Google este cel mai utilizat motor de căutare din lume, iar faptul că a îmbunătățit în continuu experiența de utilizare pentru utilizatorii săi i-a asigurat și supremația, și veniturile. Se caută orice pe Google, iar existența și creșterea multor afaceri online și offline este strâns legată de vizibilitatea organică sau plătită, oferită de rezultatele Google pentru cuvintele cheie folosite de potențialii clienți în căutări.
Ai investit în servicii de optimizare SEO și nu știi cum te va afecta această actualizare de algoritm sau vrei să crești în vizibilitate pe termen lung, fără să mai fii nevoit să depinzi exclusiv de acțiunile de promovare plătită? Află cum va schimba modul în care Google îți va analiza site-ul, dar și ce poți face pentru a ajunge pe prima pagină în rezultate.
Algoritmii Google sunt modele complexe, folosite pentru a verifica date din indexul său de căutare și pentru a prezenta instantaneu, cele mai bune rezultate posibile pentru o interogare.
Motorul de căutare Google folosește o combinație de algoritmi și numeroși factori de clasare pentru a furniza pagini web ca rezultate, ordonate în funcție de relevanță. Adică, o pagină web relevantă va fi poziționată mai sus în rezultate, chiar pe prima pagină, în timp ce o pagină evaluată de Google incapabilă să ofere un răspuns suficient de bun pentru utilizator, ajunge în coada clasamentului sau este complet invizibilă în căutările neplătite.
Acronimul MUM înseamnă model unificat pentru sarcini multiple (Multitask Unified Model). MUM este o inovație, care are la bază un algoritm construit cu ajutorul inteligenței artificiale. Chiar dacă te gândești că nu mai sunt aspecte de îmbunătățit în experiența de utilizare Google, compania a observat că barierele lingvistice, geografice sau cele ce țin de complexitatea solicitării, îngreunează de multe ori accesarea datelor necesare.
Principala problemă pe care Google MUM își propune să o rezolve este că un utilizator trebuie să scrie multe întrebări și să efectueze căutări succesive, mergând din aproape în aproape, pentru a ajunge la răspunsul, adică la pagina web de care are nevoie. MUM acționează excelent pentru întrebările care nu au un răspuns ușor, ajutând motorul de căutare Google să abordeze sarcini mai complexe.
Algoritmul Google MUM este capabil să sintetizeze și să compare milioane de variante de opțiuni. Mai exact, înțelege și găsește rezultate care se bazează nu doar pe conținut de tip text, deoarece reușește să interpreteze corect imagini, videoclipuri, dar și conținut audio de tip podcast, de exemplu.
MUM înțelege 75 de limbi diferite, ceea ce înseamnă că poate aduce la un loc și poate furniza rezultate din mai multe zone geografice, pentru a oferi utilizatorilor cea mai bună și mai cuprinzătoare experiență de căutare. Astfel că, dacă înainte nu aveai acces decât la informații locale, iar rezultatele Google obținute în România erau diferite față de cele primite dacă făceai aceeași interogare în altă țară, cu MUM, acest lucru nu va mai fi neapărat valabil. Practic, vei avea acces la cele mai bune informații, pe care anterior nu le puteai accesa din cauza limitărilor geografice și lingvistice.
Google MUM va schimba complet perspectiva în ceea ce privește relevanța căutărilor și a modalităților în care oamenii folosesc motorul de căutare, iar compania de tehnologie este extrem de încrezătoare în noul algoritm.
Mai mult decât atât, MUM are și capacitatea de a genera limbaj. Cercetătorii de la Google au schimbat lumea limbajului natural în 2018, odată cu dezvoltarea unui model de limbaj natural numit BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers). BERT a fost instruit într-un mod nou și unic. În loc să alimenteze doar exemplele de text ale rețelei neuronale artificiale etichetate cu semnificația lor, cercetătorii Google au început prin a furniza algoritmului BERT cantități uriașe de text neadnotat (11.038 de cărți în format digital și 2,5 miliarde de cuvinte de pe Wikipedia).
Specialiștii au mascat aleatoriu anumite cuvinte din text și l-au lăsat pe BERT să afle cum să le completeze. Rețeaua a analizat textul de antrenament și a găsit modele de cuvinte și propoziții care apăreau adesea în același context, ajutându-l să înțeleagă elementele de bază și relaţiile dintre cuvinte. Și, în tot acest proces, a învățat o mulțime de cunoștințe esențiale despre lume și cum funcționează.
Actualizarea de algoritm Google BERT a avut loc în octombrie 2019, iar atunci s-au văzut primele efecte, deoarece Google a început să penalizeze conținutul scris prost, lipsa de informații valoroase și lipsa de context. În comparație, MUM este de 1000 de ori mai puternic față de BERT și tocmai de aceea l-a și înlocuit.
Datorită inteligenței artificiale, MUM este mai rapid, mai precis și mai complex în comparație cu orice actualizare anterioară de algoritm a motorului de căutare. Iar acest lucru contează, într-o lume în care utilizatorii doresc răspunsuri detaliate, relevante și precise în câteva secunde, oriunde și oricând.
Capacitatea sa de a înțelege dincolo de întrebarea sau cuvintele cheie folosite de cei care folosesc interogarea Google încurajează utilizatorii, companiile și creatorii de conținut să își ia rămas bun de crearea de conținut de marketing liniar, creat exclusiv pentru clasarea pe prima pagină în rezultate, și să înceapă să deservească intenția și demersul utilizatorului, care sunt complexe și stratificate.
În general, limba poate genera bariere de înțelegere atunci când încerci să accesezi diferite informații. MUM va elimina aceste limite lingvistice prin înțelegerea surselor care nu sunt scrise în limba în care utilizatorul a căutat date. De exemplu, imediat după lansare, tehnologia Google Multitask Unified Model (MUM) a permis motorului de căutare să identifice peste 800 de variante de nume de vaccin, în peste 50 de limbi, în numai câteva secunde.
MUM găsește rezultate în alte limbi, deoarece analizează și informații locale, acționând ca un expert și un traducător pentru fiecare utilizator în parte. Rezultatele sunt livrate succint, cu multe detalii, într-o limbă pe care cel aflat în spatele ecranului o înțelege, iar întreaga experiență este similară cu cea a unei interacțiuni cu un expert uman.
De asemenea, căutările nu mai sunt limitate la cuvintele cheie alese. Oamenii pot obține răspunsuri mai specifice la întrebări, inclusiv imagini, videoclipuri sau pagini web în căutările lor. În ceea ce privește eforturile de SEO și de marketing online, acest lucru înseamnă mai multă concurență, dar și multe oportunități. De exemplu, dacă ai un restaurant apreciat la nivel local, orice potențial client, indiferent de naționalitate, te va găsi mult mai ușor, chiar înainte să-și înceapă călătoria în România, cu toate că nu ai conținut în limba nativă a acestuia.
Google MUM acționează pe multiple paliere atunci când calculează rezultate pentru tine, ceea ce înseamnă că poate înțelege simultan informații din diferite formate (cum ar fi pagini web, imagini și altele). Ce însemnă mai exact acest lucru? Poate solicitarea pe care o ai către Google este mult prea lungă ca dimensiune și este mai ușor să încarci o fotografie care te va ajuta să accesezi datele dorite. Vei putea face upload unei fotografii, iar motorul de căutare va putea s-o utilizeze pentru a-ți livra exact răspunsurile de care ai nevoie.
De exemplu, ești în căutarea unei rochii pe care ai văzut-o undeva și nu știi de unde să o cumperi. Dacă rochia respectivă seamănă cu produsele unor magazine online, Google ți-ar putea oferi ca rezultat paginile relevante, cu toate rochiile similare cu cea pe care o cauți.
Din perspectiva unui magazin online, dacă ai o descriere atractivă, completă pentru produs, poze de calitate și un clip video, ai multe șanse ca magazinul tău să fie varianta de răspuns câștigătoare, pe care Google o va oferi, fără să fii nevoit să plătești pentru acest lucru. Dacă ești prezent pe mai multe piețe sau oferi și transport internațional, poți intra inclusiv în rezultatele organice pentru căutările asemănătoare din orice parte a lumii.
Până acum, motoarele de căutare au avut un impact semnificativ asupra modului în care s-a creat conținut, fiind extrem de importante cuvintele cheie, feedback-ul utilizatorilor, recenziile șamd. Expunerea pe care o oferă Google MUM va schimba modul în care afacerile își vor atrage consumatorii în online.
Conținutul care este irelevant sau intruziv, de tip spam, va fi înlăturat cu ușurință, mai ales că, în această direcție s-au tot făcut demersuri. Acest lucru restabilește cât de importante sunt experiența utilizatorului, conținutul, SEO în general, accesibilitatea și intenția din spatele interogării, pentru succesul în era digitală.
Așadar, va conta din ce în ce mai mult calitatea și complexitatea conținutului și nu în mod necesar cuvintele cheie plasate cu abilitate, de către cei care vor să ajungă cât mai sus în rezultate. Trebuie să știi că algoritmul învață în permanență și se adaptează mișcărilor tale, iar feedback-ul celorlalți utilizatori este esențial. În acest mod decide Google clasamentul.
Un alt element interesant și apreciat deja de cei care consumă conținut online sunt comparațiile automate pe care le face motorul de căutare atunci când îi adresezi o asemenea cerință. Dacă înainte utilizatorul era responsabil de zona de cercetare și de compararea datelor, curând, o va face Google.
MUM va avea un impact pe termen lung pentru tot ce înseamnă SEO, începând cu zona de SEO tehnic, SEO ON Page, dar și SEO OFF Page. Mai exact, câtă vreme Google analizează feedback-ul utilizatorilor care intră la tine pe site, este important ca acesta să se încarce rapid și să aibă informațiile organizate cât mai ușor și mai intuitiv. Apoi, conținutul din site de orice tip este extrem de valoros. Precizia, originalitatea și acoperirea nevoilor utilizatorilor vor fi răsplătite.
De asemenea, link-urile externe care nu par natural create, articolele plătite, supra-optimizate cu cuvinte cheie, dar și conținutul slab, în general, nu îți vor mai fi de folos.
Cel puțin deocamdată, nu vei vedea pachetul complet de rezultate de căutare selectate de inteligența artificială. MUM este încă în fazele sale experimentale. În acest moment, Google efectuează teste interne pentru a înțelege mai bine tipurile de întrebări pe care MUM le poate rezolva. Dar, Google a transmis foarte clar că MUM va începe să sprijine din ce în ce mai multe funcții de căutare.
Dacă începi să iei măsuri de acum, vei fii primul care profită de oportunitățile deschise de Google MUM, dar îți vei depăși și competiția. Iată cum va trebui să-ți adaptezi strategia SEO:
Toate aceste acțiuni recomandate sunt valabile oricând, deoarece dau și vor da rezultate, indiferent de schimbările de algoritm Google, întrucât țin cont de utilizatorii reali și de nevoile acestora. Până la urmă, a beneficia de vizibilitate, fără atingerea obiectivelor concrete, ce țin de vânzări, nu ajută pe nimeni.
Nu știi cum stai și care este potențialul afacerii tale online sau ești nemulțumit de cum performează site-ul tău? Te-ai săturat să investești fără să vezi rezultate? Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro sau sună-ne la ☎️0755 430 685 și solicită-ne un audit complet al prezenței tale online. Serviciile SEO, de marketing de conținut și de optimizare a conversiilor Pe Prima Pagină te pot ajuta să crești și în vizibilitate organică în Google, dar și să vinzi mai ușor și mai mult!