Pe prima pagină în Google

Odată cu digitalizarea accelerată provocată de pandemie, multe din branduri și-au axat campaniile de marketing pe creșterea numărul de aprecieri, urmăritori, comentarii și distribuiri de pe social media. În prezent, există peste 20 de platforme de social media care facilitează marketingul digital. Având atât de multe opțiuni de promovare în online, te-ai putea gândi că rețele de socializare au schimbat modul în care consumatorii caută informații despre produse și servicii. Dar oare s-a ajuns în acel stadiu în care social media poate înlocui complet căutările din Google? Te mai ajută vizibilitatea organică sau poți crește ca afacere doar prin rețelele sociale și/sau promovare plătită?

Chiar dacă din datele publicate de Cloudflare în 2022, TikTok a devenit cel mai popular domeniu din lume, încă nu are cel mai mare număr de utilizatori la nivel mondial. Google este accesat de peste 86 de miliarde de ori în fiecare lună. Prin comparație, Facebook are doar 20 de miliarde de accesări lunare, în timp ce Instagram și Amazon atrag puțin peste 4 miliarde. În România, 66,8% dintre utilizatorii de internet caută informații online despre un brand înainte de a face o achiziție, iar 56,7% ajung cel puțin o dată pe lună pe site-ul unei companii.

Prin urmare, ar trebui să te intereseze unde se poziționează afacerea ta în clasamentul Google, care sunt sursele cele mai importante de trafic din site sau ce canale de marketing vând mai mult și mai bine.

De ce este important să ajungi pe prima pagină în rezultatele Google? 

O prezență puternică în social media nu înseamnă să neglijezi promovarea organică, neplătită. Clasarea pe prima pagină în Google rămâne una dintre cele mai bune modalități de a direcționa trafic de calitate către site-ul tău. Conform statisticilor, primele 5 rezultate organice Google captează peste 67% din totalul click-urilor utilizatorilor.

Iar pentru a-ți vinde produsele și serviciile, primul pas este să aduci suficient de mult trafic interesat în site. Cu cât mai multe persoane îți vizitează site-ul, cu atât ai mai multe șanse ca aceștia să-ți cumpere produsele și serviciile. De asemenea, cu cât te poziționezi mai sus în clasament, depășindu-ți competitorii, cu atât mai mulți din potențialii clienți ai acestora vor deveni clienții tăi.

Cu toate acestea, nu este vorba doar despre a obține clienți noi sau despre a-ți devansa concurența. Poziționarea pe prima pagină în Google contribuie la consolidarea credibilității și a vizibilității afacerii tale în online. Când îți convingi publicul țintă că ești cea mai de încredere sursă din nișa ta, vei transforma mult mai ușor vizitatorii site-ului în cumpărători.

Gândește-te că giganții industriei de ecommerce din România și din lume au investit și investesc constant în optimizarea SEO, monopolizând primele poziții în rezultate pentru zeci de mii de cuvinte cheie. De ce fac acest lucru? Deoarece optimizarea pentru motoarele de căutare are de obicei cea mai mare rată de conversie din toate sursele de trafic din site. Poți verifica gratuit în Google Analytics cum au ajuns vizitatorii pe site-ul tău, cât și rata de conversie pentru fiecare canal în parte.

Cum ajungi pe prima pagină în Google? Ce acțiuni SEO te ajută să crești în vizibilitate?

Din ce în ce mai multe afaceri investesc într-o prezență online. Dacă în urmă cu câțiva ani, când îți construiai un site web, ajungeai fără prea mult efort pe prima pagină în rezultate, în prezent, acest lucru nu mai este valabil.

În primul rând, competiția este acerbă. În fiecare zi apar site-uri, materiale scrise și video noi, circa 2,75 de milioane de postări de blog. Și în România se actualizează informații, se rescriu și se optimizează site-uri întregi și majoritatea brandurilor publică articole de blog, în mod constant. Acest lucru înseamnă că apare mereu conținut de marketing nou, care încearcă să fie mai convingător și mai atrăgător pentru potențialii clienți.

În al doilea rând, toată lumea trebuie să țină pasul cu algoritmii Google, care se modifică în permanență. În ianuarie 2022, Google chiar a anunțat în mod public faptul că nu mai poate oferi detalii specifice despre actualizările de bază ale algoritmilor săi, în afară de a anunța data lansării. Cu toate acestea, scopul gigantului tech a fost și va rămâne să ofere utilizatorilor cea mai relevantă și mai utilă pagină pentru fiecare căutare, pentru a le oferi cea mai bună experiență cu putință. Google recompensează și încurajează mai mult ca niciodată, calitatea.

Într-adevăr, optimizarea SEO este un proces mai complex și mai dificil, dar nicidecum imposibil. Sunt peste 200 de semnale recomandate de Google pentru a ajunge pe prima pagină, însă unele au o importanță mai mare ca altele. Ți-am pregătit o listă cu câteva aspecte vitale, de care trebuie să ții cont, oricând vrei să-ți propulsezi afacerea în topul clasamentului.

  • Optimizarea SEO ON Page 

Optimizarea SEO ON Page este încă una dintre cele mai eficiente modalități de a-ți crește vizibilitatea în online. Pe scurt, acest lucru se referă la toate elementele care apar pe paginile site-ului tău, cum ar fi: titlurile, descrierile de produse și/sau servicii, descrierea imaginilor etc. Google scanează conținutul site-ului tău pentru a găsi relevanță pentru cuvintele cheie folosite de utilizatori în căutări, așadar, paginile site-ului, titlurile, meta tags, adresele URL și descrierile de tip alt ar trebuie să fie optimizate.

Dacă îți vei supra-optimiza site-ul cu anumite cuvinte cheie, nu vei vedea rezultate, mai ales că Google tratează ca spam aceste practici. Recomandările pentru eficientizarea campaniilor SEO includ utilizarea naturală a cuvintelor-cheie relevante pentru publicul-țintă și crearea de conținut util și suficient de consistent. Un studiu care a analizat mii de pagini care ocupă primele poziții în Google pentru cuvinte cheie competitive, a descoperit faptul că toate conțineau cel puțin 1500 de cuvinte.

De asemenea, nu sunt recomandate plagiatul sau rescrierea conținutului folosind aceleași surse precum concurența, precum și greșelile de ortografie, care denotă neglijență și lipsă de profesionalism. Oferă vizitatorilor site-ului tău informații cuprinzătoare și conținut original optimizat despre produsele și serviciile tale, arată-le de ce sunt cele mai bune pentru nevoile lor, dar și modul în care le vor ușura și înfrumuseța viața.

  • SEO tehnic 

Partea de SEO tehnic necesită o atenție deosebită. Mai exact, trebuie să te asiguri că site-ul tău este construit în așa fel încât motoarele de căutare să-l poată accesa și indexa cu ușurință. Conținutul rămâne rege, dar dacă motoarele de căutare nu îl pot identifica, eforturile tale sunt în zadar.

Multe dintre site-urile de prezentare, dar și magazine online, sunt create pe diferite platforme de management de conținut, folosindu-se teme prestabilite, care nu sunt deloc optimizate, începând cu imaginile folosite și continuând cu fișierele de tip Javascript și CSS inutile, care sunt târâte precum niște pietre de moară de către site. De asemenea, foarte puțini verifică dacă toate paginile sunt indexate, dacă harta site-ului este actualizată sau dacă se fac redirecționările necesare pentru a nu avea erori de tip 404 în site. Instrumentul gratuit Google Search Console este de real ajutor pentru a identifica problemele majore, care îți pot trage site-ul în jos.

  • SEO OFF Page

Probabil ai primit pe mail numeroase oferte pentru a-ți optimiza site-ul prin “link building”. În România, cumpărarea de link-uri este o practică la ordinea zilei, încurajată de multe agenții SEO, care pun la dispoziție liste întregi de domenii, unde poți publica conținut cu legături către site-ul tău, iar prețul per publicație ține cont de autoritatea domeniului (DA).

Știi însă că Domain Authority nu are legătură cu Google? Acest scor care variază 0 și 100 a fost inventat de Moz și de atunci a provocat nenumărate confuzii în industria SEO. Ulterior, și alte instrumente SEO au urmat exemplul Moz: Semrush are un scor de autoritate (Authority scor), iar Ahrefs are Ahrefs Rank, denumit anterior Domain Rating (DR).

Autoritatea domeniului a fost comparată și confundată cu PageRank-ul Google. PageRank folosește o formulă matematică pentru a calcula valoarea unei pagini, în baza calității și cantității celorlalte pagini care se leagă de aceasta. Formula PageRank analizează numărul de link-uri internelink-urile externe, cât și rank-ul fiecărei pagini în parte, pentru a determina autoritatea. Formula generează un scor folosind o scală logaritmică cu valori cuprinse între 0 și 10.

Așadar, autoritatea domeniului NU este un factor de clasare luat în considerare de Google. Iar când ți se recomandă cumpărarea de linkuri pe site-uri web cu o autoritate a domeniului mai mare față de cea a site-ului tău, ca soluție salvatoare pentru a ajunge pe prima pagină în Google, ar trebui să știi că acest lucru nu te va ajuta cu nimic și că nu vei observa vreo îmbunătățire reală, chiar dacă ai investit sume importante.

Google poate identifica cu ușurință site-urile de calitate scăzută și, de asemenea, va observa că acele site-uri trimit o abundență de link-uri către o alte site-uri mai mici din domenii diferite, iar riscul de penalizare e foarte mare. Există pachete de SEO negativ care se ocupă exclusiv de acest lucru, așadar de ce ai plăti pentru așa ceva?

SEO OFF Page nu se limitează la obținerea de linkuri, ci și la modul în care te percepe audiența din exterior, recenziile reale, comentariile și cum interacționează utilizatorii din social media cu conținutul tău, partajările și recomandările altora, crearea de știri interesante, care vor fi preluate gratuit de publicații și incluse în secțiunile importante din site-urile acestora.

  • Viteza de încărcare a site-ului

Viteza de încărcare a paginilor nu doar că stabilește dacă un utilizator rămâne sau nu pe site-ul tău, dar Google o folosește ca și criteriu pentru clasarea acestuia. Cu cât o pagină se încarcă mai rapid, cu atât ai șanse mai mari ca vizitatorii să rămână mai mult timp în site și să-ți achiziționeze produsele și serviciile. Nu știi cum stai? Poți verifica gratuit viteza de încărcare a site-ului tău pe instrumentul de testare Google.

  • Experiența utilizatorilor 

Ar trebui să fie ușor pentru utilizatori să navigheze pe site-ul tău și să găsească rapid produsul sau serviciul de care au nevoie. Site-urile care sunt pe primele poziții au un meniu bine pus la punct, o interfață prietenoasă, un design atractiv și intuitiv, care ghidează utilizatorii către informațiile necesare pentru a lua decizia de cumpărare.

  • Optimizarea pentru mobil 

Traficul generat de dispozitivele mobile l-a depășit de ani de zile pe cel de pe desktop. De asemenea, Google folosește în principal versiunea mobilă a unui site web pentru clasare și indexare. Ținând cont de aceste lucruri, este esențial ca site-ul tău să fie mobile-friendly, adică să funcționeze pe orice browser și pe orice dispozitiv.

Spre exemplu, niciun vizitator nu ar trebui să fie nevoit să mărească textul pentru a putea citi conținutul sau să găsească în varianta de mobil a site-ului tău intercalări nefericite între poze și text ori să dea scroll la infinit pentru a ajunge la secțiunea care-l interesează.

În timp ce designul poate fi diferit pe mobil, pentru a optimiza experiența utilizatorului, conținutul trebuie să fie în continuare același ca în varianta desktop.

  • Conținut de calitate

Multe dintre afaceri nu investesc deloc în conținut original, calitativ, care să explice pe îndelete și să prezinte produsele și serviciile în cea mai bună lumină în fața publicului interesat. În general, conținutul este scris în grabă, succint, fără multe detalii, pentru că teama de a plictisi cititorii este foarte mare. Mulți distribuitori copiază direct descrierile de produse de pe alte site-uri. Articolele de blog sunt scrise de multe ori de dragul motoarelor de căutare și nu pentru a furniza informații de folos, care să stimuleze interesul cumpărătorilor. Toate aceste practici nu doar că-ți sabotează prezența pe prima pagină în Google, dar și rata de conversie.

Un conținut de calitate te poate duce pe prima pagină pentru cuvinte cheie importante și te va menține acolo ani de zile. Nu ne crezi pe cuvânt? Întrebă-ne despre articolele de tip unicorn, adică acel conținut optimizat care ajunge imediat pe prima pagină în Google, semnate de echipa PePrimaPagină.ro!

  • Rețeaua de legături interne

Un link intern este un hiperlink care face legătura către o pagină aflată pe același domeniu. Pe scurt, acestea ajută Google să ordoneze în funcție de importanță paginile site-ului tău și să le indexeze corespunzător.

Unul dintre avantajele creării unei rețele de link-urile interne, este faptul că nu trebuie să te bazezi pe site-urile terților, iar textul ancoră se poate potrivi exact cu conținutul, fiind mult mai simplu de creat.

  • Cuvinte cheie folosite în mod inteligent 

Contextul în care sunt folosite cuvintele cheie și modul în care le utilizezi contează enorm. Algoritmii Google sunt mult mai inteligenți și pot identifica cu ușurință conținutul încărcat în mod nenatural cu multe cuvinte cheie sau conținutul care nu oferă informații de calitate.

În 2019, Google a anunțat lansarea algoritmului BERT și a explicat modul în care această tehnologie revoluționară de căutare a folosit procesarea limbajului natural, pentru a înțelege contextul cuvintelor utilizate într-o interogare de căutare. Algoritmul MUM, introdus de Google în 2021, este de 1.000 de ori mai avansat decât BERT. MUM nu doar că înțelege limbajul, ci și generează limbaj cu ajutorul inteligenței artificiale, iar promisiunea Google este că va fi din ce în ce mai abil în a identifica nuanțele în orice formă de comunicare.

  • Ține cont de intenția de căutare

Google recompensează site-urile care răspund corect la interogările pe care le au utilizatorii le caută cel mai des. Ce se ascunde în spatele căutărilor după cuvinte cheie? O modalitate de a te asigura că site-ul afacerii tale corespunde intenției de căutare este să analizezi conținutul care apare pe prima pagină. Articolele sau paginile site-ului tău acoperă acel conținut? Dacă nu, acesta este un semn clar că trebuie să modifici și să rescrii informațiile, astfel încât acestea să fie în concordanță cu nevoile specifice ale vizitatorilor.

  • Conținut optimizat video 

De cele mai multe ori, conținutul online este asociat imediat cu conținutul scris, cum ar fi articole de blog, rapoarte ori statistici. Cu toate acestea, un site trebuie să aibă și conținut audio și video. Google nu generează doar rezultate de tip text, ci și videoclipuri, imagini și știri, astfel încât să creeze o experiență cât mai bună pentru utilizatori.

Platforma Youtube este de fapt un motor de căutare video. Știai că orice canal de YouTube și orice clip se poate optimiza SEO pentru a-ți crește vizibilitatea? Sau că un clip video încărcat pe o pagină de site crește cu 53% mai mult șansele acesteia să apară pe prima pagină în Google? Prezentările video ale produselor și serviciilor tale pot cântări greu în decizia de cumpărare. Studiile spun că un material video bun poate crește rata de conversie cu până la 140%.

Întrebă-ne cum am reușit să creștem vizibilitatea unui site de tip one page layout (o singură pagină), care activează într-un domeniu competitiv, cu 520% într-un an, prin conținut video optimizat!

  • Nu neglija optimizarea prezenței locale

Poți ajunge mai sus în clasamentul Google pentru căutările locale, prin crearea unui profil pe Google My Business. Mai exact, un profil al afacerii tale pe Google te ajută să controlezi mai ușor modul în care apare compania ta în căutările după cuvinte cheie sau pe hartă. De asemenea, dacă afacerea ta are mai multe recenzii Google, te poate ajuta să îți îmbunătățești poziția în clasamentul local.

Când ai nevoie de servicii SEO care să-ți aducă vizibilitate organică, care se menține pe termen lung, te putem ajuta! Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro sau sună-ne la ☎️0755 430 685!

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium