Servicii social media

Ascultă, comunică și atrage toți clienții de care afacerea ta are nevoie. 

Crearea unui cont sau mai multe pe cele mai populare platforme de social media este printre primele lucruri pe care le face orice afacere online. Cum 8 din 10 persoane folosesc cel puțin o rețea de socializare în mod curent în România și cum postarea de informații despre produsele și serviciile oferite nu costă nimic în afară de timp, nu e de mirare că brandurile se concentrează și investesc din ce în ce mai mult în social media.

Promovarea pe platformele de socializare este considerată una dintre cele mai avantajoase, la îndemână și în același timp, una dintre metodele sigure de a-ți face afacerea cunoscută. Există companii românești care investesc în marketing exclusiv în social media și al căror business depinde de Facebook și/sau Instagram. Chiar dacă acest model de business nu se potrivește tuturor, fiecare business poate alege platforma sau platformele potrivite, indiferent de domeniul de activitate, pentru a nu pierde ocazia să își spună povestea.

Cu toate acestea, orice utilizator de social media vede zilnic în jur de 10 000 de reclame plătite care încearcă să-i capteze interesul. Oricât de cât de bine este realizată selecția audienței pentru campania de promovare, nu există o intenție de cumpărare clară, așa cum se întâmplă în Google. Așadar devine din ce în ce mai greu ca brand să atragi atenția, deoarece intri în competiție directă cu orice afacere care investește în promovare.

Serviciile de social media PePrimaPagină se concentrează pe construirea unei prezențe altfel, care ajută la creșterea vizibilității brandului și care completează perfect strategia de marketing digital agreată. Suntem specializați în elaborarea de conținut de marketing original, orientat către nevoile clienților, care generează angajament, interacțiune și vânzări.

Care sunt beneficiile serviciilor de social media?

  • Îți promovezi gratuit brandul, produsele și serviciile. Social media este un loc natural de interacțiune cu potențialii clienți. De exemplu, 83% din utilizatorii Instagram spun că descoperă în permanență produse noi pe platformă.
  • Îți generează trafic și vânzări în site. Postările din social media direcționează vizite interesate pe site-ul companiei tale. O strategie de social media eficientă nu îți asigură doar o prezență puternică în online, ci atrage potențialii clienți printr-un conținut net superior celui oferit de competiția ta. Poți oferi sfaturi, poți răspunde la întrebări și poți genera conținut la cererea audienței, fapt ce va funcționa ca un instrument de marketing mai bun ca orice promovare plătită.
  • Afli informații valoroase despre clienții tăi. Social media nu înseamnă doar să postezi conținut, ci să porți conversații cu clienții tăi, să descoperi mai multe despre probleme lor, interesele și nevoile acestora. În social media se pot testa cu bugete mici diferite variante de campanii plătite, înainte de a investi bugete importante în acțiuni care nu ajung să-și îndeplinească obiectivele. Tu cât de bine îți cunoști audiența?
  • Îi conferă o față umană companiei tale. Nu întâmplător și cele mai rigide instituții și organizații au o prezență activă în social media. Pentru că în spatele unui business sunt mereu oameni, îți poți prezenta echipa și poți împărtăși în timp real modul în care clienții tăi folosesc și beneficiază de produsele și serviciile tale. Autenticitatea și onestitatea creează legături care se distrug greu, deoarece cresc receptivitatea publicului față de o companie care demonstrează că pune interesele clienților săi mai presus de orice, care oferă conținut și sfaturi ce țin cont de nevoile acestora.
  • Câștigi mai ușor încrederea clienților tăi. Afacerile sunt o instituție cu un nivel de încredere de 61%, conform barometrului Edelman Trust, mult mai sus ca instituțiile statului, ONG-urile sau media, iar oamenii verifică informațiile oferite de companii și în social media. Nivelul de credibilitate crește dacă există o prezență activă, cu o comunicare constantă și corectă, care este susținută de recenzii, comentarii pozitive și aprecieri în social media și descrește vertiginos când predomină recenziile negative - la care nu răspunde nimeni - sau când conturile de social media nu sunt actualizate ani de-a rândul.
  • Îți poți viraliza gratuit conținutul. Pe măsură ce oamenii interacționează cu postările tale și își manifestă susținerea, comentând și partajându-le cu prietenii, conținutul tău este expus rapid unui număr din ce în ce mai mare de persoane, cu o rată mare de angajament. Răspândirea aceasta pe toate canalele obține mii și chiar milioane de distribuiri și interacțiuni, lucru care scoate din anonimat orice afacere. Viralizarea nu este o sarcină ușoară, dar fără rețelele sociale, devine aproape imposibilă.
  • Facilitează managementul reputației. Chiar dacă nu ai o prezență în social media, acest lucru nu înseamnă că unii clienți nu povestesc despre experiențele neplăcute, reale sau nu, pe care le-au avut cu afacerea ta. Când ai o comunitate bine închegată de fani, aceasta te poate susține și îți poți spune oricând și partea ta de adevăr, într-un mod profesional și politicos. Până la urmă, nu există reclamă negativă, ci doar oportunități de a transforma o recenzie negativă într-una pozitivă!

Ce presupun serviciile de social media?

Serviciile de social media înseamnă utilizarea platformelor de socializare pentru a-ți ajuta brandul să se conecteze cu publicul său, pentru a-i construi o imagine credibilă și autentică, pentru a aduce cât mai multe vizite pe site și cât mai multe vânzări. Aceste servicii implică publicarea conținutului potrivit, ascultarea și interacțiunea cu fanii, analiza rezultatelor, dar și crearea unor campanii plătite în social media. Principalele platforme de socializare din România sunt în prezent Facebook, YouTube, Instagram, Tik Tok, LinkedIn și Twitter.

Chiar dacă social media a început doar cu publicarea de conținut pentru a genera trafic în site și vânzări, rețelele de socializare s-au maturizat între timp și sunt mult mai mult decât un simplu loc de difuzare a conținutului. Companiile folosesc acum rețelele sociale într-o multitudine de forme diferite.

De exemplu, o afacere care este preocupată de ceea ce spun oamenii despre brandul sau brandurile sale va monitoriza conversațiile pe rețelele sociale și va răspunde la menționările relevante, aducă va asculta activ și va participa pe platformele unde este prezentă. Un business interesat de cum performează în social media își va analiza audiența, angajamentul acesteia, modul în care reacționează la diferite tipuri de conținut și va testa în permanență diferite abordări pentru a-și spune mai bine povestea. De abia apoi va investi în reclame plătite și în campanii majore de digital marketing, deoarece va știi să-și definească mai precis publicul potrivit.

Niște specialiști în promovarea în social media vor lua mereu în considerare:

Strategia. Situația ideală este ca strategia abordată în social media să fie dictată de strategia de marketing digital, pentru a completa și multiplica orice efort de marketing în online, dar și pentru a asigura și o coerență în comunicare. Acest lucru nu înseamnă că se vor folosi aceleași metode de promovare ca în site, ci conținutul se va personaliza și adapta nu doar pentru social media, ci pentru fiecare platformă în parte. Strategia are și rolul de a stabili obiectivele tale, ținând cont de răspunsurile la mai multe întrebări.

Ce tip de business ai? Cui te adresezi? Care este publicul tău țintă? Serviciile și/sau produsele tale se adresează și pieței de B2B sau doar persoanelor fizice? Vinzi produse de larg consum sau produse de nișă? Acestea se adresează preponderent unei categorii de vârstă, gen sau deservesc o anumită zonă geografică?

Mai mult decât atât, o strategie de social media va stabili prioritățile, deoarece este important să îți concentrezi eforturile pe platformele unde publicul tău petrece cel mai mult timp și există mai multe șanse să îl convingi să acționeze în interesul tău. De exemplu, o afacere care se adresează exclusiv pieței de business ar trebui să își concentreze eforturile pe crearea de conținut pentru YouTube și LinkedIn, mai mult decât crearea de conținut pentru TikTok. Altfel, rezultatele obținute nu își vor justifica nici costurile, nici timpul investit.

Planificarea, crearea și publicarea de conținut. Promovarea în social media începe de obicei cu o prezență constantă, planificată și ajustată în funcție de context și nu neapărat de ceea ce face competiția. Multe postări sunt spontane, haotice, fără niciun plan și nerespectând frecvența potrivită. Publicul nu poate fi atent la conținut redundant, care nu spune nimic, chinuit și de umplutură. În 2020 existau peste 38 de milioane de canale de YouTube cu mai puțin de 1000 de abonați și doar 22 000 care aveau mai mult de 1 milion de abonați, iar studiul a luat în calcul doar canalele cu minim 5 abonați. Diferența este dată de strategie și de un sistem extrem de bine pus la punct în ceea ce privește planificarea, crearea și frecvența postărilor și nu întotdeauna doar calitatea conținutului.

Ascultarea&Participarea. Vizibilitatea va aduce cu sine discuții despre brandul tău inițiate clienți reali, de competiție, de către media sau de către influenceri. Vor apărea comentarii și întrebări la postările tale de pe rețelele sociale și din ce în ce mai multe mesaje primite.

Este posibil ca să existe menționări în social media fără să fii etichetat (tagged), deci, vei dori să monitorizezi conversațiile și părerile răspândite în online. Mai ales în cazul unui comentariu negativ sau a unei crize, a acționa rapid și a oferi asistență pentru a îndrepta lucrurile este esențial pentru a-ți păstra reputația intactă.

Analiza rezultatelor. Nu există progres fără evaluarea rezultatelor. Indiferent dacă se publică conținut în mod frecvent sau nu, vei dori să știi cum funcționează social media în cazul afacerii tale. Ajungi lună de lună la cât mai multe persoane? Primești mai multe recenzii, întrebări sau mesaje? Ce tip de conținut funcționează mai bine și ce au evidențiat testările de până acum? În marketingul digital totul se poate măsura, iar fără interpretarea datelor, nu vei afla în timp util, adică înaintea competiției, dacă unde te îndrepți este și locul unde vrei să ajungi.

Social media și SEO

Un lucru este cert: nimeni în afara Google nu va ști ce face și ce nu face algoritmul său, dar există și ieșiri publice ale reprezentanților celor mai popular motor de căutare, care au raportat de-a lungul timpului că semnalele din rețele sociale, adică social signals, au o relație cu clasamentele organice, dar nu influențează în mod direct aceste clasamente.

Este evident că site-urile web care ocupă primele rezultate Google, pot avea și prezențe sociale puternice, cu conținut partajat pe toate platformele lor, dar aceste profiluri nu influențează în mod direct clasamentele neplătite din Google.

Există însă o mare excepție, despre care nu se discută suficient: YouTube. YouTube este considerat și tratat în România ca o rețea de socializare, când este de fapt un motor de căutare video, care nu doar că aparține Google, dar susține eforturile de optimizare SEO. O pagină web cu un clip incorporat YouTube are cu 53% mai multe șanse să apară în prima pagină din rezultatele Google.

În plus, potrivit unui studiu Moz din 2020, 94% din rezultatele video pe Google aparțin YouTube, deoarece există SEO pentru YouTube, iar o companie poate profita de mai multă vizibilitate, fără să facă nimic altceva decât să își optimizeze clipurile și canalul.

Crearea de materiale video a crescut cu 80% în 2020, când utilizatorii online au urmărit 12,2 miliarde de minute de clipuri video, echivalentul a 23 211 de ani de conținut, iar clipurile video au devenit cea mai utilizată formă de marketing de conținut, detronând articolele scrise și infograficele.

Ca urmare a acestei schimbări de comportament a consumatorilor, clipurile video reprezintă momentan principala formă de suport media utilizată în cadrul oricărei strategii de conținut.

Echipa Pe PrimaPagină este specializată și în optimizarea prezenței în social media și folosirea acestor platforme pentru a-ți genera creșteri pe toate canalele de marketing. Când nu există suficiente resurse sau atunci când ai nevoie de ajutor pentru a te repoziționa și de a te îndepărta de banal și manierism, există serviciile de social media!

De ce să alegi serviciile de social media marketing și management PePrimaPagină? 

✅Suntem specializați în folosirea canalelor de social media pentru susținerea eforturilor SEO, dar și pentru a dezvolta prezențe care aduc beneficii reale, care se văd în creșteri pe termen lung.

✅Obținem creșteri spectaculoase pentru canalele de YouTube ale clienților noștri, atât din punct de vedere al vizibilității în social media, cât și al vizibilității în Google. Întreabă-ne mai multe despre rezultatele PePrimaPagină!

✅Știm să citim și să interpretăm date. Canalele de social media au un algoritm greu de descifrat, care se schimbă fără preaviz. Tonul vocii, tipul de postare, informația transmisă, frecvența și direcția generală de marketing trebuie testate și analizate pentru a ști ce funcționează mai bine, ce funcționează foarte bine și ce nu funcționează deloc.

✅Cunoștințele și experiența noastră în optimizarea SEO ne-au învățat să identificăm mai precis intențiile din spatele căutărilor, nevoile și emoțiile consumatorilor și de aceea putem crea mai ușor materiale virale, materiale care atrag și pe care competiția ta va încerca să le copieze.

✅Nu practicăm plagiatul, nu credem în conținutul plictisitor, care pierde timpul celor care-l privesc, dar nici în dezvoltarea de conținut fără documentare serioasă și fără testarea în prealabil a strategiei propuse.

✅Îți însuflețim brandul și ajutăm consumatorii să descopere în mod natural serviciile și produsele companiei tale. Creăm conținut care generează interacțiune și participare, care răspunde la întrebări, prezintă soluții, clădește autoritate și care, în primul rând, vinde.

✅Deseori, efortul investit în social media versus rezultatele obținute nu este un raport favorabil, mai ales în cazurile în care nu există o strategie definită și niște obiective clare. Din acest motiv, alegem să ne concentrăm doar pe acțiunile care oferă rezultate și își justifică pe deplin costurile.

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium