Ce este SEO sau cum ajungi pe prima pagină în Google?

Mai jos veți regăsi câteva explicații pe care oricine, indiferent de nivelul de cunoștințe despre marketing-ul online, le poate înțelege.

SEO, cunoscut ca și Search Engine Optimization reprezintă pentru mulți antreprenori un coșmar. Majoritatea spun că este greu de înțeles și explicat, că nu este ceva clar și că algoritmii Google se schimbă oricum tot timpul. În plus, mulți cred că site-ul lor nu va ajunge pe prima pagină decât dacă investesc sume astronomice în publicitate.

Gândiți-vă la SEO că la o casă. Mulți dintre noi au sau intenționează să își cumpere o proprietate la un moment dat, așadar această analogie este una dintre cele mai ușor de înțeles. Valoarea oricărei proprietăți crește foarte mult, dacă are: 

  • O fundație solidă, 
  • O structură bună, 
  • Este situată într-un cartier bun.

1. Fundația

Aproape toată lumea înțelege că o casă este construită începând cu fundația. Dacă fundația nu este solidă, totul este compromis. Același lucru este valabil și pentru SEO. O fundație solidă este imperativă pentru succesul pe termen lung al afacerii dumneavoastră.

Fundația pentru SEO este compusă în primul rând din cercetarea în ceea ce privește cuvintele cheie. Toate acțiunile de promovare ar trebui să înceapă cu aceste cuvinte.

Dacă site-ul dumneavoastră este doar în limba română, este destul de simplu să faceți câteva cercetări în ceea ce privește comportamentul de căutare al potențialilor clienți, cât și al competiei pe care o înfruntați în mediul online.

În condițiile în care, de exemplu, vreți să vindeți online și offline huse pentru telefon, trebuie să aveți ca și piatră de temelie o listă de cuvinte cheie care conține toate variantele de căutare folosite de cei interesați.

Dacă dați o simplă căutare după acest cuvânt pe google, veți vedea că deja aveți minim alte 8 sugestii de căutare pentru același tip de produs: “husa de telefon”, “huse de telefon”, “huse mobil”, “huse tel” , “huse telefon ieftine” șamd.

Astfel că, în funcție de domeniul în care activați, se pot crea grupuri de cuvinte care conțin fiecare câteva sute de cuvinte cheie. În cazul în care dispuneți de categorii extinse cu produse diferite, atunci există situații în care se urmăresc mii de cuvinte, deoarece toate acestea trebuie monitorizate și prioritizate în funcție de volumul de căutări și de cât de relevante sunt pentru activitatea de care o desfășurați. 

Concret, păstrând registrul de mai sus, cuvântul-cheie “husa pentru Iphone X” este mult mai relevant și mai important pentru un magazin de accesorii pentru telefon decât “tipuri/variante de huse pentru Iphone X”, pe care îl caută persoanele care încă sunt în fază de cercetare și încă mai au nevoie de argumente pentru a iniția o achiziție online sau într-un magazin de lângă casă.

După cum v-ați dat seama, nici a doua variantă pe care am dat-o ca exemplu nu este de neglijat, ci trebuie urmărită și create oportunități noi pentru a atrage un număr cât mai mare de vizite pe site.

După ce se creează o listă cât mai complexă și relevantă pentru site, competitorii dumneavoastră vor fi foarte clari. Chiar dacă sunt nume de care nu ați auzit și considerați că acel clasament nu reprezintă ceea ce se întâmplă în piață reală, indiferent de domeniul în care activați, vânzările online sunt în creștere de la an la an.

Majoritatea cumpărătorilor își fac cercetările căutând pur și simplu informații pe Google înainte de a face o achiziție. În România zilelor noastre, se cumpără online aproape orice, de la mâncare la produse de îngrijire personală, vopsele decorative sau cărucioare cu rotile, bilete de avion, vouchere cadou, centrale termice sau canapele. Așadar, vă recomandăm să nu neglijați acest aspect și să încercați să fiți cât mai vizibili în domeniul în care activați, indiferent care ar fi acesta.

Dacă site-ul dumneavoastră are și o variantă în altă limbă, atunci trebuie să luați în calcul și variantele de cuvinte cheie din limba respectivă în condițiile în care vă adresați și unui public străin.

2. O structură bună 

Calitatea structurii este la fel de importantă ca și fundația în determinarea valorii unei proprietăti. O casă de paie nu are nici o valoare. Considerați că site-ul este propietatea dumneavoastră, iar motoarele de căutare sunt inspectorii acesteia, care evaluează o listă lungă de factori pentru a determina calitatea reală a structurii acestuia. Atât arhitectura, cât și calitatea materialelor sunt importante. Din punct de vedere SEO, o structură bună este dată de:

Calitățile tehnice ale site-ului, și anume codul acestuia. Un site curat și bine structurat este necesar pentru a permite motoarelor de căutare să acceseze fiecare colț al proprietății dumneavoastră online.

Conținutul site-ului. Conținutul site-ului este mult mai important decât vă imaginați. Cu ajutorul lucrărilor de fundație, și anume cercetarea în ceea ce privește cuvintele cheie, se poate crea un conținut cu un impact maxim din punct de vedere SEO.

Dacă păstrăm exemplul magazinului care vinde huse de telefon, pornind de la listă complexă de cuvinte cheie, se crează sau se rescrie conținutul site-ului pentru un impact cât mai puternic din punct de vedere SEO. 

Vă recomandăm ca tot conținutul să fie realizat având în vedere nevoile potențialilor cumpărători, să fie scris corect, fără greșeli gramaticale. Evitați pe cât posibil supra-optimizarea și conținutul de umplutură, care nu spune nimic unui cumpărător real, ci este pus acolo doar pentru Google.

Tot cu ajutorul conținutului se pot atrage oportunități de tipul cumpărătorilor care sunt încă în fază de analizare a opțiunilor, prin crearea unui articol care să prezinte toate opțiunile de huse disponibile în magazin pentru modelul Iphone X și care va răspunde întrebărilor pe care un cumpărător indecis le poate avea.

3. Vecinii 

Ultimul element al ecuației care dă valoare unei proprietătii este cartierul în care se află. Factorii externi vor influența întotdeauna valoarea unei proprietăti.

Din perspectiva SEO, motoarele de căutare analizează ecosistemul de legături al fiecărui site web pentru a determina calitatea “cartierului” în care locuiește. Dacă site-ul dumneavoastră este conectat cu link-uri de tip spam, să nu vă așteptați ca motoarele de căutare să atribuie o valoare proprietătii dumneavoastră. Și aici, calitatea contează mai mult decât cantitatea. De exemplu, optați pentru link-uri de calitate, siteuri sau bloguri reale, citite de cumpărătorii cărora vă adresați.

Ca și exemple concrete pentru magazinul de huse de telefon, un articol de tip comunicat de presă, cu date reale despre preferințele românilor în ceea ce privește accesorizarea telefoanelor mobile, va funcționa mult mai bine pe câteva site-uri de știri sau site-uri specializate, decât același tip de material pe un blog. Pentru acesta din urmă, un articol însoțit de un material video al bloggerului, o recenzie la Iphone X și prezentarea câtorva tipuri de huse pentru acesta ar fi mult mai potrivite. 

Ca să concluzionăm, orice strategie SEO (de promovare a unui site) începe cu o listă extinsă de cuvinte cheie, relevante pentru domeniul afacerii dumneavoastră. Aceasta se continuă cu un site creat bine, fără erori și cu un conținut relevant, de calitate, creat în primul rând pentru oameni și apoi pentru Google. SEO se încheie cu promovarea în exterior a produselor și serviciilor pe care le oferiți.

Echipa PePrimaPagina.ro vă stă la dispoziție pentru a crea o strategie de promovare personalizară a site-ului dumneavoastră pentru a vă depăși obiectivele. Sunați-ne astăzi pentru un audit SEO gratuit!

ce este seo sau cum ajungi pe prima pagina in google
Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
©2019 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium