Strategii eficiente de marketing digital

Marketingul strategic reprezintă abilitatea de a crea un proces integrat, în care fiecare acțiune facilitează, îmbunătățește  și multiplică rezultatele, în care fiecare leu investit are un efect pozitiv pentru business.

Ai mărit bugetul pentru campania de Google Ads, dar nu ți-au crescut vânzările? Publici multe articole pe blog, dar acest lucru nu îți aduce nici mai multe vizite, nici mai multe conversii? Ai trimis recent un newsletter și ai avut o rată mică de deschidere și una mare de dezabonare?

Când nu ai o idee clară despre obiectivele urmărite prin demersurile de marketing și acționezi inconstant, doar pe bază de impuls, nu ai cum să obții rezultate sau impactul acestora este infinit mai mic.

În marketingul online se utilizează deseori termenii strategie și tactică, fără a fi înțeleși cu adevărat. Chiar dacă au multe lucruri în comun, strategia se referă la planul sau direcția pe care o ai, în timp ce tactica te ajută să ajungi în punctul propus.

Ce este o strategie de marketing digital?

Se spune că a eșua să planifici înseamnă, de fapt, a-ți planifica nereușita. În marketingul digital sau online, trebuie să iei în calcul orice variabilă din piață care te ajută să îți cunoști mai bine brandul.

Strategia de marketing online cuprinde o serie de aspecte vitale pentru succesul oricărui business:

  • Viziune, misiune și valori. Nicio companie nu ar trebui să plece la drum fără o viziune, o misiune și valori pe termen lung. Această claritate în ceea ce privește misiunea și principiile de funcționare ale afacerii tale este cea care te va ajuta să iei deciziile corecte, indiferent de condițiile din piață. Mai mult decât atât, doar astfel poți spune lumii cine ești, în ce crezi și care este misiunea pe care ți-o asumi, cea cu care clienții tăi rezonează și se identifică. În cazul în care îți lipsește identitatea de brand, oricând poți fi înlocuit.
  • Obiective. Când nu evaluezi progresul, cum știi că faci pași înainte sau că mergi înapoi? Obiectivele unei strategii de marketing trebuie să fie clare, măsurabile și ajustabile și să aibă în vedere anumite praguri care trebuie atinse pe termen scurt, mediu și lung.
  • Nișa. Nișa sau segmentul de activitate unde afacerea ta excelează, deși pare un aspect cât se poate de banal, este deseori lăsată pe ultimul loc, așteptându-se cumva o apariție naturală a ei. Însă, cu cât mai simplu și ușor de găsit ești în piață (datorită nișei sau a nevoilor neacoperite încă), cu atât vei atrage mai mulți potențiali clienți.
  • Audiența. Fiecare afacere se adresează unui public sau unui grup țintă. Împărțirea audienței tale în funcție exclusiv de criterii de vârstă și/sau demografice, fără a lua în calcul nevoile, comportamentul de cumpărare ori obstacolele care împiedică achiziția, reprezintă o eroare. Cu cât îți cunoști mai bine clienții și cerințele lor, cu atât vei reuși să le spui ceea ce au nevoie să audă pentru a-i fideliza pe termen lung.
  • Competiția. Nu este indicat să copiezi ce face sau ce spune competiția, dar acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să stai cu ochii pe ceea ce se întâmplă în piață și care sunt alternativele disponibile. Clienții tăi te aleg în funcție de anumite criterii, care îi elimină pe ceilalți. Asigură-te că aceste criterii sunt bine evidențiate și că audiența le cunoaște foarte bine.
  • Canale de marketing digital. Trebuie să alegi atât unde comunici, dar și unde să-ți dozezi cel mai puternic eforturile de marketing. Mai ales la început de drum, să cheltuiești bani, de exemplu, doar pe un singur canal de marketing, precum unul de social media, ca Facebook sau Instagram, poate reprezenta o greșeală. Preconcepțiile limitează viziunea și orice canal trebuie mai întâi testat și de-abia apoi se pot lua deciziile corecte în ceea ce privește eficiența sau ineficiența sa.
  • Implementare. Când în teorie este excelentă, ține cont de faptul că practica poată să omoare cea mai bună strategie de marketing. Modul în care se implementează ideile și planul este cel care te poate diferenția pentru totdeauna de competitorii tăi. O strategie slabă implementată va depăși ca rezultate o strategie genială, care rămâne la nivel de plan.
  • Mesajul transmis. Dacă îți dorești rezultate și să construiești, în timp, un brand recunoscut, respectat și iubit, trebuie să ai mereu grijă ceea ce transmiți. Ce îți dorești să schimbi în domeniul în care activezi? Vocea și mesajele transmise trebuie să fie unitare, atât în mediul online, cât și în offline.

