Promoțiile de sărbători și comportamentul consumatorului

Este pentru prima dată de la începutul pandemiei de Covid-19 când oamenii se pot bucura de sărbători fără nici un fel de restricție. Astfel, anul acesta, oamenii sunt pregătiți să își dea măștile de protecție jos și să se bucure în totalitate de sărbătorile pascale. Ei vor putea să se adune în familie și să petreacă împreună cu prietenii, fără a mai fi constrânși de reguli și de alte legi menite să țină răspândirea SARS-CoV2 în frâu.

Fie că aceștia aleg să petreacă în stil mare sau doar alături de familie și de cei dragi, în spațiu restrâns, oamenii vor fi întotdeauna interesați de ofertele de tip last minute și de reducerile mult dorite pe care toate sărbătorile le aduc. Doar că anul acesta prețurile au crescut semnificativ, atât din cauza inflației, cât și a crizei din Ucraina, iar un coș cu produse similar cu cel de anul trecut este în prezent cu 60-80 de lei mai mult. Iar antreprenorii trebuie să țină cont de aceste măriri de prețuri, precum și de tendințele actuale de cumpărare.

Ce spun studiile despre comportamentul consumatorilor?

Un studiu recent, referitor la comportamentul consumatorilor, a scos la iveală faptul că anul acesta bugetul maxim pentru cumpărăturile de Paște va fi de aproximativ 20,8 miliarde de dolari, o valoare aflată în scădere față de anul trecut, care conform Federației Naționale de Retail, se afla la punctul de 21,6 miliarde de dolari. De asemenea, din același studiu studiu a mai reieșit și faptul că în acest an consumatorii vor cheltui în medie 170 de dolari (echivalentul a 800 de lei), pe mâncare, în cea mai mare parte, apoi pe cadouri sau articole vestimentare.

Tendința consumatorilor de a căuta promoții sau oferte va fi de 48% din cauza inflației, iar 41% și-au propus să achiziționeze mai puține produse decât în anii precedenți. Mai mult decât atât, tot din cauza inflației, în jur de 35% dintre consumatori își vor îndrepta atenția către produse mai ieftine.

O treime dintre consumatori vor încerca să abordeze alte strategii de cumpărare, pentru a putea economisi. Astfel, 30% dintre oameni vor încerca să intre în posesia produselor mult mai devreme, înainte ca acestea să atingă apogeul scumpirilor de sezon, 30% vor încerca să caute produse similare, de la alți retailer, dar care să aibă prețul mai mic, iar alte 30% se vor implica activ în cercetarea prețurilor pieței înainte de a plăti pentru un produs.

Care sunt principalele tendințe de marketing online de urmat?

Pandemia pare că a trecut, însă efectele acesteia se resimt în continuare în prețurile pieței, care mai nou sunt afectate și de războiul dintre Ucraina și Rusia. În consecință, anul acesta, de Paște, aceștia vor fi nevoiți să se adapteze și vor dezvolta anumite tendințe de marketing.

Comportment hibrid de consum

În ciuda schimbărilor pe care pandemia le-a produs în ceea ce privește modul în care consumatorii se raportează la produse și la achiziția acestora, 72% dintre ei au precizat faptul că încă preferă să meargă în locațiile fizice. Pe de altă parte, schimbările majore se pot observa atunci când discutăm despre cât de des fac oamenii cumpărături online, în timp ce aceștia sunt fizic într-un magazin. Astfel, 51% dintre consumatori preferă să achiziționeze produse online atunci când se află în magazinul fizic a aceluiași comerciant, iar 58% dintre oameni fac cumpărături online de pe pagina web a unui alt comerciant, în timp ce se află într-un magazin fizic. De precizat ar mai fi și faptul că ambele tendințe sunt într-o continuă creștere începând cu 2019.

Cei mai mulți dintre consumatori își continuă procesul de cercetare în magazinele fizice, însă numărul celor care încep să caute informații, păreri și recenzii despre produse, înainte de achiziție, este din ce în ce mai mare. Concret, în acest moment există un fel de comportament hibrid în acest sens. Oamenii preferă să caute informații esențiale despre produsul dorit, însă merg și în magazinul fizic pentru a îi vedea și analiza înainte de a-l cumpăra. Pentru că prețurile au crescut destul de mult în ultima perioada, niciun consumator nu își permite să cumpere un produs fără a se interesa măcar în mediul online despre acesta.

Reîntoarcerea vieții sociale și a călătoriilor

Există câteva studii care arată că oamenii au așteptat cu nerăbdare să își reia activitățile și vechile obiceiuri de dinainte de pandemie, atunci când nu existau restricții de niciun fel. De asemenea, în jur de 33% dintre aceștia abia așteaptă să aibă o oportunități pentru a putea ieși din nou în oraș sau pentru a merge la petreceri cu prietenii.

Având această informație în minte, hai să vedem care sunt industriile care vor beneficia de aceste tendințe și ce indică cercetările de piață.

În principiu, produsele care îi fac pe oameni să se simtă sau să arate mai bine sunt cele care vor avea cel mai mult de câștigat. Și acest lucru se întâmplă pentru că oamenii țin la imaginea lor și vor întotdeauna să arate cât mai bine atunci când se află la un eveniment sau atunci când se întâlnesc cu prietenii. Mai mult decât atât, chiar și cei care vor fi implicați în multe apeluri video vor face eforturi pentru a arăta impecabil. Această tendință duce, implicit, către o alta. Consumatorii vor avea intenția de a-și schimba garderoba cu una noua sau cu una mai elegantă, care să îi pună în valoare.

Pentru a putea oferi un exemplu, am analizat căutările din Google și am observat faptul că în această perioadă a crescut interesul cu 38% pentru cercei de damă, cu 22% pentru pantaloni, cu 46% pentru butoni pentru cămașă și cu 22% pentru parfumuri.

De asemenea, cercetările de piață recente au mai scos la iveală și faptul că peste 50% dintre oameni vor dori să călătorească mai mult anul acesta, mai ales datorită și faptului că restricțiile pandemice au dispărut. Bineînțeles, călătoriile de o zi, precum și city break-urile au înregistrat o creștere foarte mare, dar și vacanțele mai luni au rămas printre preferatele românilor, precum și călătoriile în străinătate.

Pentru că cererea pentu vacanță a crescut, iată că și oferta pentru această perioadă este într-o foarte mare creștere. Tot cu ajutorul Google am descoperit că a crescut serios interesul cu 22% mai mult pentru oferte de Paște la munte, cu 123% pentru vacanțe de paști, cu 555% pachete de paste si cu 50% cazare 1 mai.

Cum pot folosi micile afaceri aceste interese noi pentru a-și mări profitul?

Cererea a crescut, iar ofertele nu întârzie să apară. Însă, există câteva trucuri pe care micile afaceri le pot face pentru ca profitul lor să crească vizibil.

1. Micii antreprenori pot începe prin a promova în mod inteligent reducerile de preț pe care le practică. De asemenea, ei trebuie să facă acest lucru corect și cu fair play, pentru că există tendințe ca unele companii să pretindă reduceri care nu există în realitate. De asemenea, o altă tendință care s-a dovedit în multe rânduri a fi păguboasă este și aceea de a copia de la alte companii modul în care se face comunicarea. Un alt aspect important, trebuie să încerce să ofere ceva nou, care să atragă, precum un mesaj amuzant sau un mod deosebit de a transmite mesajul tău.

2. Pentru că teatrele, spectacolele sau cinemaurile au fost închise, conținutul care a câștigat teren a fost cel video. Acesta a cunoscut o creștere foarte mare în pandemie, iar antreprenorii s-au adaptat rapid și au oferit publicului ceea ce a cerut: mesaje captivante, distractive, amuzante și conținut de calitate.

Din ce în ce mai mulți consumatori preferă și apreciază o reclamă bine făcută, iar videoclipul este formatul de anunțuri cel mai ușor de digerat de oameni. De asemenea, din ce în ce mai mulți oameni preferă să privească reclame pentru se putea bucura de unele aplicații sau de anumite servicii în mod gratuit sau la preț redus. Tocmai de aceea YouTube, Twitch, Vimeo, Facebook sau TikTok au cunoscut o creștere în ceea ce privește conținutul video.

Mai mult decât atât, mai bine de jumătate dintre cei care au vizionat recent un anunț video au precizat faptul că au fost curioși și au căutat produsul sau serviciul folosind un calculator de tipul desktop sau chiar dispozitivul lor mobil. De asemenea, 52% dintre aceștia au spus că au intrat pe pagina brandului respectiv și au vizitat pagina web a acestuia, pentru că au vrut să afle mai multe despre ofertele pe care aceștia le pun la dispoziție.

Însă, dacă privim și la vârsta celor care văd anunțuri de tip video, cei născuți între 1980 și 2010 spus că sunt șanse mari să încerce și să cumpere produsul, dacă reclama este una atractivă sau dacă aceasta vine într-un moment în care au nevoie de el. Concret, peste 70% vor efectua o căutare a produsului și peste 60% au spus că vor cumpăra produse pe care le descoperă în anunțurile video.

3. Promovează prețul produselor, precum și funcționalitatea sau avantajele acestora în articole de blog inteligent scrise. Există un studiu recent care arată că un consumator se va bucura de diversitatea produselor, de conținutul, precum și de serviciile pe care internetul le oferă și le pune la dispoziția sa.

4. Obține recenzii interesante și complete. 7 din 10 consumatori, adică peste 68% dintre cei care cumpără produse online, spun că înainte de a achiziționa un produs pe care care nu l-au mai văzut sau încercat vreodată, vor citi mai multe articole și recenzii prin care să cunoască produsul și avantajele acestuia, precum și proprietățile sale.

Și pentru că sunt foarte mulți oameni care apreciază recenziile pozitive ale unui produs, un antreprenor ar putea folosi aceste mesaje pozitive pentru a convinge consumatorii că produsul este bun pentru ei și că acesta le va satisface nevoile.

Peste 77% dintre consumatori sunt de părere că recenziile pentru produse sunt extrem de importante pentru ei și că decizia de a achiziționa un produs se va face după ce acestea au fost citite. De asemenea, 74% sunt de părere că recenzia pentru un produs este ceea ce face internetul o unealtă extrem de importantă și valoroasă și tot aceștia au mai spus că verifică să vadă și să descopere dacă recenziile respective sunt ale unor persoane reale, care au utilizat produsul, sau dacă sunt generate de conturi false.

Per total, majoritatea consumatorilor apreciază foarte tare recenziile produselor și a serviciilor și spun că îi ajută mult în luarea deciziei finale.

Vrei să afli ce poți face pentru a-ți îmbunătăți performanța strategiei tale de marketing online? Ești la început de drum cu afacerea ta și ai nevoie de ajutor? Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro sau sună-ne la ☎️0755 430 685!

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium