Tendințe în marketingul online în 2022

Ce trebuie să faci pentru a crește în vizibilitate și implicit, în vânzări? În 2022, digitalizarea a înregistrat o creștere peste cele mai optimiste așteptări. În fiecare secundă apar trei site-uri noi, ceea ce înseamnă că în fiecare minut, pe internet se nasc în jur de 175 de pagini web.

Referitor la platformele de socializare, TikTok a fost cea mai descărcată aplicație la nivel mondial. De asemenea, unele studii recente au scos la iveală faptul că petrecem în jur de 4.8 ore pe telefonul mobil, iar 7 din 10 minute stăm pe platforme de social media, de streaming, de conținut video (Netflix, YouTube, Twitch, Vimeo etc.) sau de gaming.

Paradoxul este că, deși oamenii stau din ce în ce mai mult timp în online, pentru afaceri este din ce în ce mai greu să ajungă la audiența potrivită. Iar antreprenorii care nu fac nimic în această privință, riscă să piardă o mulțime de oportunități de promovare și să rămână blocați într-un sistem învechit de marketing, care nu mai funcționează și care nu mai aduce niciun fel de rezultat.

Te poate ajuta o strategie de marketing să-ți crești afacerea? 

De ce ar trebui să țină cont antreprenorii în momentul în care vor ca businessul lor să fie unul de succes? Cum pot ajuta uneltele de marketing pentru ca o afacere să cunoască succesul? Un lucru care va rămâne mereu valabil, indiferent de context, este că fiecare trebuie să aibă în vedere și să țină cont de tot ceea ce funcționează pentru propria afacere.

Anul trecut, în 2021, specialiștii au observat o tendință pozitivă, și anume faptul că antreprenorii doresc rezultate și nu mai au idei preconcepute, cum ar fi aceea de a se promova exclusiv pe o platformă de socializare.

Succesul și rezultatele apar odată cu folosirea unui mix de marketing de tip omnichannel, cu acțiuni care să se susțină și să-și multiplice reciproc efectul. Una dintre cele mai mari erori este că multe afaceri nu vor să înțeleagă că întotdeauna cea mai bună promovare este cea pe propriul site, iar acest lucru nu se poate face decât prin SEO (Search Engine Optimization). Și cum costurile pentru orice reclamă de tip PPC au explodat în 2021, optimizarea organică este pe termen lung una din cele mai ieftine soluții pentru a-ți aduce rezultate. Iar partea cea mai bună este că un site optimizat va continua să aducă rezultate și după ce antreprenorul se oprește din investit în serviciile SEO.

De precizat ar mai fi și faptul că, un business care este clasat pe prima pagină în Google, pentru fiecare cuvinte cheie va avea cu 34,5% mai multe clickuri. Prin comparație, rata de click în cazul unui anunț plătit este incomparabil mai mică, în jur de 2-3%. Iar acest lucru se întâmplă doar în perioada în care există un buget special destinat acestor reclame.

Tocmai de aceea este atât de important să ai o strategie de marketing de conținut, care să includă generarea de conținut text, foto, video și interactiv de calitate. Mai mult decât atât, un produs care este promovat prin conținut video, devine mult mai atractiv și poate răspunde la o mulțime de întrebări pe care un potențial client le-ar putea avea.

Un alt aspect important este și faptul că o persoană vede, în fiecare zi, între 4 și 10 mii de reclame plătite. Acest lucru înseamnă că este esențial ca antreprenorii să nu copieze ceea ce fac liderii de piață, ci să vină cu ceva nou, personalizat, cu ceva propriu, cu o strategie unică, prin care, chiar dacă spun același lucru, o pot face într-un mod diferit și atractiv.

Până la urmă, cea mai mare provocare, care este și cea care deschide oportunități, este să ajungi la audiența potrivită. Iar atunci când ai ajuns acolo, trebuie ca business să fii sigur că mesajul pe care vrei să-l transmiți este personalizat, corect și că rezonează cu publicul tău. Și vei putea să faci acest lucru bine, printr-un exercițiu de imaginație: ce își dorește clientul tău, care sunt lucrurile care îl opresc să cumpere de la tine sau care sunt lucrurile care îl îngrijorează?

Importanța și efectul promovării online pentru businessul tău 

Atunci când vinde vorba de reclame, totul depinde în mare măsură de business și de platforma pe care afacerea activează. Reclamele reprezintă unul din cele mai bune instrumente pentru a-ți testa mesajele în piață. Mai ales pentru afacerile care se află la început de drum, acestea nu au niciodată un buget foarte mare, iar antreprenorii nu își permit să arunce banii pe fereastră încercând toate platformele pentru a vedea ce se întâmplă. În caz contrar, întregul buget ar fi deja irosit înainte ca rezultatele să apară. Mai mult decât atât, giganții tech sunt specialiști în a-ți consuma bugetul de marketing, însă fără a oferi neapărat rezultatele pe care ți le dorești.

Vrei să devii mai cunoscut? Încearcă platformele de social media. Vrei să ai mai multe vânzări? Încearcă Google Ads. Vrei să testezi reacția publicului la anumite mesaje video? Încearcă YouTube Ads. De asemenea, există o mulțime de alte platforme pe care afacerile din România nici măcar nu le folosesc sau nu le folosesc suficient, precum Reddit sau Discord. Chiar dacă Discord, de exemplu, nu oferă încă opțiunea de reclame plătite, cele două exemple sunt platforme pe care toți milenialii le preferă și unde își petrec timpul. De aceea, unele branduri cunoscute investesc în prezență și în aceste medii.

Cum a schimbat pandemia dinamica marketingului online?

Pandemia nu numai că a schimbat lucrurile în marketing, ci a generat un val schimbări, care continuă în timp real. Spre exemplu, update-ul iOS 14.5 a limitat opțiunile de vizare ale audienței pe Facebook. De asemenea, din noiembrie 2021, Facebook nu mai permite selectarea audienței pentru anunțuri sponsorizate în funcție de convingeri politice, religie sau orientare sexuală.

De asemenea, există și au existat foarte multe probleme de securitate a datelor. Anumite platforme de social media sau de management de conținut de tip open source sunt în permanență vizate de hackeri și au grave probleme de vulnerabilitate și de securitate a datelor.

Pe de altă parte, nici utilizatorii nu mai sunt dispuși să își ofere datele personale cu ușurința cu care o făceau în trecut. Sunt mult mai atenți, pun o mulțime de întrebări și limitează accesul la anumite lucruri pe care nu vor să le împărtășească. Iar datoria antreprenorilor rămâne de a comunica eficient, de a se adapta, dacă vor să supraviețuiască în noul mediu online.

Greșeli de marketing care pot limita succesul unei afaceri 

Antreprenorii trebuie să înțeleagă că nu trebuie să se bazeze pe un singur canal de marketing, indiferent de cât de bună pare opțiunea respectivă și de rezultatele oferite, întrucât se autolimitează. Cea mai bună apărare rămâne, până la urmă, atacul și indiferent de ceea ce se întâmplă în mediul online și cât de mult de schimbă lucrurile, afacerile trebuie să încerce continuu diferite lucruri și să observe ce funcționează cel mai bine. De exemplu, dacă pagina ta de Facebook are mii de urmăritori, dar nu reușești să îi aduci pe site sau să-i convingi să cumpere sau să încerce serviciile tale, până la urmă, o astfel de prezență nu-ți aduce niciun beneficiu. Așadar, de ce ai continua să investești timpi și bani doar în această direcție?

Un alt aspect important ține de originalitate. Antreprenorii trebuie să evite să copieze, pentru că acest lucru nu le va aduce succesul mult dorit. O copie nu va fi niciodată la același nivel cu originalul. Când îți asculți clienții, vei putea să generezi conținut interesant, pe gustul lor, doar uitându-te la ceea ce întreabă, la lucrurile pozitive și chiar și negative, pe care ți le comunică.

În concluzie, maniera în care se realizează comunicarea este esențială și la fel și tonul, personalizarea mesajului, conținutul, felul în care te prezinți ca brand, precum și descrierea produselor. Toate acestea contează foarte mult și fiecare în parte contribui la succesul pe care toți antreprenorii îl caută.

Ce poți face pentru a veni cu idei noi în strategia de marketing? 

Cel mai facil lucru este să încerci să intri în mintea clienților tăi, să te pui în locul lor, să-ți imaginezi ce vor să descopere și ce îi atrage să cumpere. De asemenea, te poți inspira și în funcție de căutările pe care publicul le are în mediul online, care sunt cuvintele cheie folosite, prin utilizarea unor instrumente gratuite, precum Google Search Console, care îți arată nu doar căutările organice care ți-au adus vizite în site, ci și cuvinte noi, pentru care site-ul tău apare în rezultatele Google.

Multe dintre acestea sunt interogări, denotă o intenție sau o nevoie, și este mult mai simplu să creezi conținut de marketing pornind de la aceste interogări.

De exemplu, pentru pantofii cu toc, o reală problemă o reprezintă calapodul inconfortabil și se pot promova anumite produse din ofertă care sunt mai confortabili sau produse adiacente, care pot crește confortul. De asemenea, se pot crea articole de blog scrise însoțite de clipuri video despre cum să-ți alegi pantofii potriviți în funcție de eveniment și de confort, mai ales că, și cei mai confortabili pantofi devin o tortură în cazul în care sunt prea ficși sau când alegi un toc de 12 cm, înainte să te obișnuiești să mergi pe unii cu un toc de 7 cm.

Antreprenorii trebuie să fie deschiși la nou, să știe ce și unde să caute. Cei care reușesc să câștige încrederea clienților lor și care au o comunicare directă cu aceștia, vor fi cei mai mari câștigători.

Indiferent dacă ești la început, dacă strategia ta de marketing online nu mai dă rezultate mulțumitoare sau dacă vrei să știi care este potențialul afacerii tale, te putem ajuta! Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro sau sună-ne la numărul de telefon ☎️0755 430 685!

 

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium