SEO pentru magazine online și optimizarea conversiilor

O afacere care nu crește moare. Succesul unui business de eCommerce este condiționat de creșterea și îmbunătățirea sa continuă. Cât de sus visezi să ajungi? 

Marketingul digital are din ce în ce mai multă relevanță. Fie că este vorba despre promovarea afacerilor locale, fie doar despre produse și servicii online, digitalizarea a determinat reorientarea clienților și consumatorilor către mediul online. România este printre primele țări din lume în ceea ce privește creșterea sectorului de ecommerce, iar potențialul este imens, deoarece piața încă nu a ajuns la maturitate.

Cum pot beneficia magazinele online de acest avânt pentru a-și crește spectaculos expunerea și profitul? Principalul instrument pe care îl au la dispoziție afacerile de orice tip pentru a se evidenția în marea de căutări Google este SEO. Dacă până acum câțiva ani orice acțiune dădea rezultate, într-o piață aglomerată devine din ce în ce mai dificil să ajungi în prima pagină de rezultate Google.

Serviciile PePrimaPagină de SEO pentru magazinele online sunt concepute nu doar pentru a crește vizibilitatea site-ului tău pentru cât mai multe cuvinte cheie relevante, ci și pentru a-ți aduce clienți interesați de serviciile și de produsele pe care le vinzi. Eforturile noastre de optimizare se bazează pe adaptarea și personalizarea fiecărei campanii SEO în funcție de industrie, de specificul produselor și serviciilor, dar mai ales, de nevoile și dorințele potențialilor clienți.

Indiferent dacă magazinul tău nu este suficient de vizibil în online, dacă traficul din site este în scădere în ultima perioadă, dacă simți că nu mai progresezi din punct de vedere vânzări, că ai atins un prag pe care nu poți să îl depășești sau, pur și simplu, dacă ești la început de drum, ai nevoie de servicii SEO.

Care sunt beneficiile SEO pentru magazinele online?

  • Ai un flux constant de trafic neplătit de vizitatori în site. Un site optimizat atrage în permanență noi și noi clienți. În prima pagină de rezultate Google, primele cinci site-uri clasate atrag 67,60% din vizite, iar cele de la 6 la 10 contabilizează doar 3,73% dintre acestea, conform studiului Zero Limit Web din 2021. Dacă ești ca majoritatea utilizatorilor Google, selectezi direct rezultatele organice, fără să dai click pe anunțurile plătite.
  • Un magazin online care se află pe prima pagină în rezultatele neplătite, beneficiază de mai multă credibilitate, așadar cumpărătorii nu vor avea aceleași probleme de încredere în legătură cu siguranța unei tranzacții. SEO înseamnă expertiză, autoritate și credibilitate.
  • Îți vei cunoaște mai bine clienții, ceea ce își doresc și ce au nevoie să audă pentru a cumpăra mai mult și mai des din magazinul tău online. SEO te ajută să înțelegi mai bine atât tendințele generale ale domeniului în care activezi, cât și intenția consumatorilor în cele mai mici detalii, prin dezvăluirea cuvintele-cheie folosite, analiza clasamentului în rezultate, data analitice și statistici generate de inteligența artificială disponibile gratuit, prin accesarea instrumentelor de analiză puse la dispoziție de Google.
  • O strategie SEO înseamnă și îmbunătățirea experienței utilizatorilor magazinului tău online. Un audit SEO ia în calcul tot procesul de cumpărare și identifică ușor orice problemă care zădărnicește conversia. Doar printr-o analiză atentă se elimină obstacolele care stau în calea finalizării comenzilor, transformând orice achiziție într-o experiență de covor roșu. În plus, Google a învățat cum să interpreteze foarte bine experiențele vizitatorilor online, iar o experiență pozitivă a devenit un element de bază pentru succesul oricărui site.
  • SEO influențează decizia de cumpărare. Optimizarea pentru orice tip de site se bazează pe date, pe cercetarea în timp real. Tacticile SEO se folosesc pentru a transmite la momentul oportun diferite mesaje, care vor contribui sau nu la decizia de a alege produsele și serviciile tale. Mai mult decât atât, în orice industrie există nișe și oportunități de care poți profita tu ori competiția ta.
  • O strategie SEO corectă este eficientă din punct de vedere al costurilor, deoarece îți va asigura vizibilitate și clienți cu adevărat interesați de produsele și serviciile magazinului tău online. În spatele fiecărei căutări există o intenție, chiar și în primele faze de cercetare. De aceea, traficul organic are cele mai bune rate de conversie pe termen lung. Dacă în magazinul tău online traficul neplătit nu generează conversii, înseamnă că nu ai suficiente vizite organice, că te clasezi în rezultate pentru cuvinte irelevante sau că strategia SEO implementată nu ține cont de optimizarea conversiilor.
  • Pentru un magazin cu prezență fizică, dar și pentru magazinele exclusiv online, optimizarea prezenței locale are ca rezultat faptul că mai mulți clienți vor descoperi produsele și serviciile tale, vor fi mai interesați de oferta ta și vor comanda din magazinul tău. SEO local se concentrează pe anumite cartiere, comunități, orașe, orașe, regiuni și chiar la nivel de țară pentru a stabili un mediu propice vizibilității unui brand la nivel local.

Ce înseamnă SEO pentru magazinele online sau eCommerce SEO?

În termeni simpli, prin SEO se reușește creșterea vizibilității magazinului tău online, astfel încât să ajungă pe prima pagină în rezultatele Google și în ale altor motoare de căutare. Această reușită se traduce prin faptul că va fi descoperit infinit mai ușor de către potențialii clienți. Cum există peste 63 de mii de căutări pe secundă în fiecare zi pe Google, să ignori ceea ce ține de vizibilitatea organică a site-ului tău înseamnă că renunți benevol la clienții care nu îți cunosc produsele și serviciile.

Spre deosebire de optimizarea pentru un site de prezentareSEO pentru magazinele online are anumite particularități care țin de:

Complexitatea site-ului web. Site-urile de comerț electronic sunt de obicei mai stufoase, deoarece au mult mai multe pagini. În acest caz, specialiștii SEO au ca responsabilitate să optimizeze zeci și chiar sute de categorii și subcategorii, plus mii de pagini de produse diferite în ceea ce privește elementele SEO On Page, crearea și optimizarea de conținut și link building de calitate.

Competitivitatea ridicată a pieței. În aproape orice domeniu există concurență, iar aceasta crește de la an la an. În fiecare zi apar noi site-uri web și magazine online, iar lupta pentru a ajunge pe prima pagini devine grea și uneori chiar frustrantă, când jucători mari dețin monopolul pentru primele 3 rezultate în clasamentul Google. Unde există însă concurență, există și cerere, iar întotdeauna apar metode noi, tactici diferite pentru a atrage atenția publicului care are nevoie de produsele sau serviciile din magazinul tău, dar și pentru a-i transforma în clienți pe cei nemulțumiți de serviciile competitorilor tăi.

Optimizarea conversiilor. Nu se poate face SEO pentru magazinele online fără a lua în calcul zona de optimizare a conversiilor, deoarece scopul final reprezintă vânzarea. Chiar dacă eforturile de SEO se concentrează pe aducerea unui număr cât mai mare de vizitatori în magazinul tău, dacă obiectivul final este doar o audiență numeroasă, acest lucru nu valorează nimic, pentru că nu te ajută cu nimic. În plus, există o multitudine de factori care țin de SEO și afectează direct experiența utilizatorului pe tot parcursul procesului de achiziție, încât SEO și optimizarea conversiilor se completează perfect.

Înainte de a stabili o strategie SEO, este nevoie de un audit aprofundat al ofertei tale de produse și servicii, al ofertei competiției, deoarece nu poți optimiza un site fără să ai toate datele necesare. Cum poți să vinzi dacă nu știi ce te diferențiază de concurența ta, de cât de căutate sunt produsele și serviciile pe care le oferi, ce cuvinte-cheie folosesc potențialii clienți sau ce părere au despre tine și despre competiția ta?

Experiența ne-a demonstrat că multe companii nu sunt conștiente de toate beneficiile produselor și serviciilor lor și nici nu le comunică suficient de bine. Majoritatea nu are clar exprimate valorile, calitățile și avantajele unice ale produselor sale și nici caracteristicile care o diferențiază de competitori. Ca urmare a acestor lucruri, își bazează întreaga strategie de marketing digital, nu doar cea de SEO, pe presupuneri și intuiții mai mult sau mai puțin inspirate, în loc să se bazeze pe date și pe analiza acestora.

Serviciile de SEO în general, și cele de ecommerce SEO în particular, se sprijină pe un proces constant de cercetare, interpretare și testare, pentru a înțelege perfect dorințele, nevoile, ezitările, îngrijorările publicului vizat, dar și toate beneficiile care pot face diferența. Chiar dacă anumite tactici SEO sunt universal valabile și reproductibile pentru orice site, personalizarea strategiei de optimizare în funcție de nevoile clienților, ofertă, domeniu, preț, avantaje șamd va aduce o creștere incomparabilă, față de o strategie SEO standard, care poate fi implementată pe orice site web, indiferent de domeniu.

O strategie SEO pentru un magazin online ar trebui să includă:

  • Audit SEO complet, care conține audit tehnic, audit SEO ON Page și OFF Page, audit de conținut, auditul SEO al prezenței locale și în social media.
  • Analiza competiției, pentru a identifica oportunități, nișe sau acele beneficii unice pe care le are afacerea ta, dar care nu sunt suficient de vizibile pentru potențialii cumpărători;
  • Analiza cuvintelor-cheie, ce implică o cercetare riguroasă a termenilor de căutare folosiți, combinată cu informații utile despre modul în care clienții se uită în online după serviciile sau produsele pe care le oferi. Mai exact, se verifică atât volumul căutărilor, cât și cuvintele-cheie utilizate de competitorii tăi, oportunitățile existente și nevoile exprimate prin preocupările și întrebările publicului țintă.
  • Setarea obiectivelor din punct de vedere al vizibilității și al optimizării conversiilor.
  • Crearea strategiei SEO, care poate conține măsuri specifice de optimizare tehnică a site-ului, optimizare On Page, crearea de conținut pentru site și în afara acestuia, link building, adică obținerea de link-uri externe cu potențial valoros pentru afacerea ta, optimizarea prezenței locale, șamd.
  • Implementarea propriu-zisă a strategiei SEO, care poate însemna de la crearea de conținut, la stabilirea unei noi arhitecturi a site-ului și refacerea rețelei de link-uri interne, de la optimizări tehnice pentru a reduce viteza de încărcare a site-ului pe orice tip de dispozitiv, la stabilirea creării de conținut foto, video, audio sau text pentru a crește vizibilitatea unor categorii de produse cu potențial.
  • Monitorizarea rezultatelor și a performanței site-ului, folosind instrumente externe, dar și valorile colectate prin Google Analytics și Google Search Console. Aceste informații nu doar că arată cum funcționează site-ul tău, dar vor dezvălui noi posibilități de creștere organică sau pot identifica mult mai rapid lucrurile care au nevoie urgentă de ajustări.
  • Rafinarea strategiei SEO sau acțiuni pentru optimizarea conversiilor. Considerăm că, multe dintre informațiile oferite de date și statistici SEO sunt neglijate și nu ajung să fie interpretate la un nivel la care să genereze idei de creștere sau de multiplicare a eforturilor într-o anumită direcție, mai profitabilă față de altele. De aceea, la nivel mondial, magazinele online au o rată medie de abandon a coșurilor de 85,65% pe dispozitivele mobile.
  • Adaptarea continuă la cele mai bune practici recomandate de către motoarele de căutare și la noile măsuri recomandate de schimbările de algoritm.

Chiar dacă pașii sunt aceiași, reține că fiecare prezență online este diferită. Comerțul electronic este o piață uriașă care, cu toate că are o competiție acerbă, oferă șanse egale pentru a te remarca. Prin urmare, fiecare magazin online va avea nevoie de o strategie SEO personalizată ca să își atingă obiectivele.

O strategie SEO care dă rezultate este una care are la bază nevoile consumatorilor, facilitându-le accesul la produsele și serviciile magazinului tău, în fiecare moment cheie din procesul de cumpărare. Aceasta îți ajută afacerea să crească natural și îți constant aduce clienți noi, deschizându-ți și oportunități pentru noi piețe.

SEO pentru magazinele online și optimizarea ratei de conversie

Traficul online generat de orice demers SEO, care nu produce o conversie, fie că este vorba de vizitarea celei de-a doua pagini din site, un apel telefonic, trimiterea unui formular de contact, vizionarea unui clip video, înscrierea la un newsletter sau partajarea unei informații din site, nu valorează prea mult pe termen lung. Iar acest lucru se simte cel mai acut în cazul magazinelor online.

Scopul unei strategii de ecommerce SEO este de a ajuta magazinul să vândă mai mult, oferindu-i vizitele și vizitatorii de care are nevoie. Chiar dacă optimizarea conversiilor este un domeniu separat de SEO, acest lucru nu înseamnă că strategiile de optimizare nu trebuie să ia în calcul bunele practici, mai ales că:

  • Optimizarea conversiilor este strâns legată de cuvintele-cheie. Există trei tipuri principale de interogări, fiecare susținută de o anumită intenție a utilizatorului: de navigare, de informare și de tranzacționare, mai exact căutările pentru un produs sau serviciu. Acestea influențează direct optimizarea conversiilor. Atât un specialist SEO, cât și un expert în optimizarea conversiilor ar trebui să înțeleagă intenția utilizatorului care ajunge pe o anumită pagină din site și să știe tipul de informație potrivit, mesajul și cea mai bună metodă de convingere. Traficul organic pe care SEO îl generează va oferi astfel și potențialul de conversie.
  • Optimizarea conversiilor afectează marketingul de conținut. Paginile bogate în conținut de calitate sunt printre cele mai valoroase surse pentru conversii. Un blog nu este doar o sursă de informații gratuite, ci și un instrument de a-ți persuada potențialii clienți că magazinul tău are cele mai bune produse și servicii pentru ei.
  • Nu se poate face optimizarea conversiilor fără suficient de mult trafic online. Prima regulă este că, pe măsură ce vei obține mai mulți vizitatori interesați, pe atât te vei bucura de mai multe conversii.
  • SEO are un impact direct asupra experienței utilizatorului magazinului tău online, prin creșterea vitezei de încărcare a site-ului, crearea unui conținut relevant pentru nevoile cumpărătorilor, etc.

Până la urmă, conversia înseamnă transformare. Cum are însă loc transformarea unui utilizator obișnuit într-un client? Bineînțeles că nu toți cei care ajung pe paginile site-ului tău web, vor decide să și cumpere produsele tale. Rolul strategiei SEO este de a analiza comportamentul utilizatorilor și de a le oferi soluții practice pentru ceea ce caută, influențând astfel direct creșterea ratei de conversie.

De ce să alegi serviciile PePrimaPagină de SEO pentru magazine online?

✅Deoarece funcționează și oferă rezultate. Întotdeauna vom găsi calea potrivită, astfel încât magazinul tău să ajungă mai sus decât te aștepți, mai vizibil și din ce în ce mai apreciat de comunitatea online de cumpărători.

✅Pentru că nu vei mai alerga după clienți, ci vor veni ei la tine! Abordarea noastră se concentrează pe lucrurile care contează cu adevărat în SEO, care produc rezultate măsurabile, vizibile, nicidecum pe eforturile neproductive, care nu își justifică deloc costurile.

✅În cazul strategiei SEO pentru ecommerce, înțelegem prioritizarea și nevoia de rezultate. De aceea, vom identifica împreună produsele sau serviciile de tip “tractor”, care reușesc să aducă vânzări, și să genereze trafic și vânzări mai rapid față de altele.

✅Știi exact ce primești și beneficiezi de o colaborare onestă și transparentă. Este normal ca una din cele mai mari rețineri, când vine vorba de serviciile de marketing digital, este să plătești o agenție SEO și să nu obții rezultatele promise sau să verifici la fiecare pas dacă a fost sărită vreo etapă în implementarea strategiei de optimizare. Suntem transparenți atât în comunicarea tuturor acțiunilor pe care le întreprindem, dar și în ceea ce privește costurile fiecărei acțiuni în parte.

✅Beneficiezi de exclusivitate și de siguranța datelor confidențiale ale afacerii tale. Nu vom lucra niciodată cu concurenții tăi direcți, deoarece nu considerăm această practică etică față de clienții noștri.

✅Activitatea noastră principală se învârte în jurul SEO și a optimizării conversiilor, iar toate celelalte servicii au fost dezvoltate pentru a susține și a multiplica efectele campaniilor SEO, pe care le desfășurăm pentru clienții noștri.

✅Afacerea ta este afacerea noastră, iar alegând oricare din serviciile noastre vei avea alături un partener la fel de ambițios și dedicat în atingerea obiectivelor tale.

✅Te putem pune oricând în legătură cu oricare din clienții noștri pentru o recenzie independentă a activității noastre de până acum.

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2024 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium