În ciuda naturii în continuă schimbare a algoritmilor motoarelor de căutare, traficul organic rămâne una dintre cele mai stabile și valoroase surse de potențiali clienți pentru majoritatea afacerilor. Cercetările publicate de Milestone au arătat că motoarele de căutare, printr-un amestec de rezultate generice și locale, au reprezentat 69% din tot traficul online din ianuarie 2020 până în iunie 2021.
Rata de click estimată pentru un cuvânt cheie care este pe primul loc în rezultatele Google organice, adică neplătite, este de 34,2%. În comparație, rata medie de click pentru același cuvânt, dar care apare sub forma unui rezultat plătit în Google, este de doar 1,91%. Din acest motiv, mai mult de 55% dintre companii investesc în servicii profesionale de optimizare pentru motoarele de căutare, adică în servicii SEO.
Dacă te interesează care sunt beneficiile serviciilor SEO, ce includ și cum îți pot ajuta afacerea online și/sau offline să crească în vizibilitate, este indicat să știi următoarele lucruri:
SEO este procesul de optimizare al unui site web și provine din cuvântul englezesc search engine optimization, care în traducere înseamnă optimizarea pentru motoarele de căutare. Serviciile SEO se ocupă de creșterea vizibilității site-ului sau site-urilor tale, dar și de aducerea unui trafic relevant, fără a fi nevoie să investești în Google Ads.
Există aproximativ 63 000 de căutări în Google la fiecare secundă, iar o persoană folosește funcția de căutare de circa 3-4 ori pe zi. În plus, mai mult de jumătate din căutările pentru un serviciu sau produs încep pe Google la nivel mondial.
În România, cifrele sunt și mai mari, deoarece Google este cel mai popular site și este urmat îndeaproape de YouTube, motorul de căutare video, deținut de același gigant tech.
În spatele fiecărei căutări în Google, există o intenție. Poate fi o căutare de informare, de navigare, de tranzacționare, dar și de pre-achiziție, adică o căutare de documentare înainte de a cumpăra un produs sau un serviciu. SEO reprezintă cea mai viabilă și mai rentabilă modalitate de a-ți înțelege și de a ajunge la clienții tăi, în momentele cheie care contează.
De exemplu, dacă ești pe prima pagină în rezultate și pentru cuvântul “rochie”, dar și pentru cuvintele “rochie de seară”, “rochii elegante” și pentru interogația “cum să mă îmbrac la o petrecere Black Tie”, te asiguri că magazinul tău răspunde nevoilor unui potențial client atât de informare și documentare, dar și de achiziție.
În comparație, în social media nu există o intenție clară, deoarece utilizatorii caută distracție și consumă conținutul creat de prieteni, influenceri, organizații, publicații, branduri ș.a.m.d. Mai exact, se uită la ceea ce le oferă platforma pe care se află.
Bineînțeles că un clip video inspirat, cu o rochie de seară din oferta ta de produse, postat pe platformele de socializare poate să-ți aducă conversii. SEO nu exclude social media, ci social media și SEO reprezintă două canale de marketing perfect complementare, iar rolul specialiștilor în marketing online este să dezvolte strategia potrivită pentru afacerea ta, una care îți aduce cele mai bune rezultate, la cele mai mici costuri.
În cazul în care strategia ta de marketing digital nu include creșterea vizibilității prin SEO, înseamnă că lași să-ți alunece printre degete o creștere a veniturilor de aproximativ 44%. Circa 36% din veniturile generate de traficul online al unui magazin provin din căutările organice, iar în cazul unei afaceri de tip B2B, acestea cresc până la 52,7%, conform studiilor BrightEdge.
Optimizarea organică reprezintă unul dintre cele mai dinamice activități, deoarece algoritmul Google este într-o continuă îmbunătățire. Există aproximativ 200 de semnale cunoscute, de care trebuie să ții cont, dacă vrei să ajungi pe prima pagină în Google.
Din acest motiv, foarte multe afaceri nici nu iau în calcul serviciile SEO, deoarece au impresia că optimizarea pentru motoare de căutare este imprevizibilă și că tot ceea ce construiesc acum, se va pierde în câteva luni. Realitatea este că factorii de clasare se schimbă mult mai treptat decât presupun multe companii.
Criteriile fundamentale, care țin cont de un web design intuitiv, axat pe o cât mai bună experiență a fiecărui utilizator, de un conținut de calitate și de credibilitatea susținută de surse externe au rămas în mare parte nemodificate încă din primele zile ale existenței Google. Așadar, deși prioritățile tehnice specifice se pot modifica, bazele bine puse, care acordă prioritate experienței utilizatorilor mai presus de orice altceva, vor asigura succesul pe termen lung al demersurilor SEO.
În concluzie, cei mai importanți factori de clasare rămân:
Acești factori nu sunt singulari, ci se întrepătrund și se completează reciproc. De exemplu:
Ai mai puțin de 8 secunde să convingi un vizitator că site-ul tău web îi merită timpul și atenția. Sunt câțiva factori pe care Google îi consideră importanți pentru a analiza experiența pe care un vizitator o are pe site-ul tău, și anume: viteza de încărcare a paginilor site-ului, cât de repede se încarcă diferite elemente, cum ar fi fonturile și imaginile, dar și optimizarea pentru orice tip de dispozitiv.
De asemenea, este important și cât de repede găsește un vizitator informația care-l interesează, așadar o arhitectură intuitivă a site-ului este apreciată printr-o clasare mai sus în rezultatele Google.
În plus, arhitectura site-ului tău este esențială și din perspectiva tehnică a unei indexării ușoare, deoarece permite motoarelor de căutare să-ți găsească și să-ți citească cu ușurință site-ul și paginile acestuia, dar și a vizibilității în rezultate. O rețea puternică de link-uri interne este foarte eficientă în a marca importanța unor pagini și clasarea lor pe prima pagină în Google.
Nu in ultimul rând, timpul petrecut în site și rata de abandon, mai exact comportamentul vizitatorilor pe site-ul tău este un criteriu pe care Google îl ia foarte în serios pentru a decide dacă site-ul tău le oferă vizitatorilor o experiență bună.
Misiunea Google, neschimbată din 1998, este “să organizeze informația disponibilă în lume și să o facă accesibilă și utilă tuturor”, adică să ofere cele mai relevante și mai fiabile informații disponibile. Așadar, trebuie să te întrebi dacă cea disponibilă pe site-ul tău este:
În concluzie, orice vizitator al site-ului tău trebuie să înțeleagă imediat despre ce este vorba pe pagina respectivă, iar acest lucru începe încă din modul de afișare în rezultatele Google. Conținutul trebuie organizat și din perspectiva SEO ON Page, atât prin personalizarea meta tag-urilor, cât și prin organizarea în titluri, subtitluri, răspunsuri la întrebări frecvente, cât și prin link-uri interne, către pagini cu informații în plus ori către anumite pagini de produs sau de servicii. Din punct de vedere tehnic, este necesară o hartă de tip XML care conține toate paginile site-ului, marcarea conținutului prin microdata etc.
O discuție cu un specialist SEO te poate ajuta chiar și înainte să-ți creezi site-ul web, deoarece vei știi mult mai bine ce ai nevoie să le ceri programatorilor care-ți vor construi site-ul. Cum orice modificare în meniul sau în structura unui magazin online sau a unui site de prezentare costă timp și bani, este mult mai eficient ca dezvoltarea să fie cea corectă, din prima.
Niciun conținut nu va funcționa sau nu va da rezultatele maxime, dacă site-ul nu este optimizat din punct de vedere tehnic. Iar toate cerințele Google în această privință, care țin de optimizarea SEO tehnică le poți afla doar de la un specialist sau de la o companie specializată în servicii SEO, care poate inclusiv să verifice calitatea oricărui site în această privință.
Indiferent de situație, indiferent dacă afacerea ta este nouă sau cu vechime, cu probleme sau de succes, mică sau mare, SEO este crucial pentru succesul acesteia. Chiar și în cazul în care există un departament intern care se ocupă de implementarea strategiei SEO, multe companii aleg să colaboreze cu experți SEO din exterior, deoarece aceștia vin cu o nouă viziune, cu idei care au funcționat și în alte domenii, cu propuneri neinfluențate de obiceiurile și rutina domeniului de activitate respectiv.
Bineînțeles că orice afacere este unică și are nevoi diferite. Nu doar domeniul de activitate le dictează. De obicei sunt factori precum:
Așadar, serviciile SEO te pot ajuta să:
Două afaceri activează în același domeniu, vând produse similare, la prețuri apropiate. Una dintre acestea are un site optimizat, iar cealaltă are un site ascuns, care nu apare în rezultatele Google. Ce companie crezi că va atrage mai mulți clienți în site? Care dintre ele va crește probabil mai repede și va avea mai mult succes?
Când ai nevoie de rezultate pe termen mediu și lung, care se îmbunătățesc continuu și care nu dispar în momentul în care oprești investiția, ai nevoie de servicii SEO! Vrei să știi cum te pot ajuta serviciile SEO oferite de PePrimaPagina.ro pentru afacerea ta? Sună-ne la ☎️0755 430 685, scrie-ne pe WhatsApp sau pe mail, la adresa office@peprimapagina.ro!