De ce au nevoie de SEO magazinele online?

Oare mai ai nevoie de servicii SEO într-o lume în care pare că influențarea deciziei de cumpărare are loc în social media? Mai este relevantă căutarea pe Google în prezent? Studiile au demonstrat că, înainte de achiziționarea unui produs, primul pas pe care îl fac utilizatorii este să se informeze căutând informații pe Google. Acest comportament se menține indiferent de mediul unde a fost descoperit produsul sau serviciul respectiv. Mai exact, peste 44% dintre persoanele care cumpără online încep cu o simplă căutare pe Google, dar bineînțeles că nu toate magazinele online beneficiază în mod egal de vizibilitatea organică. Rezultatul numărul unu în căutările neplătite din Google are o rată de click medie de 31,7%, care descrește considerabil, pe măsură ce poziția ocupată este mai jos în clasament.

De asemenea, 37,5% din traficul magazinelor online provine din motoarele de căutare, iar peste 23,6% dintre comenzile online sunt direct legate de traficul neplătit. Lăsând statisticile la o parte, dacă nu ești convins că magazinul tău online are nevoie de servicii SEO pentru ecommerce, uită-te dacă competitorii tăi direcți și liderii din domeniul tău de activitate apar pe prima pagină în rezultatele neplătite Google.

Singura constantă în SEO este schimbarea și imbunătățirea permanentă a algoritmilor motoarelor de căutare, deci cu siguranță ceea ce funcționa în trecut ori nu mai este valabil, ori abordarea este mult mai nuanțată față de acum câțiva ani de zile. Investiția în servicii SEO este una dintre cele mai rentabile, deoarece SEO încă reprezintă unul dintre canalele de marketing cu cea mai mare rată de conversie, cât timp se bazează pe:

  • o strategie solidă,
  • pe analiză& date,
  • cercetare cantitativă și calitativă,
  • conținut de calitate și
  • expertiză în domeniu.

Dacă strategia SEO pentru magazinul tău online nu îți aduce niciun beneficiu, înseamnă că serviciile SEO pe care le-ai contractat nu sunt de calitate. Iată ce poate face SEO pentru magazinul tău online:

Cum îți poate ajuta SEO afacerea online?

Vizibilitate care impulsionează vânzările

Nu ai cum să vinzi dacă utilizatorii nu știu că exiști. Prima regulă pentru a vinde mai mult, adică primul pas în optimizarea conversiilor, este să fii acolo unde sunt clienții și potențialii clienți. Mai mult trafic online sau offline înseamnă mai multe vânzări. Cum obții acea vizibilitate de valoare? Printr-o strategie SEO care ia în calcul intenția utilizatorilor și nu doar cuvintele-cheie. Dacă doar optimizezi un magazin online pentru motoarele de căutare, nu te vei bucura de o rată mare de conversie. Dacă însă ții cont de nevoile reale ale potențialilor clienți, atunci vei vedea că vei vinde mai mult și mai ușor.

Odată cu introducerea inteligenței artificiale și a actualizării de algoritm Google MUM, este limpede că Google lucrează din greu pentru a identifica intenția corectă din spatele căutării unui utilizator, indiferent de tipul de interogare. Cercetarea cuvintelor cheie va rămâne întotdeauna o bază importantă pentru orice strategie SEO, dar nu mai este suficientă. Agenția SEO sau specialistul pe care l-ai angajat trebuie să fie capabil să privească dincolo de cuvintele cheie în forma lor brută și să obțină o perspectivă semnificativă, pe care să o aplice în cadrul strategiei.

Și nu este vorba de împărțirea în funcție de intenții de informare sau de tranzacționare, ci de tot ce implică intenția de căutare, pentru cât mai multe profiluri de utilizator care ar putea găsi util același conținut. SEO de calitate se traduce și prin abilitatea de a empatiza în mod adecvat cu publicul tău, de a-i oferi o experiență completă, care să abordeze preocupările sale implicite.

Creșterea ratei de click

Statisticile arată că rata de click este direct legată de poziția ocupată în clasamentul Google. Astfel că, o pagină web care apare ca fiind numărul 1 în rezultate are o rată de click de peste 30%, ceea ce înseamnă un trafic interesat mult mai consistent versus competiție. Acesta este motivul pentru care multe afaceri se chinuie să obțină pozițiile privilegiate din prima pagină în rezultate, deoarece acestea îți cresc substanțial și șansele de a vinde.

Dar nu doar paginile magazinului tău online fruntașe în clasament sunt importante, ci toate. Sunt foarte multe căutări cu zero click-uri, deoarece utilizatorii nu sunt mulțumiți de informațiile afișate de motorul de căutare. Aici intervin, din nou, serviciile SEO de calitate. Dacă înțelegi intenția din spatele unei căutări ale unui utilizator real, poți veni cu un conținut de marketing care să răspundă la cât mai multe interogări, fapt ce va contribui la creșterea ratei de click. Cum se poate face acest lucru? Prin conținut, dar și prin meta titluri și meta descrieri optimizate. Meta titlurile și meta descrierile încă sunt relevante, chiar dacă nu au un impact direct asupra poziționării în clasamentele organice și chiar dacă Google nu le folosește întotdeauna. În continuare, trebuie revizuite și adaptate la nevoile actuale ale clienților magazinului tău. Cu cât vei reuși să atragi mai multe click-uri, cu atât vei urca mai mult în clasamentul Google, deoarece motoarele de căutare analizează comportamentul online al utilizatorilor și vor considera site-ul tău mai relevant față de altele.

Serviciile SEO sunt eficiente din punct de vedere costuri versus rezultate

Poți investi foarte mult în servicii de marketing online și nu vei vedea neapărat rezultatele pe care le aștepți. Când vine vorba despre buget, totul se reduce la rentabilitate. De ce sunt serviciile SEO de calitate avantajoase? O strategie SEO eficientă va determină o creștere pe termen lung, care se va auto-alimenta, generând rezultate și la 2-3 ani după implementare. Sunt știe deja că SEO necesită o investiție continuă în cazul magazinelor online, ceea ce este adevărat, cu precizarea că investiția se va diminua pe parcurs, fiindcă va necesita doar muncă de mentenanță. Mai mult decât atât, chiar dacă alegi să nu mai investești o perioadă în SEO, vizibilitatea nu dispare imediat, cum este cazul reclamelor plătite și depinde mult și de efortul depus de competiție pentru a te detrona.

De asemenea, investiția în SEO te va ajuta să descoperi anumite cuvinte cheie folosite de potențialii clienți, cu o puternică intenție de achiziție în spate, pe care le poți folosi în promovarea plătită pe Google sau în social media, îți pot da idei de conținut atractiv, fapt ce îți va eficientiza din punct de vedere costuri întreaga strategie de marketing online.

Cum fiecare afacere este unică, cu nevoi de SEO și de marketing online diferite, fugi de pachetele predefinite, de strategii care nu sunt personalizate și de campaniile SEO care se bazează strict pe link building prin advertoriale plătite, publicate în diferite publicații sau pe bloguri obscure, vândute ca SEO OFF Page! Toate aceste practici nu dau rezultate, ci doar îți consumă inutil bugetul și nu au de-a face cu serviciile SEO de calitate.

Câștigi mai ușor încrederea clienților tăi

Pentru ca brandul tău să fie recunoscut ca fiind unul de încredere, utilizatorii trec prin mai multe filtre informația găsită pe site-ul tău. Deseori, detaliile pot face diferența, însă la scală macro te interesează în realitate ca afacerea ta să fie mereu una relevantă, actuală pentru nevoile publicului țintă. Oamenii sunt sceptici și/sau își pierd imediat răbdarea atunci când găsesc un magazin online ale cărui servicii cu clienții sunt criticate sau aparent inexistente, din cauza lipsei recenziilor, cu produse lipsă sau neactualizate ori întârzieri de încărcare a paginilor site-ului.

Poate ai auzit de autoritatea brandului și de conceptul E-A-T (expertiză, autoritate, încredere), care nu are nicio legătură cu Domain Authority (concept inventat de MOZ), ce nu reprezintă un factor de clasare în Google. Expertiza, autoritatea și încrederea evaluate de Google nu sunt un scor și nu pot fi măsurabile într-un sistem de unități, ci reprezintă semnalele reale pe care Google le evaluează, în scopul unui clasament care să servească cu adevărat utilizatorii. E-A-T este o parte integrantă a experienței de căutare, iar Google este foarte conștient de importanța sa în găsirea și diseminarea informațiilor. Acest lucru este valabil mai ales în cazul în care dezinformarea ar putea duce la un prejudiciu real pentru un utilizator, cum este cazul politicii sau al conținutului de tip Your Money Your Life (YMYL), în care se regăsește și categoria de ecommerce, pentru că permite achizițiile online.

O strategie SEO eficientă include și:

  • optimizarea tehnică de bază, pentru o experiență cât mai bună a utilizatorilor (UX&UI),
  • optimizarea ratei de conversie, ce ține atât de zona tehnică, cât și de conținut,
  • grija față de de imaginea brandului în afara site-ului, prin managementul reputației.

De asemenea, SEO înseamnă mai ales crearea de conținut de calitate, care să îți poziționeze magazinul ca expert în domeniu: un conținut util și complex pe paginile de produs și categorii, conținut de marketing special post-achiziție, o pagină “Despre noi” care să reflecte istoria și experiența brandului, dar și echipa de specialiști etc. Conținutul de calitate, unic, care nu seamănă cu cel de pe alte site-uri va câștiga și încrederea motoarelor de căutare, și a utilizatorilor care ajung pe site-ul tău.

Nimeni nu vrea să aibă de-a face cu branduri de o identitate îndoielnică sau cu lipsă de experiență evidentă. Oamenii caută și aleg întotdeauna calitatea, raportat desigur, și la prețul pieței. Autoritatea pe care o construiești și o consolidezi în timp este definitorie și pentru motoarele de căutare, dar și pentru actualii și potențialii cumpărători. Pentru a-ți construi autoritate trebuie, în mod cert, să asiguri calitatea produselor și serviciilor tale, confirmată de un plan SEO pe termen lung.

Îți dezvăluie oportunități noi în permanență

În online, cele mai mari vânzări le au magazinele care știu foarte bine ce, cum, unde și când trebuie să comunice cu publicul lor. Iar aceste performanțe nu se întâmplă datorită unui miracol creativ, ci în urma unei analize aprofundate, a testări și optimizării continue. Datele înseamnă putere în ecommerce, deoarece îți economisesc banii aruncați în lipsa lor pe direcții greșite.

Prin complexitatea proceselor sale, SEO generează date relevante din surse diferite și este o modalitate excelentă de a-ți populariza brandul, iar din acest motiv, ar trebui să fie forța din spatele eforturilor tale de marketing. Toate acțiunile tale de marketing online, fie că se concentrează pe e-mail, social media sau canale de marketing tradițional ar trebui să se completeze și să se sprijine reciproc. Atunci când postările tale din social media se integrează cu blogul și paginile tale de destinație, obiectivele tale sunt aliniate și poți evalua mult mai ușor ce funcționează cel mai bine, la ce reacționează publicul tău ș.a.m.d.

Unele tactici de optimizare SEO sunt doar replici nereușite, deoarece copiază ceea ce alții au făcut deja. Serviciile SEO de calitate iau tot timpul în considerare este ceea ce lipsește și ce nevoi nu sunt încă îndeplinite. Analiza continuă dezvăluie tendințe noi și emergente, arătând clar ceea ce își doresc potențialii clienții, fapt care-ți asigură un avantaj competitiv, pe care-l poți exploata ani de zile și care te poate ajuta să-ți crești considerabil vânzările.

În concluzie, trebuie să rămâi relevant, dacă îți dorești ca afacerea ta online să nu piardă clienți, iar pentru a reuși acest lucru în marea de căutări virtuale, trebuie să te folosești la maximum de toate instrumentele de marketing online și mai ales de SEO.

Sunt o multitudine de lucruri pe care le poți obține prin SEO și de aceea, când vine vorba de servicii de marketing online, în general, nu este bine să te mulțumești cu puțin! Dacă performanța actuală a site-ului tău nu este ceea ce trebuie, dacă nu știi ce faci greșit sau de unde trebuie să începi, poți apela cu încredere la echipa PePrimaPagină.ro! Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro sau sună-ne la ☎️0755430685 și beneficiezi de un audit gratuit al prezenței tale online, care nu te obligă cu nimic și care te poate ajuta să iei deciziile corecte pentru a-ți crește afacerea online!

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium