Mai ai nevoie de servicii SEO?

În digital marketing, apar mereu tendințe, platforme, canale de comunicare noi, care par că te ajută să ajungi mai ușor la potențialii clienți. Optimizarea pentru motoarele de căutare, adică SEO, a apărut în urmă cu mai bine de 20 de ani și continuă să rămână una din preocupările constante ale oricărei afaceri care își dorește vizibilitate în mediul online. Ca în multe alte industrii, există multe concepții greșite despre optimizarea pentru motoarele de căutare și, probabil, cea mai mare dintre acestea este că SEO nu mai există sau că nu mai dă rezultate. Mulți spun chiar că nu merită timpul și investiția, pentru că este o activitate oarecum confuză, în care nu există niște standarde clare.

Probabil din acest motiv sunt multe afaceri ale căror bugete de marketing nu iau în calcul deloc activitățile care țin de SEO. Fie din cauza unor strategii ineficiente, fie din cauza unor servicii de proastă calitate, nu au avut rezultate și consideră că SEO nu reprezintă un canal de marketing profitabil pentru businessul lor.

Un lucru este cert: ceea ce mergea cu ani în urmă, nu mai funcționează la fel, indiferent dacă este vorba de email marketing, social media, branding și cu atât mai puțin în cazul SEO. De exemplu, dacă în trecut vizibilitatea online se putea crește prin cumpărarea de link-uri pe site-uri fără relevanță sau prin crearea de articole scrise de dragul motoarelor de căutare și postate pe bloguri obscure, în prezent, SEO a trecut printr-o transformare majoră. Google a eliminat toate acele tactici ușoare, dar incorecte, care păcăleau utilizatorii, și a transformat SEO într-o activitate mult mai complexă, în care calitatea și constanța sunt cele care dau roade.

O strategie SEO bine gândită este una dintre cele mai rentabile investiții pentru bugetul de marketing online al oricărui business. Încă te gândești dacă să investești sau nu în SEO? Pentru a lua o decizie, ține cont de următoarele aspecte:

Cât de mult poate crește SEO numărul vizitelor din site-ul meu?

Când funcționează, căutarea organică poate genera circa 50% din tot traficul site-ului tău web, fie el un site de prezentare sau magazin online. În general, vizitele organice reprezintă mai mult decât traficul provenit din promovarea plătită împreună cu cel generat de social media. Ca referință, vizitele plătite pot aduce până la 20% din numărul total de vizitatori, când bugetul destinat campaniilor de Google Ads este generos, în timp ce rețelele sociale nu aduc mai mult de 5% din trafic, dacă nu se folosesc anunțurile sponsorizate.

Trebuie menționat faptul că publicitatea plătită de tip PPC este un instrument valoros în marketingul digital, deoarece îți spune imediat care sunt produsele sau serviciile cel mai ușor vandabile sau îți poate aduce în site vizitatori gata de achiziție.

Cu toate acestea, nici o companie care își dorește să crească și când își reduce bugetul de marketing nu poate ignora cantitatea enormă de trafic generată de căutările neplătite.

Ce preferă utilizatorii: anunțurile plătite sau rezultatele neplătite?

Studiile au confirmat ceea ce se cunoaște deja: utilizatorii preferă rezultatele organice în detrimentul anunțurilor plătite. Cercetătorii au descoperit că 70 până la 80% dintre utilizatori se concentrează pe rezultatele neplătite, ignorând anunțurile Google sponsorizate.

Iată câteva motive în plus, pentru care nu te poți baza exclusiv pe campaniile PPC:

  • Formatul anunțurilor: mulți internauți consideră că reclamele le perturbă experiența de navigare: mai mult de 70% au plasat notificările de tip pop-up drept reclamele pe care le preferă cel mai mai puțin. Din acest motiv, pentru a-și îmbunătăți experiența online, mulți utilizatori folosesc programe de Adblock.
  • Programe care blochează reclamele: Aproximativ 42,7% dintre utilizatorii de internet la nivel mondial în 2021 navigau pe web folosind un program de blocare al reclamelor. Un adblocker funcționează adesea ca o extensie de browser, cum este Chrome, și arată doar rezultate organice ale căutării.
  • Dificultatea personalizării reclamelor: deși peste 70% dintre utilizatori preferă reclame personalizate în funcție de interesele lor, este din ce în ce mai dificil să faci acest lucru. Începând cu faimoasa actualizate iOS 14.5, prin care s-a pierdut pierdut capacitatea de a urmări un segment mare din traficul mobil în mod fiabil, multe schimbări majore privind protecția consumatorilor de abia urmează să fie implementate. Piața de anunțuri plătite va simți cel mai mare impact atunci când Google Chrome, care deține 74% din cota de piață a browserelor în România, va abandona cookie-urile de terță parte în 2023.

Este important de subliniat faptul că utilizatorii nu sunt imuni la reclamele plătite. Atunci când sunt gata să cumpere un produs, de exemplu, aproape 65% dau click pe anunțurile sponsorizate. De aceea, campaniile inteligente PPC se concentrează pe utilizatorii care vor să achiziționeze, mai degrabă decât să cerceteze un produs sau serviciu.

În concluzie, deși o reclamă plătită îți poate aduce vânzări și trafic online, nu oferă aceeași valoare pe termen lung și nici nu-ți poate reduce investiția, precum clasarea organică în topul căutărilor Google.

Te ajută SEO să îți crești vânzările

În comparație cu alte canale de marketing online, SEO oferă rezultate care necesită timp și o investiție constantă. Te ajută, însă, să-ți crești vânzările? Google însuși a afirmat în raportul său economic de impact că rentabilitatea investiției în căutarea organică este de 5 ori mai valoroasă, comparativ cu cea în Google Ads. Când 93% din tot traficul web începe cu o căutare pe un motor de căutare și 70-80% dintre utilizatorii Google se concentrează doar pe rezultatele organice, este firesc ca rata de conversie cea mai mare să provină din vizitele organice.

În general, rata de conversie variază de la o industrie la alta, iar cu cât prețul este mai mare, cu atât rata de conversie este mai mică. Bineînțeles că nu toți care ajung pe site-ul afacerii tale devin clienți plătitori, dar o pagină optimizată SEO va aduce cu până la 200% mai multe vânzări, față de varianta în care optimizarea este neglijată.

Acest lucru se întâmplă deoarece, o strategie SEO eficientă te ajută să:

  • Atragi audiența potrivită, prin analiza complexă a competitorilor, cunoașterea comportamentului clienților existenți, dezvoltarea unui site dinamic, rapid și ușor de folosit, crearea de conținut relevant pentru fiecare etapă din jurul procesului de achiziție pentru a ajunge la clienți în fiecare moment al deciziei de cumpărare, dar și prin adaptarea continuă la tendințe, tehnologii și nevoi noi.
  • Îmbunătățești experiența utilizatorilor site-ului tău: optimizarea arhitecturii, conținutului și design-ului site-ului înseamnă că orice utilizator va găsi pe fiecare pagină exact ce are nevoie să știe pentru a lua decizia, va fi convins mai ușor și îi vei câștiga și încrederea de a comanda unul dintre serviciile și produsele tale;
  • Crești timpul petrecut în site și să reduci rata de abandon. Indiferent de afacere, îți dorești ca potențialii clienți să stea cât mai mult pe site-ul tău, mai ales că studiile susțin că este nevoie de 7-13 interacțiuni cu brandul tău înainte de achiziție.
  • Îți loializezi clienții existenți. Te costă de 5 ori mai mult pentru a obține un client nou versus pentru a-l păstra. În plus, clienții existenți vor cheltui cu peste 60% mai mult pentru fiecare achiziție ulterioară față de un client nou, iar șansele să încerce un alt produs sau serviciu cresc cu 70%. De asemenea, nu vor scrie recenzii negative, ci vor fi ambasadorii brandului tău, deoarece îți vor recomanda afacerea și altora.
  • Facilitează procesul de vânzare, deoarece clienții vor găsi în site răspunsurile la întrebările pe care le au și pe care le vor avea în viitor, elimină eventualele frici sau obstacole, care nu îi lasă să cumpere. Un conținut optimizat, de calitate, le vorbește clienților pe limba lor. O afacerea care își informează clienții despre cum serviciile sau produsele lor le rezolvă problemele, le câștigă încrederea mult mai ușor.

Agenție SEO sau angajezi un specialist?

SEO poate fi o sarcină solicitantă pentru orice afacere. Dacă încă oscilezi în a colabora cu o agenție SEO sau a angaja o persoană care să se ocupe exclusiv de sarcinile SEO ale site-ului tău, trebuie să știi că ambele variante vin la pachet cu propriile beneficii și dezavantaje. Indiferent de varianta aleasă, ține cont de următoarele aspecte:

  • La prima vedere, optimizarea SEO lasă impresia că poate fi realizată de aproape oricine, însă, în realitate, construirea unei strategii eficiente necesită o adaptare continuă, iar experiența în proiecte diverse și cunoștințele acumulate își vor spune mereu cuvântul. Indiferent dacă alegi un specialist sau o agenție SEO, asigură-te că își pot demonstra succesul prin rezultatele obținute cu alte proiecte.
  • Toate cunoștințele despre SEO au o valabilitate de scurtă durată. Google își schimbă frecvent algoritmul, așadar va trebui să investești timp și bani în trainingul angajatului sau al angajaților tăi pentru a te asigura că sunt la zi cu toate schimbările care se produc la nivel de optimizare SEO, dar și pentru a-i ajuta să identifice metodele cele mai eficiente pe care să le aplici în cazul afacerii tale.
  • A face SEO nu înseamnă doar să analizezi sau să optimizezi din punct de vedere tehnic un site. Așadar, specialistul SEO ar trebui să acopere o arie largă de competențe, precum cunoștințe de bază HTML, abilități de copywriting, analiză și interpretare de date, răbdare, atenție la detalii, abilitatea de a relaționa cu presa și găsirea unor surse externe de promovare, cunoștințe despre psihologia și comportamentul consumatorilor, imbunătățirea ratei de conversie sau a experienței utilizatorilor șamd. O agenție SEO are specialiști cu expertiză în fiecare din domeniile enumerate mai sus. Nu înseamnă că nu sunt și specialiști experimentați, care bifează majoritatea abilităților, doar că sunt mult mai dificil de găsit decât o agenție.
  • Se întâmplă des ca și firmele cu departamente mari de SEO să angajeze agenții specializate în optimizarea pentru motoarele de căutare, deoarece au nevoie de o viziune nouă, care nu se lasă influențată de ceea ce se întâmplă în industria respectivă. Involuntar, cei care activează mult doar într-un domeniu se concentrează în întregime pe ceea ce se întâmplă în profesia sau industria din care fac parte. Își urmăresc concurenții îndeaproape și când văd o idee bună, involuntar sau voluntar o copiază. Din păcate, doar să copiezi și să privești opțiunile cu ochelari de cal limitează clar performanța. Perspectiva unor specialiști SEO din exterior este adesea mai valoroasă, aceștia deoarece văd lucrurile în ansamblu și observă oportunitățile, generează idei inovatoare și implementează practici de succes și din alte industrii.

Majoritatea companiilor nu investesc aproape deloc în căutarea organică, în timp ce cheltuiesc în exces pentru reclame plătite, ceea ce are ca rezultat o rentabilitate dezamăgitoare a bugetului de marketing investit. De asemenea, companiile se luptă adesea să implementeze singure o strategie SEO eficientă și de cele mai multe ori, dau greș. În concluzie, indiferent dacă alegi să angajezi un specialist sau o agenție SEO, optimizarea site-ului tău reprezintă o prioritate, cât timp plănuiești să îți reduci investiția în timp, în timp ce rezultatele tale continuă să crească.

Nu știi ce poate face optimizarea SEO pentru site-ul afacerii tale? Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro sau sună-ne la ☎️0755 430 685!

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium