Ce este și de ce este important marketingul de conținut sau content marketingul?

Conținutul este rege. De fapt, orice acțiune de marketing devine imposibilă fără un conținut pe măsură! Social media înseamnă în primul rând conținut captivant, iar pentru ca reclamele plătite de tip PPC să funcționeze, ai nevoie de niște anunțuri bine scrise. O strategie SEO care nu în considerare crearea de materiale relevante și pentru public, și pentru motoarele de căutare are o problemă, iar eforturile de PR se bazează în primul rând pe generarea conținutului de calitate.

În plus, nu ai vrea să cheltuiești mai puțin pe marketing, dar să ai ai un număr de 3 ori mai mare de potențiali clienți? Marketingul de conținut costă cu 62% mai puțin decât alte forme de marketing și este un instrument mult prea puțin folosit în optimizarea conversiilor. A vinde mai des și mai mult ca volum și valoare nu înseamnă doar să ai cele mai bune oferte sau să schimbi design-ul site-ului, ci să înțelegi cum iau decizia de cumpărare potențialii clienți. Iar aproape fiecare metodă de a transforma o acțiune de marketing dintr-una mediocră, într-una performantă, se bazează pe diferite forme de content marketing.

Tipuri de marketing de conținut

Când vine vorba despre marketing de conținut, cei mai mulți se gândesc la articole plictisitoare de blog și eventual, la scrierea de conținut optimizat SEO pentru site.

Marketingul de conţinut îmbracă o gamă largă și diversă de forme, de la cea scrisă la cea vizuală, la cea interactivă, respectiv video. Cum fiecare persoană are caracteristici și nevoi unice, la fel, fiecare companie în parte ar trebui să aibă o prezență unică, cu nevoi diferite de content marketing.

În funcţie de scopul urmărit, tipul de marketing de conţinut recomandat diferă, astfel încât impactul să fie cel mai mare cu putință. De cele mai multe ori se îmbină mai multe variante. Cum fiecare element de marketing de conţinut are o ţintă precisă, efectul său poate fi evaluat pentru a determina care este tipul de conținut preferat de potențialii clienți, cel cu care audiența interacționează cel mai bine și care aduce rezultate mai rapid, cu același efort financiar și de timp investit.

Conținut de marketing scris 

  • Articolele sau postările pe blog sunt instrumentul primordial de comunicare pentru orice afacere, indiferent dacă are un site de prezentare sau un magazin online. Blogul reprezintă una din tacticile de bază, prin care se crește vizibilitatea brandului tău, oriunde ar fi postate articolele, adică nu neapărat doar pe site-ul tău.

Pentru a avea succes, crearea de postări de blog este organizată de strategia de marketing digital, la o frecvență constantă, cu subiecte de interes pentru clienții tăi, prin transmiterea unor informații cu adevărat utile, vechi sau noi, dar de interes. Există articole pe care nu le citește nimeni și există articole care conțin toate detaliile pe care le caută audiența, care sunt infinit mai bune și mai apreciate față de cele care sunt scrise doar de dragul SEO.

Nu toate articolele de blog trebuie să fie la fel. Există nenumărate variante de postări, precum: prezentări de oferte, sinteze detaliate, statistici, interviuri și colaborări cu experți în domeniu, întrebări și răspunsuri, topuri, știri, noutăți despre produse, comunicate de presă, comparații, articole de tipul “Cum să”, ghiduri pas cu pas, articole de tip “De ce?”, rezultate cercetări, cele mai bune practici, sfaturi, liste de verificat, greșeli comune, moduri de reutilizare șamd.

  • E-book-urile reprezintă cea mai bună metodă de a-ți genera potențiale contacte interesate de serviciile sau produsele tale, fiind folosite în comunicarea business-urilor de tip Saas, a celor care funcționează pe bază demembri sau abonamente, a celor care vând training-uri online și offline șamd. Acestea pot fi oferite pentru descărcare atât gratuit, cât și contra cost. Informațiile oferite sunt complexe, merg în de profunzime şi contribuie la consolidarea imaginii brandului tău.
  • Poveștile de succes ale clienților mulțumiți au o pondere însemnată în influențarea deciziei de cumpărare. Viitorii clienţi verifică din ce în ce mai mult ce părere au avut persoane reale despre produsul pe care îl furnizezi, iar mulţumirea lor exprimată îi convinge că oferta ta este de calitate.
  • Studiile de caz și recenziile sunt printre cele mai eficiente forme de conținut pentru influențarea și optimizarea conversiilor. La fel ca poveștile de succes ale clienților tăi, studiile de caz dovedesc că soluțiile tale funcționează și îți vor convinge mai ușor clienții să încerce produsul/serviciile tale. În plus, sunt utile pentru optimizarea SEO a site-ului tău web. Studiile de caz se folosesc atunci când trebuie să îți demonstrezi valoarea și să îți pui mai bine în lumină punctele care te diferențiază față de concurență. O recenzie pozitivă pe prima pagină a site-ului este un teaser; un studiu de caz oferă o imagine a rezultatelor obținute, fapt ce sprijină recenziile pozitive.
  • Conținutul scris despre produsul pe care îl comercializezi, ghidurile de utilizare şi demonstrațiile ajută în adresarea impedimentelor și a preocupărilor specifice ale clienților tăi, care sunt foarte aproape de a lua decizia de cumpărare. De asemenea, sunt mai mult decât valoroase pentru eforturile de optimizare ale magazinului tău online. Acest tip de content marketing este recomandat și pentru a-ţi familiariza publicul cu oferta de produse, deoarece în acest fel clienţii pot înţelege mai bine atuurile şi modul de utilizare al acestora.
  • Pagina de întrebări frecvente are scopul de a răspunde eventualelor întrebări sau nelămuriri, fiind și un indiciu al atenției pe care o acorzi clienților tăi.
  • Recenziile aduse de cei care au achiziţionat produsul sau au beneficiat deja de serviciul pe care îl oferi sunt au o importanță majoră. 90% din consumatorii online spun, conform unui studiu Dimensional Research, că recenziile le influențează decizia de a cumpăra sau un un produs sau un serviciu. Acestea sunt hotărâtoare în ochii publicului, deoarece sunt considerate obiective, de încredere, deoarece sunt realizate de persoane din afara companiei. Cu cât există mai multe persoane care îți recomandă produsele și serviciile, cu atât va crește mai rapid și mai ușor afacerea ta.
  • Diagramele comparative sunt cele mai sugestive când vrei să ilustrezi avantajele serviciului pe care îl furnizezi, raportat la cel oferit de competiţie.
  • Conținutul generat de utilizatori este în primul rând gratuit și oferă nouă o dovadă incontestabilă a faptului că serviciile și produsele tale transformă în mai bine viețile celor care le utilizează. Indiferent dacă te folosești de Instagram pentru a te lăuda cu clienții tăi sau doar aduni poveștile postate de aceștia, conținutul generat de utilizatori trebuie impulsionat și inclus în strategia de marketing online a afacerii tale.
  • Ghidul sau manualul utilizatorului cu instrucţiuni precise de asamblare şi folosire constituie alte forme de conţinut scris, care aduc clienți fericiți și noi recenzii pozitive, dar care susțin și eforturile de optimizare SEO.

Conţinut de marketing vizual

În era digitală, este important să îmbrățișezi toate formele de conținut pentru a-ți ajuta brandul să iasă în evidență. Conținutul bazat pe text este strâns legat de succesul unei strategii de marketingul digital, dar crearea și promovarea conținutului vizual poate aduce beneficii uriașe, atunci când este realizat așa cum trebuie. Vizualul oferă câteva avantaje majore: este mai atractiv și mai accesibil, mai ales că oamenii procesează informațiile vizuale de 60.000 de ori mai rapid decât conținutul de tip text. Informația vizuală este mai ușor de reținut. Specialiștii spun că ai de șase ori mai multe șanse să devii memorabil pentru clienții tăi, atunci când informația prezentată este completată de imagini.

  • Nu întâmplător se spune că o imagine face mai mult decât o mie de cuvinte. Puterea sa constă în faptul că transmite mesajul instantaneu, în timp ce un text cere mai multă răbdare pentru a putea fi înțeles.
  • Infograficele sunt pe locul 3 din topul celor mai folosite tipuri de content marketing, imediat după clipurile video și articolele de blog. Mai ales în social media, au cele mai mari şanse să li se dea share și like.
  • Meme-urile și GIF-urile sunt ideale pentru Instagram, Facebook, Twitter și chiar LinkedIn, datorită potențialului viral și ușurinței prin care sunt create. Cele mai eficiente sunt cele amuzante sau inspiraționale.
  • Nu în ultimul rând, revistele online au câștigat din ce în ce mai mult teren în ultima perioadă. Fiind similare cu revistele fizice cu care ești familiarizat, revistele online ale brandurilor se folosesc de puterea vizualului pentru a spune acele povești care le susțin cel mai bine povestea proprie.

Conţinut de marketing interactiv

Content marketingul este și un instrument prin care îți asculți publicul și afli lucruri pe care le poți implementa rapid pentru a-ți optimiza serviciile și prezența în online.

  • Concursurile cu diverse premii îţi stimulează clienţii, le menţin viu interesul pentru compania ta şi pentru un eventual câștig. Compania ta poate folosi un câștigător mulțumit pentru a genera multe alte tipuri de conținut de marketing, multiplicând efortul concursului în sine: recenzii scrise, studii de caz, clipuri video șamd.
  • Sondajele de opinie te ajută să afli ce părere are publicul despre compania ta şi produsele sau serviciile pe care le furnizezi, astfel încât să îţi îmbunătăţești activitatea. Chestionarele aplicate clienţilor pe o anumită temă atrag atenția asupra produselor și serviciilor pe care le oferi.
  • Calculatoare de preț online. Mai ales în cazul unor produse și servicii complexe, al căror preț ia în considerare mai multe variabile, un estimator de preț online denotă transparență, eficiență și are rolul de a-ți filtra mai bine clienții care sunt dispuși să investească, de cei care caută doar cel mai mic preț.

Conţinut de marketing video

Clipurile video au ajuns ușor să reprezinte 82% din traficul global de Internet. Videoclipuri descriptive, testimoniale filmate, ghidurile sau clipurile virale ori de tipul “cum să” sunt doar câteva variante pe care o afacere le are la îndemână pentru a se remarca în online. Dacă încă stai pe gânduri, află că o pagină de produs cu un clip video are cu 53% mai multe șanse să apară pe prima pagină în rezultatele Google.

  • Demonstraţiile de produs facilitează cunoașterea și înțelegerea soluțiilor oferite, dar și modul în care acestea răspund unor nevoi diferite. De aceea, sunt folosite ca tactică de marketing pentru creșterea ratei de conversie.
  • Vlogul reprezintă un blog în care conţinutul este de tip video. Nu crezi că un vlog ți se potrivește? Conținutul de calitate de pe blogul companiei tale se poate transforma într-un vlog, pentru a oferi vizitatorilor online opțiunea de a consuma informațiile transmise, în forma preferată de către aceștia.
  • Conţinutul video de tip CSR sau de prezentare a valorilor organizației tale, familiarizează publicul cu afacerea ta şi cu valorile pe care le promovezi. În plus, îi conferă companiei tale o față umană, cu care oricine va relaționa mai ușor.
  • Clipurile video de tipul “Cum să” au cea mai mare căutare pe YouTube și sunt cele mai populare, fiind într-o creștere exponențială de la un an la altul.
  • Clipurile video la 360 grade transpun clienții într-un anumit loc sau într-o anumită situație, lucru pe care îl poți folosi în avantajul tău, pentru că vei trezi dorința transformării imaginației în realitate.
  • Webinariile îți consolidează imaginea brandului, prin faptul că implică publicul în dezbateri de interes pentru acesta.

De ce este important marketingul de conținut?

În prezent, un agent de vânzări are un rol din ce în ce mai puțin important, în contextul în care, în mediul online, content marketingul de calitate are impact imediat asupra unui număr infinit mai mare de oameni. Mai mult decât atât, de cele mai multe ori, clienţii nici nu se mai deplasează în magazin, ci cunosc foarte bine ceea ce vor şi caută pe internet preţuri, caracteristici ale produselor, aspecte legate de garanţie, durabilitate şi aşa mai departe. Unii dintre ei, nici atunci când s-au decis asupra a ceea ce vor să achiziționeze, nu merg într-un magazin fizic, ci comandă direct online.

De aceea, este important ca serviciile și produsele companiei tale să fie descoperite cât mai uşor, să oferi toate informațiile de care un potențial client are nevoie, ca să nu migreze printr-un simplu click la concurență.

Încă un motiv pentru care marketingul de conținut este important pentru succesul afacerii tale, este prețul său substanțial mai redus față de alte forme de promovare. În timp ce reclamele online și offline întrerup și deranjează, marketingul de conținut bine executat îți promovează afacerea, oferind valoare, utilitate și/sau amuzament, fără să pară că vrea să vândă ceva. Toate acestea la un preț mic, ținând cont de faptul că materialele respective îți vor aparține și că vor produce rezultate pentru tine pe termen lung, chiar nelimitat.

Printr-un conţinut de calitate câştigi încrederea audienței tale și acest lucru este uitat și desconsiderat de către majoritate. Câți dintre clienții tăi se reîntorc la tine? Un client mulțumit, pe care l-ai convins să cumpere o dată, este mai ușor de convins să cumpere și a doua oară, și chiar să facă o achiziție mai mare și cu o anumită frecvență. Este vorba despre valoarea pe viață a unui client sau customer lifetime value.

În loc să investești din ce în ce mai mult în achiziția de clienți noi, o strategie câștigătoare este să încerci să-i loializezi cât de mult poți pe cei pe care ii ai. Iar cel mai bun mod de a face acest lucru este prin crearea unei relații cu aceștia. Fiecare tip de marketing de conținut are mereu același scop: de a le comunica atât clienților actuali, dar și potențialilor clienți, cât de importanți sunt ei pentru tine.

Cum deciziile de cumpărare sunt strict emoționale și nu raționale, o strategie de digital marketing, care pune accentul necesar pe marketingul de conținut, te va ajuta să stabilești mai ușor relații greu de desfăcut. Gândește-te la brandurile emblematice, cum este Harley Davidson, a cărei strategie de marketing digital, susținută de un altfel de content marketing, a transformat o companie de motociclete într-un simbol al libertății și al puterii, cu o comunitate de fani de o loialitate indestructibilă.

Modul în care îți spui și îți susții povestea este important pentru succesul business-ului tău. Nu ți se pare, ci chiar este din ce în ce mai dificil să le spui clienților tăi exact ce au nevoie să audă, dar în același timp, să fii relevant pentru algoritmi și să nu pierzi din vedere obiectivele afacerii tale. Nu întâmplător, peste 68% din companii apelează la servicii de marketing de conținut din exteriorul companiei.

Când ai nevoie să comunici mai bine pe un canal sau pe fiecare canal de marketing în parte, te putem ajuta! Nu știi exact de ce ai nevoie pentru a-ți transforma radical site-ul, clipurile video sau prezența în social media? Dă-ne un semn, completând formularul de contact sau direct pe mail, pe office@peprimapagină.ro!

 

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium