Marketingul digital are din ce în ce mai multă relevanță. Fie că este vorba despre promovarea afacerilor locale, fie doar despre produse și servicii online, digitalizarea a determinat reorientarea clienților și consumatorilor către mediul online. România este printre primele țări din lume în ceea ce privește creșterea sectorului de ecommerce, iar potențialul este imens, deoarece piața încă nu a ajuns la maturitate.
Cum pot beneficia magazinele online de acest avânt pentru a-și crește spectaculos expunerea și profitul? Principalul instrument pe care îl au la dispoziție afacerile de orice tip pentru a se evidenția în marea de căutări Google este SEO. Dacă până acum câțiva ani orice acțiune dădea rezultate, într-o piață aglomerată devine din ce în ce mai dificil să ajungi în prima pagină de rezultate Google.
Serviciile PePrimaPagină de SEO pentru magazinele online sunt concepute nu doar pentru a crește vizibilitatea site-ului tău pentru cât mai multe cuvinte cheie relevante, ci și pentru a-ți aduce clienți interesați de serviciile și de produsele pe care le vinzi. Eforturile noastre de optimizare se bazează pe adaptarea și personalizarea fiecărei campanii SEO în funcție de industrie, de specificul produselor și serviciilor, dar mai ales, de nevoile și dorințele potențialilor clienți.
Indiferent dacă magazinul tău nu este suficient de vizibil în online, dacă traficul din site este în scădere în ultima perioadă, dacă simți că nu mai progresezi din punct de vedere vânzări, că ai atins un prag pe care nu poți să îl depășești sau, pur și simplu, dacă ești la început de drum, ai nevoie de servicii SEO.
În termeni simpli, prin SEO se reușește creșterea vizibilității magazinului tău online, astfel încât să ajungă pe prima pagină în rezultatele Google și în ale altor motoare de căutare. Această reușită se traduce prin faptul că va fi descoperit infinit mai ușor de către potențialii clienți. Cum există peste 63 de mii de căutări pe secundă în fiecare zi pe Google, să ignori ceea ce ține de vizibilitatea organică a site-ului tău înseamnă că renunți benevol la clienții care nu îți cunosc produsele și serviciile.
Spre deosebire de optimizarea pentru un site de prezentare, SEO pentru magazinele online are anumite particularități care țin de:
Complexitatea site-ului web. Site-urile de comerț electronic sunt de obicei mai stufoase, deoarece au mult mai multe pagini. În acest caz, specialiștii SEO au ca responsabilitate să optimizeze zeci și chiar sute de categorii și subcategorii, plus mii de pagini de produse diferite în ceea ce privește elementele SEO On Page, crearea și optimizarea de conținut și link building de calitate.
Competitivitatea ridicată a pieței. În aproape orice domeniu există concurență, iar aceasta crește de la an la an. În fiecare zi apar noi site-uri web și magazine online, iar lupta pentru a ajunge pe prima pagini devine grea și uneori chiar frustrantă, când jucători mari dețin monopolul pentru primele 3 rezultate în clasamentul Google. Unde există însă concurență, există și cerere, iar întotdeauna apar metode noi, tactici diferite pentru a atrage atenția publicului care are nevoie de produsele sau serviciile din magazinul tău, dar și pentru a-i transforma în clienți pe cei nemulțumiți de serviciile competitorilor tăi.
Optimizarea conversiilor. Nu se poate face SEO pentru magazinele online fără a lua în calcul zona de optimizare a conversiilor, deoarece scopul final reprezintă vânzarea. Chiar dacă eforturile de SEO se concentrează pe aducerea unui număr cât mai mare de vizitatori în magazinul tău, dacă obiectivul final este doar o audiență numeroasă, acest lucru nu valorează nimic, pentru că nu te ajută cu nimic. În plus, există o multitudine de factori care țin de SEO și afectează direct experiența utilizatorului pe tot parcursul procesului de achiziție, încât SEO și optimizarea conversiilor se completează perfect.
Înainte de a stabili o strategie SEO, este nevoie de un audit aprofundat al ofertei tale de produse și servicii, al ofertei competiției, deoarece nu poți optimiza un site fără să ai toate datele necesare. Cum poți să vinzi dacă nu știi ce te diferențiază de concurența ta, de cât de căutate sunt produsele și serviciile pe care le oferi, ce cuvinte-cheie folosesc potențialii clienți sau ce părere au despre tine și despre competiția ta?
Experiența ne-a demonstrat că multe companii nu sunt conștiente de toate beneficiile produselor și serviciilor lor și nici nu le comunică suficient de bine. Majoritatea nu are clar exprimate valorile, calitățile și avantajele unice ale produselor sale și nici caracteristicile care o diferențiază de competitori. Ca urmare a acestor lucruri, își bazează întreaga strategie de marketing digital, nu doar cea de SEO, pe presupuneri și intuiții mai mult sau mai puțin inspirate, în loc să se bazeze pe date și pe analiza acestora.
Serviciile de SEO în general, și cele de ecommerce SEO în particular, se sprijină pe un proces constant de cercetare, interpretare și testare, pentru a înțelege perfect dorințele, nevoile, ezitările, îngrijorările publicului vizat, dar și toate beneficiile care pot face diferența. Chiar dacă anumite tactici SEO sunt universal valabile și reproductibile pentru orice site, personalizarea strategiei de optimizare în funcție de nevoile clienților, ofertă, domeniu, preț, avantaje șamd va aduce o creștere incomparabilă, față de o strategie SEO standard, care poate fi implementată pe orice site web, indiferent de domeniu.
O strategie SEO pentru un magazin online ar trebui să includă:
Chiar dacă pașii sunt aceiași, reține că fiecare prezență online este diferită. Comerțul electronic este o piață uriașă care, cu toate că are o competiție acerbă, oferă șanse egale pentru a te remarca. Prin urmare, fiecare magazin online va avea nevoie de o strategie SEO personalizată ca să își atingă obiectivele.
O strategie SEO care dă rezultate este una care are la bază nevoile consumatorilor, facilitându-le accesul la produsele și serviciile magazinului tău, în fiecare moment cheie din procesul de cumpărare. Aceasta îți ajută afacerea să crească natural și îți constant aduce clienți noi, deschizându-ți și oportunități pentru noi piețe.
Traficul online generat de orice demers SEO, care nu produce o conversie, fie că este vorba de vizitarea celei de-a doua pagini din site, un apel telefonic, trimiterea unui formular de contact, vizionarea unui clip video, înscrierea la un newsletter sau partajarea unei informații din site, nu valorează prea mult pe termen lung. Iar acest lucru se simte cel mai acut în cazul magazinelor online.
Scopul unei strategii de ecommerce SEO este de a ajuta magazinul să vândă mai mult, oferindu-i vizitele și vizitatorii de care are nevoie. Chiar dacă optimizarea conversiilor este un domeniu separat de SEO, acest lucru nu înseamnă că strategiile de optimizare nu trebuie să ia în calcul bunele practici, mai ales că:
Până la urmă, conversia înseamnă transformare. Cum are însă loc transformarea unui utilizator obișnuit într-un client? Bineînțeles că nu toți cei care ajung pe paginile site-ului tău web, vor decide să și cumpere produsele tale. Rolul strategiei SEO este de a analiza comportamentul utilizatorilor și de a le oferi soluții practice pentru ceea ce caută, influențând astfel direct creșterea ratei de conversie.
✅Deoarece funcționează și oferă rezultate. Întotdeauna vom găsi calea potrivită, astfel încât magazinul tău să ajungă mai sus decât te aștepți, mai vizibil și din ce în ce mai apreciat de comunitatea online de cumpărători.
✅Pentru că nu vei mai alerga după clienți, ci vor veni ei la tine! Abordarea noastră se concentrează pe lucrurile care contează cu adevărat în SEO, care produc rezultate măsurabile, vizibile, nicidecum pe eforturile neproductive, care nu își justifică deloc costurile.
✅În cazul strategiei SEO pentru ecommerce, înțelegem prioritizarea și nevoia de rezultate. De aceea, vom identifica împreună produsele sau serviciile de tip “tractor”, care reușesc să aducă vânzări, și să genereze trafic și vânzări mai rapid față de altele.
✅Știi exact ce primești și beneficiezi de o colaborare onestă și transparentă. Este normal ca una din cele mai mari rețineri, când vine vorba de serviciile de marketing digital, este să plătești o agenție SEO și să nu obții rezultatele promise sau să verifici la fiecare pas dacă a fost sărită vreo etapă în implementarea strategiei de optimizare. Suntem transparenți atât în comunicarea tuturor acțiunilor pe care le întreprindem, dar și în ceea ce privește costurile fiecărei acțiuni în parte.
✅Beneficiezi de exclusivitate și de siguranța datelor confidențiale ale afacerii tale. Nu vom lucra niciodată cu concurenții tăi direcți, deoarece nu considerăm această practică etică față de clienții noștri.
✅Activitatea noastră principală se învârte în jurul SEO și a optimizării conversiilor, iar toate celelalte servicii au fost dezvoltate pentru a susține și a multiplica efectele campaniilor SEO, pe care le desfășurăm pentru clienții noștri.
✅Afacerea ta este afacerea noastră, iar alegând oricare din serviciile noastre vei avea alături un partener la fel de ambițios și dedicat în atingerea obiectivelor tale.
✅Te putem pune oricând în legătură cu oricare din clienții noștri pentru o recenzie independentă a activității noastre de până acum.