Cum internetul reprezintă unul dintre cele mai importante mijloace și unelte de marketing, revoluționând complet modul în care se promovează afacerile, există o serie de discuții privind importanța optimizării sau a acțiunilor SEO. Nu există niciun dubiu în ceea ce privește eficiența sa pentru a atrage mai mult trafic pe orice site web, dar o întrebare la care nu se răspunde prea des sau suficient de clar este: te ajută SEO să îți crești vânzările?
Chiar dacă site-ul tău web se clasează pe prima pagină pentru anumite cuvinte cheie care aduc un număr important de vizitatori online, obiectivul final este să genereze mai multe vânzări. Nici cel mai vizibil site nu are nicio valoare dacă nu reușește să vândă sau să deschidă oportunități care facilitează vânzarea. Așadar răspunsul corect și onest la cât de mult te ajută SEO să îți crești vânzările este că acest lucru depinde foarte mult de strategia SEO implementată. Practic, vânzările sau conversiile reprezintă principala diferență între o strategie SEO puternică și una slabă.
Când ai o afacere și vrei să o faci cunoscută întregii lumi, primul pas este promovarea în mediul online. Cu o piață din ce în ce mai aglomerată, afacerile se chinuie, indiferent de mărimea acestora, să scoată capul din mulțime și să se facă văzute și auzite.
Vestea bună este că în online, toată lumea primește șanse egale în ceea ce privește vizibilitatea organică, neplătită. În timp ce corporațiile dispun de bugete uriașe și armate de specialiști SEO, o afacere mică poate să reușească în timp, cu ajutorul unei strategiei SEO inspirate, să detroneze primii clasați în rezultate, mergând pe o abordare diferită, originală, mai dinamică și mai apropiată de dorințele și nevoile potențialilor clienți.
Cum peste 75% dintre consumatori au tendința de a căuta informații despre un produs înainte de a-l cumpăra și mai mult de 50% dintre ei citesc recenzii înainte de a lua o decizie, site-ul tău va avea întotdeauna nevoie de optimizare SEO.
SEO înseamnă un proces complet de îmbunătățire a calității și cantității traficului generat de site-ul tău, care țintește publicul interesat de produsele sau serviciile tale, dar care reușește să fie și suficient de relevant pentru motoarele de căutare, astfel încât să îl poziționeze sus în rezultate, chiar pe prima pagină.
Cei mai mulți dintre potențialii clienți nu mai ajung pe pagina a doua pentru căutări suplimentare și că imediat ce site-ul tău web se clasează în primele poziții, vei simți cum afacerea ta începe să prindă aripi și să conteze în ochii tuturor, mai ales a clienților tăi!
Optimizarea SEO ajută orice tip de site, deoarece îl face să fie mai ușor de navigat și utilizat atât de motoarele de căutare, dar și de utilizatorii reali. În plus, îți deschide ochii către noi oportunități, deoarece ai acces prin uneltele Google gratuite, la toate căutările pe care le realizează potențialii cumpărători interesați de produsele sau serviciile tale.
Datorită semanticii limbii române, nici un instrument extern nu poate genera toate cuvintele cheie, indiferent de cât de performant sau cât de scump este. Cu ce te ajută aceste căutări? Reprezintă nevoile și interesele directe ale potențialilor tăi clienți, așa că poți să îți adaptezi conținutul, oferta, produsele sau serviciile la nevoile pieței reale. Iar atunci când o companie răspunde cerințelor și este interesată de publicul său, vânzările cresc atât din punct de vedere volum, dar și ca valoare achiziționată per tranzacție, și ca frecvență.
SEO este într-o continuă evoluție, iar cele mai bune practici se schimbă și se adaptează permanent, dar există câteva metode care stau la baza oricărei strategii SEO performante.
Orice plan de optimizare trebuie să țină cont în primul rând de client, deoarece în prezent, consumatorii au acces nemijlocit la o multitudine de oferte de produse și servicii, având puterea de a găsi exact ceea ce își doresc.
Cum orice campanie SEO începe cu stabilirea cuvintelor cheie în baza cărora se va dezvolta campania, descoperirea și folosirea acestora în mod inteligent poate face diferența pentru o rată de conversie mai ridicată.
✅Stabilirea cuvintelor-cheie care contează. Care sunt cuvintele cheie care îți aduc trafic online? Ai idee cum te găsește majoritatea clienților tăi? Ce cuvinte cheie îți aduc cele mai multe vânzări?
În cazul în care afacerea ta are un istoric, aceste date trebuie analizate cu atenție, deoarece fără studierea lor, îți poți irosi bugetul într-o strategie SEO care nu îți va aduce neapărat mai multă vizibilitate în fața audienței care are nevoie să cumpere imediat produsele și serviciile tale. De asemenea, studiul competitorilor și al cuvintelor cheie folosite de către aceștia este foarte util, atunci când au produse și servicii similare cu ale tale.
Pentru afacerile la început de drum, o campanie de testare pe Google Ads cu buget mic poate să ofere informații prețioase. Întrebările pe care utilizatorii le au în online sau recenziile pentru produsele și serviciile tale și ale competitorilor pot fi utile, deoarece îți vorbesc despre ce anume contează pentru cumpărătorii reali, de care trebuie să asculți întotdeauna, pentru a avea succes.
Este de la sine înțeles că, atunci când site-ul tău este vizibil pentru cuvintele cheie potrivite, publicul țintă te va găsi mult mai ușor, iar rata de conversie va crește.
✅Conținutul face diferența. Cuvintele cheie sunt extrem de importante, dar fără un conținut care să rezoneze cu ceea ce vor cumpărătorii să audă, acestea își pierd o mare parte din valoare.
Cele mai mari greșeli sunt crearea de conținut neinteresant, de necitit, scris doar de dragul cuvintelor cheie și al vizibilității în fața motoarelor de căutare, dar și conținutul insuficient, superficial, deoarece multe companii cred în mod eronat, că nimeni nu mai are răbdare să citească.
Conținutul de marketing excelent apare sub mai multe forme, precum: text pe bloguri, videoclipuri, animații, podcast-uri, informații audio, cărți electronice, ghiduri cu instrucțiuni, liste utile, recenzii despre produse șamd.
De exemplu, inserarea unui clip video de prezentare a unui produs poate crește rata de conversie cu până la 144%.
Așadar, ceea ce se spune, cât se spune și cum se spune, modul în care se ghidează cumpărătorul sau îndemnurile la acțiune sunt foarte importante pentru un site care vrea să vândă. Studiile demonstrează că acel conținut original, de calitate, care este cu adevărat captivant, are un impact puternic asupra publicului care ia decizia de a cumpăra, mai mult decât oricare altă tehnică de marketing.
✅Multiplicarea impactului SEO prin utilizarea social media. Activitatea din social media trebuie să țină cont de strategia SEO și invers. Orice strategie SEO performantă se bazează pe date, pe ceea ce caută și își dorește publicul țintă.
În social media există o conexiune directă cu potențialii clienți, există testimoniale, recenzii, întrebări, comentarii și trenduri care demonstrează interesul sau dezinteresul, care oferă oportunități în funcție de contextul social, politic sau economic.
Postările organice și plătite îți pot atrage clienții ideali și îi pot direcționa către site-ul tău, iar statisticile spun că noii clienți, care vor interacționa cu tine în social media, vor rămâne mai mult alături de tine și vor deveni mai loiali brandului tău, deoarece au încredere să cumpere mai mult atât ca valoare, cât și ca frecvență.
De asemenea, recenziile reale, de la clienții reali pot cântări greu în fața viitorilor cumpărători, iar modul în care comunici în social media poate întări sau destabiliza dorința de a accesa un serviciu.
✅SEO crește reputația brandului tău. În afară de faptul că îți crește vizibilitatea și îți face cunoscut brandul lumii întregi, eforturile SEO trebuie să cuprindă și managementul reputației tale online și să contracareze lucrurile care ar putea avea un efect negativ asupra viitorilor cumpărători. Inclusiv modul în care răspunzi la o recenzie negativă poate deveni o oportunitate de a convinge pe cineva să cumpere de la tine.
De asemenea, atunci când un client caută servicii sau produse online, numărul și procentul de recenzii pozitive contează în procesul deciziei de cumpărare. O strategie SEO ar trebui să aibă în vedere creșterea reputației brandului tău și încurajarea clienților reali de a-ți lăsa recenzii pozitive pe Google și/sau în social media.
✅Ai mereu nevoie de o strategie SEO unică, personalizată nevoilor și obiectivelor afacerii tale. Optimizarea SEO are potențialul de a atrage clienții pe site-ul tău web și de a-i converti, dar până la urmă, cea mai importantă este strategia pe care o folosești pentru ca aceste lucruri să funcționeze.
De exemplu, dacă doar se copiază strategia SEO a competitorilor, acest lucru nu te va ajuta să te diferențiezi sau să convingi. Involuntar, vei copia și greșelile pe care le fac aceștia.
Echipa PePrimaPagină este specializată în marketing digital și, cu toate că serviciile SEO reprezintă o mare parte din activitatea pe care o desfășurăm pentru clienții noștri, nu le spunem acestora că doar prin SEO se pot crește vânzările.
De exemplu, 88% dintre vizitatorii care intră pe un site și au o experiență neplăcută, ce poate ține de design, de adresabilitate, de modul în care se mișcă site-ul, de diferența între așteptări și realitate, nu vor mai intra a doua oară pe site-ul respectiv. Orice site are la dispoziție între 0 și 8 secunde pentru a convinge un cumpărător să continue să navigheze sau nu pe paginile acestuia.În medie, rata de abandon pentru coșurile de cumpărături online este de circa 69,57% la nivel mondial, iar dacă în 2016 erau 3 milioane de companii care făceau publicitate pe Facebook, la finalul anului 2020 erau 10 milioane, fapt ce a contribuit substanțial la media de 4 până la 10 mii de reclame pe care o persoană le vede zilnic!
Așadar este complet eronat să crezi că doar prin SEO îți poți crește vânzările. La fel de greșit este să crezi însă că SEO nu trebuie să facă parte din strategia ta de marketing digital, dacă te interesează să îți crești vânzările și afacerea per total.
Vrei să afli cât de bine vinzi și care este potențialul afacerii tale online? Ai nevoie de mai multe vânzări offline generate de online? Nu știi care sunt lucrurile care îți motivează clienții să cumpere și de ce nu te aleg pe tine? Te putem ajuta!
Ceea ce le promitem tuturor clienților noștri este că vom face o cercetare riguroasă, că ne vom folosi de toate datele disponibile, pe care le vom interpreta și le vom corela cu informațiile primite din partea ta și a echipei tale, cu trendurile din online, pentru a identifica anomaliile, dar și oportunitățile trecute cu vederea.
Apoi, vom folosi tot ceea ce am învățat din datele despre audiența ta, pentru a dezvolta o strategie de marketing care să le vorbească direct clienților tăi, cu care aceștia pot să rezoneze, pe cele mai eficiente canale online. Până la urmă, scopul oricărei strategii de marketing este de a obține cât mai multe vânzări, în cel mai profitabil mod pentru afacerea ta. Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro!