Marketing de conținut

Marketingul de conținut sau content marketingul reprezintă crearea de conținut interesant, captivant și relevant pentru afacerea ta, care să nu sune a marketing, dar care să reușească să convingă mai bine ca orice reclamă. 

 

 

Există atât de mult conținut online și atât de puțin conținut de calitate! Diferența între conținutul de marketing scris de dragul SEO și content marketingul conceput pentru persoane reale, interesate de produsele și serviciile companiei tale, este de la cer la pământ! Cuvinte-cheie, idei conectate în fraze sonore acceptabile, care nu spun și nu transmit nimic valoros, adică un simulacru de scriere bună doar arată bine la prima vedere, dar se destramă și nu produce nici un rezultat atunci când există doar de dragul de a fi!

Marketingul de conținut de calitate și original conectează oamenii reali cu brandul și compania ta, deoarece este suficient de convingător, informativ și de încredere, astfel încât să transforme brandul tău într-o autoritate din domeniul în care activezi, să-i confere umanitate și valori în care persoanele reale se pot regăsi.

Content marketingul există într-o mulțime de forme: clipuri video, imagini, sondaje, povești spuse pe rețelele sociale sau în podcast-uri, PDF-uri, reclame de tip Google Ads, afișe tipărite și chiar cuvinte printate pe tricourile angajaților tăi! Cum poți însă să te faci observat și apreciat de către clienții tăi? Ce tip de conținut este cel care îți aduce și conversii? În general, orice formă de content marketing care este atât de abil creată, încât nu sună a marketing.

Care sunt beneficiile serviciilor de marketing de conținut?

  • Compania ta câștigă mai multă credibilitate. Cum 47% din potențialii clienți interacționează cu 3 până la 5 tipuri de conținut de marketing care îți aparțin, înainte de a iniția orice proces de cumpărare, un conţinut bine documentat, care vine în întâmpinarea întrebărilor și cerinţelor de informare ale audienței tale, generează percepţia unei companii cu expertiză în domeniul său de activitate, care îşi respectă cu adevărat clienţii. Cu alte cuvinte, marketingul de conţinut joacă un rol important în a convinge orice utilizator că ai un cuvânt important de spus în domeniul tău de activitate și că îi poți rezolva mai rapid, mai ușor și mai plăcut orice nevoie sau problemă. Cum este şi firesc, oricine este mai ușor de convins atunci când oferi informații folositoare, de calitate, care pot cântări în decizia de cumpărare. Companiile recunoscute ca fiind specialiste în domeniul lor, nu duc lipsă de clienți, indiferent de domeniul de activitate. În plus, Google nu a făcut niciun secret din faptul că ține cont de E-A-T (Expertiză, Autoritate, Trust-Credibilitate), iar unul dintre avantajele marketingului de conținut este faptul că reprezintă baza construirii acestor calități.
  • Un conținut de marketing excelent crește și influențează conversiileO strategie de conţinut bine-implementată maximizează profitul, prin creşterea substanţială a vânzărilor, prin atragerea de noi şi noi clienţi. În egală măsură, are şi rolul de a fideliza și de a ține aproape clienții câștigați, aspect deloc de neglijat, în condiţiile în care competiția va încerca să îi fure în permanență. Un studiu extins HubSpot a raportat că ratele de conversie sunt dublate cu ajutorul marketingului de conținut eficient. Succesul înseamnă un conținut diversificat, ușor de înțeles și cât mai captivant, relevant din punct de vedere contextual pentru interesele celor care-l citesc.
  • Content marketingul optimizat susține eforturile SEO. Marketingul de conţinut are implicit calitatea de a sprijini eforturile de optimizare SEO, crescând vizibilitatea site-ului web în mediul online. Crearea de conținut eficient stă la baza căutărilor organice și reprezintă cel mai bun mod de a genera mai mult trafic pe site-ul companiei tale. Motoarele de căutare vor valoriza întotdeauna informaţiile noi şi utile pentru public şi le vor plasa pe poziţii fruntaşe. Încă din anul 2011, Panda, unul dintre primele actualizări majore de algoritm Google, verifică periodic site-urile web pentru a depista conținutul duplicat, conținutul superficial (așa-numitul “thin content”) și folosirea în exces a cuvintelor cheie. Prin crearea de conținut valoros, site-ul companiei tale are mai multe șanse să ocupe râvnitele poziții din prima pagină de rezultate neplătite înGoogle şi ca atare, dispune de mai multe oportunități de a-și extinde influența și numărul de clienți interesați.
  • Orice tip de conținut de marketing îți promovează brandul și personalitatea sa. Primul lucru pe care ți-l va spune orice expert în branding este că un brand reprezintă mult mai mult decât identitatea sa vizuală. Companiile de succes transmit și comunică foarte clar valorile proprii, pentru a-și picta o imagine completă despre cine sunt, ce le motivează, ce le promit clienților, cum se diferențiază de restul pieței, vorbind despre personalitatea și valorile lor. În afară de cultura organizațională și crearea de produse excelente, principala modalitate prin care orice brand își demonstrează valorile este vocea sa. De la optimism și energie, la un ton autoritar și franc, vocea brandului tău îți susține povestea.
  • Multiplică rezultatele oricărei strategii de marketing digitalCând un vizitator descoperă orice tip de conținut de pe site-ul companiei tale și îl consideră util, inteligent, motivant sau distractiv, acesta îl poate transmite mai departe. În plus, există mult mai multe șanse să-ți urmărească profilele din social media și să rămână conectat pe termen lung cu serviciile și produsele pe care le oferi. Le va folosi, le va recomanda și vei beneficia de vocea sa, care îți va amplifica orice efort de marketing. Nu există fani sau ambasadori de brand fără un conținut excelent. Nimeni nu rămâne alături de tine și nu e dispus să îți împărtășească conținutul dacă nu are cu ce să se conecteze. De asemenea, conținutul valoros devine un instrument de care te poți folosi în orice campanie de PR online sau offline.

Ce înseamnă o strategie de content marketing?

Orice persoană cu o conexiune de internet vede între 4 și zece mii de mesaje de marketing pe zi, conform estimărilor actuale. Această supraabundență creează ocompetiție acerbă pentru atenția cumpărătorilor între compania ta și restul pieței. Și nu te lupți doar cu competitorii tăi direcți, ci cu orice altă companie care generează orice formă de conținut de marketing, pentru promovarea serviciilor sau a produselor sale!

Marketingul tradițional însemna să spui lumii că ești minunat în ceea ce faci. Marketingul de conținut este despre a arăta lumii cât de minunat ești în ceea ce faci. O strategie de marketing de conținut reprezintă colectarea tuturor datelor necesare, combinate cu efort creativ pentru a dezvolta o campanie credibilă și eficientă de marketing de conținut.

Capacitatea de a crea conținut excelent pe site-ul tău web și în toată comunicarea ta online și offline determină viitorul afacerii tale. Cum doar actualizarea unor articole de blog mai vechi din punct de vedere imagini și conținut poate aduce o creștere de 106% de vizitatori în site, conform HubSpot, o strategie de marketing de conținut te poate transforma într-un brand care nu este doar cunoscut, ci și apreciat, popular și respectat.

Content marketingul îți pune în lumină adevărata valoare prin originalitate,utilitate, calitate şi captivarea interesului publicului care contează, jucând implicit un rol activ în optimizarea SEO. În fiecare zi, scade toleranța publicului bombardat cu conținut de marketing superficial, lipsit de empatie și sinceritate. Există atât de multe opțiuni și este infinit mai ușor să obții informațiile necesare în altă parte în online.

Prin marketingul de conţinut se scrie povestea afacerii tale într-un mod atractiv și persuasiv, care să suscite curiozitatea, însă să ofere în acelaşi timp date, răspunsuri și informații relevante pentru public, care se simte astfel ascultat, servit și chiar impresionat de onestitatea și generozitatea cu care îți împărtășești expertiza. Iar conţinutul nu se limitează doar la texte, ci termenul acoperă o gamă variată de forme, fiecare potrivită sau nu, de la caz la caz, în funcţie de scopul urmărit de către compania ta. Fie că este vorba de text, de fotografie, de video, blog, podcast, prezentare de produs, recenzie externă, eBook, infografice, comunicate de presă, toate au rolul lor bine definit în strategia de marketing de conținut, care nu trebuie să piardă din vedere obiectivele afacerii tale.

Fiecare act în crearea de content marketing eficient începe cu o documentare și o analiză temeinică despre companie şi competitorii săi, pentru a identifica toate oportunitățile care pot contribui la succes. Mai mult decât atât, chiar dacă tot ce ține de SEO tehnic, precum viteza de încărcare sau data markup, are un rol important în optimizarea SEO, ceea ce se transmite și modul în care se transmite rămân primordiale. Am întâlnit situații cu site-uri web perfect optimizate din punct de vedere tehnic, care sufereau însă din cauza unui conținut neadecvat atât în site, cât și în afara acestuia, așa cum am întâlnit și cazuri cu site-uri de companii care atrăgeau mii de vizite organice lunar, dar care aveau un nivel al conversiilor mai mult decât nesatisfăcător.

În contextul digitalizării accelerate, orice neglijenţă este penalizată, iar a concluziona că este suficient să ai produse sau servicii valoroase, fără să investești în content marketing, înseamnă să pierzi legătura cu actualii și viitorii tăi clienți. Nu mai este suficient să fii bun, ci şi să comunici eficient cu publicul tău, iar puține canale reușesc mai bine să ajungă la audiența ta la fel de bine precum marketingul de conţinut.

De ce să alegi serviciile de marketing de conţinut PePrimaPagină?

✅Suntem specializați în conținut optimizat SEO de tip unicorn, adică acel conținut text, video, foto și/sau audio, care: este printre cele mai apreciate forme de conținut de către audiența ta, atrage considerabil mai multe vizite, este clasat în primele rezultate Google și are o rată mare de conversie.

✅Scriem mereu fără să pierdem obiectivul final: de a-ți aduce cât mai mulți clienți interesați și convinși că soluțiile pe care le oferi sunt cea mai bună variantă pentru problemele și nevoile lor.

✅Nu practicăm plagiatul, nu credem în conținut supra-optimizat cu cuvinte-cheie, scris doar pentru motoarele de căutare ori într-un limbaj de lemn, dar nici în dezvoltarea de conținut fără documentare serioasă și testarea strategiei propuse. Nu ne pricepem să scriem pentru a umple un site de formă, în lipsă de altceva.

✅Creăm conținut de marketing variat, care poate viza orice etapă din procesul de luare a deciziei de cumpărare, deoarece un mesaj vizibil, folositor, care îi spune clientului tău ce vrea să audă, trebuie să fie consistent și să-l asigure că alege ce-i mai bine pentru sine, fără a fi agresiv. În afară de momentul deciziei finale, cercetarea inițială și evaluarea, dar și experiența post-achiziție contează, întrucât apar nevoi diferite, care pot fi exploatate de concurență.

✅Te ajutăm să ieşi din mulţime. Căutăm și exploatăm fiecare beneficiu pe care afacerea ta îl are și pe care fie nu îl promovezi suficient, fie de care nici măcar nu ești conștient. Poate că nu te-ai gândit sau nu vezi ceea ce te face într-adevăr unic pe piaţă, ce ai diferit în oferta ta, care nu se regăseşte în cea a competiţiei sau la faptul că inclusiv dezavantajele se pot transforma în avantaje în ochii clienților tăi. Rolul nostru este să găsim și să exprimăm cât mai bine beneficiile și valorile produselor și serviciilor tale. Doar astfel potențialii clienți vor deveni clienții tăi pe viață.

✅Îți însuflețim brandul. Ajutăm consumatorii să descopere serviciile și produsele companiei tale. Creăm conținut care generează interacțiune și participare. Construim conținut care răspunde la întrebări, adresează îngrijorări, clădește autoritate și care, în primul rând, vinde.

✅ 70% dintre utilizatorii online preferă să descopere un produs dintr-un articol, mai degrabă decât orice formă de publicitate plătită și dintre aceștia, de 4 ori mai mulți ar prefera un videoclip decât un articol. Avem experiență în crearea de materiale video de orice tip și creșteri neplătite spectaculoase, susținute de o strategie de marketing ce include și conținutul video. Întreabă-ne mai multe despre munca noastră și modul în care îți putem transforma strategia de marketing de conținut într-una care să îți ofere rezultate ani la rând!

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2024 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium