplă cu campaniile tale PPC, cu modul în care evoluează, dar și ce se poate aplica pentru a îmbunătăți strategia de digital marketing.

✅Beneficiezi de exclusivitate și de siguranța datelor confidențiale ale afacerii tale. Nu vom lucra niciodată cu concurenții tăi direcți, deoarece nu considerăm această practică etică față de clienții noștri.

✅Te putem pune oricând în legătură cu oricare din clienții noștri pentru o recenzie independentă a activității noastre de până acum.

 

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium