10 recomandări pentru a alege cea mai bună agenție SEO pentru afacerea ta

Mulți promit, puțini livrează. Să alegi o agenție de marketing online nu este o sarcină ușoară, dar cu atât mai dificilă este selectarea unei agenții SEO. Știai că în jur de 91% din conținutul online nu primește trafic din partea Google? Acest lucru înseamnă că majoritatea companiilor se luptă pentru a atrage fără plată potențiali clienți, cu toate că 99% dintre ele investesc sub o formă sau alta în marketing online. Mulți au angajați, colaborează cu specialiști sau diferite firme de marketing online care încearcă să le crească vizibilitatea site-ului. Dacă în anumite situații, îți poți da seama rapid de rezultate, nu este cazul serviciilor SEO. Randamentul acțiunilor de SEO se observă în câteva luni, timp în care plătești facturi, așteptând să vezi cum promisiunile devin realitate.

Tot ceea ce este organic, adică neplătit, urmează cursul natural, și poate fi asemănat cu un program de slăbire. Zi după zi trebuie să respecți dieta, planul de antrenament, iar rezultatele nu se văd peste noapte. În cazul serviciilor SEO, este la fel, adică este nevoie de câteva luni pentru rezolvarea problemelor tehnice, pentru redactarea de conținut optimizat de calitate, pentru crearea unei comunități de clienți care să-ți lase recenzii pozitive, pentru monitorizarea rezultatelor și analiza cuvintelor cheie ș.a.m.d. Optimizarea pentru motoarele de căutare este un proces complex, și, pentru ca acesta să funcționeze, timpul, consecvența și un plan bine pus la punct elaborat de niște specialiști sunt esențiale.

Dacă însă nu ai nicio legătură cu SEO și ai o înțelegere limitată asupra fenomenului, poți să faci foarte ușor o alegere nepotrivită. Ca în orice domeniu de activitate, există specialiști și agenții SEO care oferă servicii bune, excelente, mediocre, dar și mulți impostori, care profită de dificultatea procesului, pentru a păcăli diferite companii, care le încredințează bugete importante. Nimeni nu vrea să plătească prea scump o alegere nefericită. Pentru a evita frustrările și găurile din buget, este recomandat să ții de cont de câteva lucruri atunci când îți dorești să inițiezi o colaborare cu o agenție SEO și de marketing online.

Ce face o agenție SEO?

O agenție SEO este specializată în optimizarea pentru motoarele de căutare. Aceasta ar trebui să fie capabilă să-ți ofere combinația potrivită de acțiuni specifice ca parte a unei strategii solide de SEO, dar și să le implementeze corect, pentru a-ți ajuta afacerea să se claseze cât mai sus în rezultatele neplătite ale motoarelor de căutare. O strategie SEO de calitate va atrage clienții potriviți și va reuși să-ți crească implicit, și veniturile. Ca să reușească aceste performanțe, agenția SEO îți va audita prezența online, dezvoltând o strategie personalizată, care respectă etapele procesului de optimizare SEO potrivit nevoilor site-ului tău.

Cum să alegi agenția SEO potrivită pentru tine și afacerea ta?

La prima vedere, alegerea unei agenții SEO poate părea un lucru simplu, însă în spatele deciziei finale stau multe aspecte care trebuie luate în considerare. Cum poți găsi un partener care să-ți merite încrederea? Indiferent de agenția cu care alegi să lucrezi, este indicat să ceri cel puțin 3 oferte, ca să vezi diferențele între abordări, viziunea și atenția acordată de oamenii din compania respectivă. Iată câteva sfaturi de care poți să le folosești ca să-ți atragi specialiștii de marketing de care ai nevoie:

1. Stabilește unul sau mai multe obiective clare

Nu trebuie să fii tu cel priceput la SEO, deoarece aceasta va fi treaba agenției. Tot ce trebuie să faci este să îți stabilești în mod clar obiectivele și să le explici de la bun început, în mod detaliat, care sunt așteptările tale. Ce obiective poți să-ți propui? Creșterea vizibilității pe x număr de cuvinte, optimizarea ratei de conversie, mai exact creșterea vânzărilor online, îmbunătățirea vizibilității brandului, atragerea de recenzii pozitive sau creșterea reputației companiei tale sunt câteva dintre ele.

Asigură-te că nu semnezi un contract cu o agenție SEO până când nu ai un set clar de obiective. Uneori, potențialii „experți SEO” îți vor oferi doar un plan vag și general, un pachet prestabilit, care s-ar putea aplica oricărei afaceri, iar SEO poate face mult mai mult decât să-ți crească poziția site-ului pentru anumite cuvinte cheie în clasamentul Google.

Creșterea vizibilității produselor sau serviciilor este doar o parte din procesul de optimizare. Strategia sau campania SEO va ține cont de vânzări și de impulsionarea lor? Traficul online generat va veni de la clienți cu adevărat interesați sau doar de la vizitatori aleatorii?

Evită tot ce ți se pare prea ambiguu. Subliniază-ți obiectivele și așteptările cât mai clar și mai specific posibil și întreabă cât mai multe detalii. Dacă specialistul tău SEO nu te face să te simți confortabil în cadrul discuției, mergi mai departe. Dacă obiectivele pe care ți le-ai setat nu sunt realiste, ar trebuie să afli de la bun început acest lucru. Agenția SEO aleasă ar trebui să fie capabilă să-ți explice tot procesul într-un mod simplu, onest, care să aibă sens. De asemenea, specialiștii SEO te vor ajuta să-ți definești mai bine și să-ți rafinezi obiectivele.

2. Compară servicii și produse similare

După o verificare temeinică a agenției, compară produsele și serviciile sale. Înainte de a intra în orice fel de parteneriat, este bine să cunoști și serviciile oferite de companii similare. Cercetarea îți va oferi, chiar și la nivel elementar, informații mai bune despre piață, concurență, servicii și alte servicii de care ai nevoie.

De exemplu, asigură-te că pentru fiecare acțiune din planul de marketing știi foarte clar pentru ce dai banii. De exemplu un articol de blog poate fi de 300 sau 1000 de cuvinte. Cine va face cercetarea? Va fi nevoie să oferi tu conținutul sau agenția își va face temele singură? Cine va introduce articolele in site? Solicită exemple deja publicate pentru a cerceta modul în care este realizat conținutul, ca să faci cea mai inspirată alegere pentru tine și afacerea ta!

3. Interesează-te de istoricul companiei 

Nu ai cum să afli cine sunt oamenii din agenția SEO respectivă și cu ce fel de servicii oferă, dacă nu verifici istoricul companiei. Ar trebui să vezi când au început să lucreze, nivelul și calitatea serviciilor oferite, precum și relația cu foștii clienți sau recenziile acestora. Doar așa îți poți da seama dacă merită să-ți pui energia și bugetul în mâinile lor, dacă e o alegere bună să lucrezi cu ei și dacă s-ar putea lega o colaborare pe termen lung.

4. Verifică în detaliu recenziile și referințele agenției SEO 

Recenziile și referințele sunt esențiale în acest domeniu. Acestea îți arată cu adevărat cu cine ai de-a face, cum s-au comportat cu ultimii clienți și mai ales, cu clienții nemulțumiți, dar și care este modul în care aceștia lucrează, precum și alte informații legate de serviciile lor.

Atenție la recenziile obținute! Este o practică des întâlnită să se creeze zeci de recenzii false pentru a atrage clienți interesați. Cea mai bună variantă este să soliciți să vorbești cu câțiva dintre foștii sau actuali clienți ai agenției SEO și să verifici site-urile din portofoliul acesteia, ca să vezi cât de vizibile sunt în mediul online. Dacă ți se refuză această solicitare, încearcă în altă parte!

5. Vorbește cu oamenii din agenția SEO pentru a-i cunoaște cât mai bine

Atunci când alegi parteneriate pe termen lung, este bine să îți faci o idee de bază despre compania cu care vei lucra, cât mai aproape de realitate. Timpul în care stai de vorbă cu agențiile SEO cu care ai putea avea o colaborare, este prima investiție care-ți asigură succesul. Poți solicita o ofertă inițială pe mail, dar nu te limita doar la atât! Programează o întâlnire fizică sau online și evaluează cât de bine cerințele tale se potrivesc cu stilul lor de lucru.

Întâlnirile sunt o modalitate excelentă de a pune întrebări și de a clarifica lucruri importante, dar și pentru a vedea cât de profesioniști sunt. Până la urmă, fără o comunicare excelentă, nu există rezultate pe măsură. Fii atent la ce întrebări ți se adresează! Câți de interesați sunt oamenii din agenția SEO de povestea afacerii tale, de lucrurile care te diferențiază în piață, de competiție, de modelul de business, de produsele și serviciile tale?

Dacă ți se face doar vânzare și doar o prezentare a rezultatelor obținute, fără să existe nici cel mai mic interes pentru afacerea ta, nu te aștepta ca agenția respectivă să-și dea silința pentru a ajunge la rezultatele la care visezi. Nu este posibil să creezi o strategie eficientă de marketing online pentru o afacere despre care nu știi foarte multe lucruri.

6. Vezi nivelul de competență al companiei 

Parteneriatul cu o agenție SEO poate face minuni pentru orice tip de afacere. Cu toate acestea, trebuie să te asiguri că „agenția aleasă” este la curent cu cele mai noi tactici SEO și că nu aplică metode valabile la începutul internetului, multe dintre ele fiind considerate acum tactici de Black Hat SEO.

O companie care se respectă știe dinainte ce acțiuni complementare se pot lua pentru a spori fiecare etapă din strategia SEO, este cu un pas înaintea tuturor și de la bun început, va veni cu propuneri interesante, ținând cont de bunele politici Google, competiția din industria din care faci parte, tendințele generale de marketing online etc.

Fugi de agențiile SEO care-ți dau un pachet predefinit, de cele care așteaptă exclusiv de la tine să vii cu inițiative, de ofertele de advertoriale plătite și de cele care-ți propun creșterea autorității domeniului tău, în condițiile în care DA (domain authority) ori DR (domain ranking) nu reprezintă un factor de clasare în Google. SEO Off Page nu înseamnă să cumperi zeci de advertoriale plătite!

7. Cere o ofertă de preț detaliată 

După ce ai stabilit împreună cu agenția SEO ce nevoi are afacerea ta și care sunt obiectivele pe care le urmărești, este momentul să clarifici ultimele detalii: prețul. Cere o ofertă de preț detaliată pe fiecare acțiune SEO în parte, iar specialiștii ar trebui să-ți trimită o propunere financiară, alături de toate detaliile implementării campaniei. Acest lucru înseamnă că vei avea în față un plan de implementare al campaniei tale SEO cu costuri precise, dar și o idee foarte clară asupra întregului proces.

Nu accepta nici o propunere SEO a cărei utilitate nu-ți este explicată în amănunt! Niște specialiști în marketing online ar trebui să știe să te lămurească astfel încât să înțelegi fiecare lucru în parte, pe înțelesul tău. Dacă nu reușesc acest lucru, înseamnă că nu stăpânesc suficient de bine domeniul de activitate!

8. Atenție la prețul serviciilor SEO!

Ca să nu plătești prea scump niște servicii proaste, nu te grăbi să alegi o firmă de SEO doar pentru că oferă prețul cel mai mic. Nu de puține ori, agențiile SEO care oferă prețuri cu mult sub cele primite de la ceilalți competitori nu reușesc să îndeplinească așteptările clienților.

Orice sumă investită în acțiuni cu zero rezultate reprezintă bani pierduți. De aceea, oferta de preț detaliată este atât de importantă! Până la urmă, dacă ai putea cumpăra fiecare vizită adusă de serviciile SEO pentru mai puțin, atunci investiția nu rentează. O altă modalitate foarte bună de a analiza rentabilitatea investiției SEO este să te uiți la numărul de vânzări și clienți potențiali atrași prin traficul organic.

Chiar dacă nu există garanții în cazul SEO, pentru că nimeni nu poate manipula rezultatele oferite de Google, ar trebui să existe niște obiective clare pe care agenția SEO să și le asume. SEO nu este un fel de magie care are loc peste noapte, ci acesta are nevoie de cercetare riguroasă, de analiză și de gândire strategică. De asemenea, o campanie SEO greșită, aleasă doar după criteriul prețului, te poate costa mai mult pe termen lung.

Atenție, nu confunda vizibilitatea în online cu vânzările! Sunte multe motive pentru care nu vinzi: multe au legătură cu SEO, dar sunt și altele care țin de domeniul optimizării conversiilor, o altă ramură a marketingului online. Agenția ta SEO ar trebuie să lucreze pentru optimizarea site-ului tău, fără să piardă o secundă din vedere creșterea vânzărilor.

9. Fii sceptic față de agențiile SEO care garantează rezultate instant 

Serviciile de optimizare SEO sunt din ce în ce mai căutate, fiind o necesitate pentru orice afacere, iar multe agenții vor să profite de această tendință. Ca în orice domeniu de activitate, mulți impostori se autoproclamă profesioniști sau experți, chiar și fără a avea o experiență minimă, în timp ce alții adaugă serviciile SEO în portofoliul lor, doar pentru a-și crește cifra de afaceri. Mulți așa-ziși experți îți vor promite rezultate garantate instantanee. Mare atenție la acest aspect, pentru că SEO este un proces care are nevoie de timp. Campaniile SEO pot dura câteva luni de zile și chiar și ani, iar rezultatele pot apărea oricând în intervalul 2-8 luni, în funcție de competiția din domeniu și de acțiunile de marketing întreprinse.

Acest lucru nu înseamnă că nu vei vedea nimic timp, ci doar că vei observa o creștere graduală. Specialiștii SEO îți vor putea demonstra rezultate chiar și după prima lună, în sensul că vei vedea îmbunătățiri. De exemplu, dacă se lucrează pentru a crește vizibilitatea pe o categorie de servicii sau produse, ar trebui să vezi o îmbunătățire pentru grupurile de cuvinte cheie relevante în aproximativ 2 luni de zile de la implementarea acțiunilor. Doar că, dacă pentru unele cuvinte cheie site-ul tău era poziționat pe pagina 9 și agenția SEO e reușit să-l aducă pe pagina 5, nu te vei bucura neapărat de mai multe de cereri de oferte și vânzări. Pentru a vedea efectele SEO din acest punct de vedere, va trebui să aștepți puțin mai mult.

10. Asigură-te ca agenția folosește cele mai bune practici SEO 

SEO este un proces complex, dar care poate fi pus în practică cu ușurință de specialiști. Motoarele de căutare au stabilit niște reguli clare, pe care experții SEO trebuie să le urmărească și să le respecte atunci când optimizează un site web. Există, însă, mai multe tipuri de SEO, printre care White hat, Grey hat și Black hat SEO.

Practicile corecte de SEO implică audit, analiză, cercetare, SEO tehnic, marketing de conținut și un mix de acțiuni în scopul creșterii vizibilității site-ului tău. Black hat SEO, pe de altă parte, poate distruge reputația afacerii tale, iar multe dintre practicile de tip Black hat erau pentru mulți o obișnuință în urmă cu câțiva ani, cum ar fi: înscrierea în cât mai multe directoare web, cumpărarea de backlink-uri de la ferme de link-uri, furtul de conținut și multe alte practici prin care se încerca păcălirea motoarelor de căutare. Toate acestea îți pot pune afacerea în pericol, pentru că penalitățile Google sunt greu de reparat, necesitând timp și răbdare.

Nu-ți face griji! Agenția SEO potrivită afacerii tale există și este nevoie doar să știi cum să cauți ca s-o găsești! Până la urmă, o potrivire în viziuni și o comunicare bună cu specialiștii SEO sunt cele de dorit. Deschiderea, transparența, onestitatea, inclusiv modul în care ți se comunică dacă așteptările tale sunt sau nu realizabile, ideile cu care vine agenția în cadrul discuției te vor ajuta să faci alegerea corectă! O comunicare bună se vede de la primele discuții. Dacă începi să ai vreun dubiu pe parcurs, cel mai bine ar fi să mai cauți și să nu te oprești aici.

Nu știi ce nevoi de SEO ai, cum stai sau unde poți ajunge? Scrie-ne pe office@peprimapagina.ro și vom audita gratuit prezența online a afacerii tale, pentru a vedea ce poți face ca să ajungi să te bucuri de acea vizibilitate care-ți ajută afacerea să crească!

Pe Prima Pagina
Program: Luni-Vineri, 9:00-20:00
office[at]peprimapagina[.]ro
+40 755 430 685
©2022 PePrimaPagina - Toate drepturile rezervate. By Pixelarium