Ce nu este o strategie de marketing online?

Nu este strategie implementarea de idei, de concepte noi de brand sau alte modificări pe care intenționezi să le faci pentru a-ți atrage clienții. De asemenea, nu este strategie nici să întocmești o listă de potențiale plusuri și minusuri pe care consideri că le are afacerea ta, fără o perspectivă corespunzătoare. Strategie nu se poate considera o idee inovativă fără niciun plan detaliat, care s-o susțină.

O planificare strategică trebuie să cuprindă orice situație care îți poate afecta brandul, dar și oportunitățile reale din domeniu. Să îți cunoști vulnerabilitățile și punctele forte este important, dar modul în care le utilizezi și le transformi va determina, până la urmă, creșterea efectivă.

De ce ai nevoie de o strategie eficientă de marketing online?

Strategia este inerentă oricărui business, fie că îl începi astăzi, fie că ești deja pe piață. Pentru a înțelege cu adevărat lucrurile esențiale despre clienții tăi, dar și maniera prin care decid ce cumpără și ce nu, trebuie să ai o înțelegere amplă asupra tututor datelor. O analiză a pieții, a ceea ce caută clienții tăi în mod organic, dar și a competiției, te va ajuta să te poziționezi corespunzător și să îți calibrezi obiectivele.

Acest proces începe întotdeauna cu strategia de marketing digital. Dacă nu ai încă una, reconsideră raportarea ta la clienții tăi, și asigură-te că le oferi ceea ce au nevoie și chiar și lucrurile de care vor avea nevoie în viitor sau orice le facilitează înțelegerea serviciilor și produselor tale.

Iată 3 motive pentru care ai nevoie de o strategie de marketing:

  1. Nu ai nicio direcție clară și nicio viziune
  2. Nu îți cunoști audiența sau cota de piață
  3. Nu îți cunoști potențialii clienți

Totul se rezumă la date, iar acestea sunt cele care dictează cât de bun ești și cât de bun poți deveni în aria ta de expertiză. Loializarea clienților, de exemplu, va avea rezultate directe asupra performanței afacerii tale. O creștere de doar 5% a acestei variabile, poate duce la o majorare a profitului de 25%. Experiența pe care o au clienții tăi este fundamentală pentru business-ul tău. Cei care sunt mulțumiți de serviciile tale sunt de 3,5 ori mai predispuși să revină și, de asemenea, ai de 5 ori mai multe șanse să te recomande mai departe. Iată cum întregul parcurs al clienților influențează profiturile finale mai mult decât simpla și unica achiziție incipientă.

Regândirea în acești termeni poate părea sinuoasă la început, întrucât pune la îndoială formula tradițională de creștere și de performanță a afacerii tale. Dar, la o analiză completă, rezultatele sunt cât se poate de grăitoare. Asigură-te, în consecință, că cei care au cumpărat o dată, vor reveni cel puțin și a doua oară.

Care sunt beneficiile unei strategii de marketing digital? 

O strategie de marketing digital înseamnă un plan de acțiuni sau tactici de marketing bine definit, care te ajută, folosind instrumentele potrivite, să ajungi la obiectivele propuse. Nu există însă o rețetă universală de succes, așa cum nu există două companii la fel.

Spre deosebire de o abordare neplanificată și destructurată, o strategie de marketing digital te aduce mai aproape de:

  • Rezultate mai bune, la costuri mai mici. O strategie de marketing online eficientă, care să ia în considerare toate aspectele afacerii tale și modul în care trebuie promovată, te va costa și mai puțin timp, și mai puține resurse investite și mai ales, irosite în direcții greșite.
  • Fiecare leu investit produce rezultate. Când nimic nu este lăsat la voia întâmplării, fiecare leu produce rezultate pe termen scurt, mediu sau lung. Nu toate tacticile de marketing online aduc vânzări directe sau au aceeași rată de conversie, dar, fiecare demers poate fi multiplicat sau susținut de celelalte acțiuni de marketing online și offline.
  • Câștigi mai ușor încrederea clienților tăi. Oricine cumpără mai mult, mai des și la o valoare mai mare atunci când are încredere în vânzător. Credibilitatea mesajului tău este extrem de prețioasă, mai ales pentru clienții noi. Când transmiți un mesaj unitar și coerent, când ai grijă de reputația ta online, creșterea este naturală. Nimeni nu își dorește să găsească discontinuități la nivelul discursului și în mod implicit, la nivelul comunicării unui brand.
  • Clienții te recunosc și îți respectă brandul. Liderul în orice domeniu rămâne lider, indiferent de eforturile competiției de a copia comunicarea, stilul, acțiunile de marketing șamd. O strategie de marketing online se asigură că devii etalonul, că reprezinți autoritatea în domeniul tău și că brandul tău este memorabil pentru potențialii cumpărători.
  • Afacerea ta devine mai atrăgătoare în ochii clienților tăi. Studiile au arătat că înainte să decidă să cumpere de la tine, un potențial client trebuie să te fi văzut în piață, sub orice formă, de cel puțin șapte ori. Iată de ce, coeziunea mesajului pe care îl transmiți este atât de importantă. Acest lucru nu atrage doar clienți noi, ci și stabilizează imaginea deja existentă a brandului tău, în mintea celor care au auzit de tine. Este vorba de un proces continuu de atragere și loializare.

În concluzie, un business puternic este unul care își cunoaște bine identitatea, care merge în aceeași direcție cu valorile promovate și care este credibil în fața audienței sale. Fără o strategie de marketing eficientă, creșterea unui business devine anevoioasă sau chiar imposibilă.

De ce să alegi PePrimaPagină.ro când ai nevoie de o strategie de marketing online eficientă?

✅Deoarece strategiile de marketing online dezvoltate și implementate funcționează și produc rezultate. Întotdeauna găsim calea potrivită pentru a-ți face afacerea mai cunoscută, mai apreciată și mai atrăgătoare pentru potențialii clienți.

✅Ne bazăm pe date, pe evaluări obiective, pe testări riguroase și cel mai mult, pe ascultarea nevoilor clienților tăi. Considerăm că o strategie de marketing online eficientă este un proces de pregătire, testare, lansare și reevaluare, nu o serie de acțiuni dictate de competiție sau de propriile idei despre ceea ce ar trebui să funcționeze.

✅În cazul unei strategii de marketing online, înțelegem cât de dificil poate fi uneori să te diferențiezi, mai ales atunci când ești înconjurat de o comunicare care abundă în rețete-clișeu, postări puțin originale și lipsite de coerență. De aceea, te ajutăm să identifici mai bine atât beneficiile unice ale serviciilor și produselor tale, dar și oportunitățile existente de a te diferenția și a deschide o nouă piață pentru clienții tăi.

✅Credem în randament și productivitate, și de aceea, abordarea noastră se concentrează pe acțiunile eficiente de marketing, nu pe tendințele trecătoare, care nu își justifică deloc costurile.

✅Știi exact ce primești și beneficiezi de o colaborare onestă și transparentă. Este normal ca una din cele mai mari rețineri, când vine vorba de serviciile de marketing digital, este să plătești și să nu obții rezultate sau să verifici la fiecare pas dacă a fost sărită vreo etapă în implementarea strategiei de marketing. Suntem transparenți atât în comunicarea tuturor acțiunilor pe care le întreprindem, dar și în ceea ce privește costurile fiecărei acțiuni în parte.

✅Beneficiezi de exclusivitate și de siguranța datelor confidențiale ale afacerii tale. Nu vom lucra niciodată cu concurenții tăi direcți, deoarece nu considerăm această practică etică față de clienții noștri.

✅Afacerea ta este afacerea noastră, iar alegând oricare din serviciile noastre vei avea alături un partener la fel de ambițios și dedicat în atingerea obiectivelor tale.

✅Te putem pune oricând în legătură cu oricare din clienții noștri pentru o recenzie independentă a activității noastre de până acum.

✅Și nu în ultimul rând, pentru că ne place enorm să ne lăudăm cu succesul clienților noștri, vom depune toate eforturile necesare pentru a-ți pune cât mai bine în valoare serviciile și produsele pe care le oferi.

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium